F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by Karel021 »

nu jävlar är de på gång.

Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.

jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf :(

Image

imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by Bonje »

Karel021 wrote:nu jävlar är de på gång.

Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.

jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf :(
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra


Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.

Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.

Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen! :)
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
JonasH88
Posts: 746
Joined: 08 Oct 2009, 07:55
Location: Frövi

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by JonasH88 »

Av ren nyfikenhet.. Hur gör du för att åka 765an på m20in? Den passar väll inte på std svänghjul/startmotor?
"Skam den som ger sig"

http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by Nisse Järnet »

JonasH88 wrote:Av ren nyfikenhet.. Hur gör du för att åka 765an på m20in? Den passar väll inte på std svänghjul/startmotor?

M30 svänghjul och M50 start tex.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by m_ellisson »

Bonje wrote:
Karel021 wrote:nu jävlar är de på gång.

Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.

jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf :(
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra


Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.

Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.

Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen! :)


Var detta med 8mm lamell? Fick du schimsa ut tryckplattan något eller det var bara att svarva till svänghjulet? :) mvh
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by Bonje »

m_ellisson wrote:
Bonje wrote:
Karel021 wrote:nu jävlar är de på gång.

Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.

jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf :(
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra


Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.

Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.

Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen! :)


Var detta med 8mm lamell? Fick du schimsa ut tryckplattan något eller det var bara att svarva till svänghjulet? :) mvh

Japp det var med 8 mm lamell, och som jag skrev: Karels -765 tryckplatta ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.
Jag har inte provtryckt fler än en sån här platta, så jag kan inte säga om om detta mått gäller generellt för alla -765or.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by Karel021 »

Tack som fan för hjälpen med tryckplattan Bonje !!


nu jävlar är bilen startad.. den låter elak :D

film kommer

/karel
AGsTony
Posts: 334
Joined: 06 Feb 2009, 23:18
Location: Norrköping
Contact:

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by AGsTony »

Ser mycket bra ut.

Bra jobbat

håller tummarna att det blir en bra sommar.


MVH:'


Tony
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;



M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
User avatar
Turbo_folke
Posts: 601
Joined: 23 Nov 2005, 16:29
Location: Lund

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by Turbo_folke »

ser riktigt nice ut
Nick Dompierre
Posts: 62
Joined: 11 Jul 2010, 22:15
Contact:

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by Nick Dompierre »

Looks very good Karel!!
E30 M20 Turbo 2.8l
458whp 1.8 bar

irocadio@yahoo.com

Image
Image
User avatar
dahmeer
Posts: 362
Joined: 21 Nov 2005, 16:00
Location: Karlstad

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by dahmeer »

Älskar att du kör vidare på m20!
Hoppas det blir fina siffror både i bänken och på strippen.

Lycka till

Mvh
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by TreLingon »

Vad blev det för siffror mannen ? Nyfiken som fan ! Hoppas på 900whp :D
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by Karel021 »

Så nu är man hemkommen från bromsningen..

allt flöt på skit fint idag.. dock så gick generator remen av och de satte stopp för kvällen.

Med orginal topp så gav den 730whp och 790wnm på 2.75bars ladd.. så ja portad topp är att föredra..

dock så ville jag se hur långt man kommer med oportad topp och de skulle nog ha gått lite till om man gått upp på 3bar men som sagt remmen satte stopp för de.

ska fixa en ny topp till hösten och bromsa om.

Tack Till Sonny O Jakobsson som hjälpte till idag och alla andra som har ställt upp i sisten sekunden inför bromsningen. .Bla Armin och ted
har säkert glömt någon men alla som har hjälpt till ska ha ett stort tack !!

kommer lite film
Last edited by Karel021 on 16 Jun 2011, 00:17, edited 1 time in total.
User avatar
pro_mille
Posts: 713
Joined: 04 Dec 2008, 17:40
Location: Torshälla

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by pro_mille »

Vad var det för värden på din kam?
Vilket varvtal fick du maxeffekt på?
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by Karel021 »

pro_mille wrote:Vad var det för värden på din kam?
Vilket varvtal fick du maxeffekt på?




har inte värdena framför mig men den gav max effekt vid 7150

föra året så va de max vid 6800
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Post by Karel021 »

Karel021 wrote:Så nu är man hemkommen från bromsningen..

allt flöt på skit fint idag.. dock så gick generator remen av och de satte stopp för kvällen.

Med orginal topp så gav den 730whp och 760wnm på 2.75bars ladd.. så ja portad topp är att föredra..

dock så ville jag se hur långt man kommer med oportad topp och de skulle nog ha gått lite till om man gått upp på 3bar men som sagt remmen satte stopp för de.

ska fixa en ny topp till hösten och bromsa om.

kommer lite film
Post Reply