Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.
jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra
Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.
Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.
Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen!
Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.
jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra
Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.
Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.
Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen!
Var detta med 8mm lamell? Fick du schimsa ut tryckplattan något eller det var bara att svarva till svänghjulet? mvh
Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.
jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra
Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.
Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.
Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen!
Var detta med 8mm lamell? Fick du schimsa ut tryckplattan något eller det var bara att svarva till svänghjulet? mvh
Japp det var med 8 mm lamell, och som jag skrev: Karels -765 tryckplatta ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.
Jag har inte provtryckt fler än en sån här platta, så jag kan inte säga om om detta mått gäller generellt för alla -765or.
allt flöt på skit fint idag.. dock så gick generator remen av och de satte stopp för kvällen.
Med orginal topp så gav den 730whp och 790wnm på 2.75bars ladd.. så ja portad topp är att föredra..
dock så ville jag se hur långt man kommer med oportad topp och de skulle nog ha gått lite till om man gått upp på 3bar men som sagt remmen satte stopp för de.
ska fixa en ny topp till hösten och bromsa om.
Tack Till Sonny O Jakobsson som hjälpte till idag och alla andra som har ställt upp i sisten sekunden inför bromsningen. .Bla Armin och ted
har säkert glömt någon men alla som har hjälpt till ska ha ett stort tack !!
kommer lite film
Last edited by Karel021 on 16 Jun 2011, 00:17, edited 1 time in total.
Karel021 wrote:Så nu är man hemkommen från bromsningen..
allt flöt på skit fint idag.. dock så gick generator remen av och de satte stopp för kvällen.
Med orginal topp så gav den 730whp och 760wnm på 2.75bars ladd.. så ja portad topp är att föredra..
dock så ville jag se hur långt man kommer med oportad topp och de skulle nog ha gått lite till om man gått upp på 3bar men som sagt remmen satte stopp för de.