F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
nu jävlar är de på gång.
Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.
jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra
Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.
jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Karel021 wrote:nu jävlar är de på gång.
Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.
jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra
Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.
Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.
Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Av ren nyfikenhet.. Hur gör du för att åka 765an på m20in? Den passar väll inte på std svänghjul/startmotor?
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
JonasH88 wrote:Av ren nyfikenhet.. Hur gör du för att åka 765an på m20in? Den passar väll inte på std svänghjul/startmotor?
M30 svänghjul och M50 start tex.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Bonje wrote:Karel021 wrote:nu jävlar är de på gång.
Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.
jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra
Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.
Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.
Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen!
Var detta med 8mm lamell? Fick du schimsa ut tryckplattan något eller det var bara att svarva till svänghjulet? mvh
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
m_ellisson wrote:Bonje wrote:Karel021 wrote:nu jävlar är de på gång.
Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.
jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra
Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.
Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.
Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen!
Var detta med 8mm lamell? Fick du schimsa ut tryckplattan något eller det var bara att svarva till svänghjulet? mvh
Japp det var med 8 mm lamell, och som jag skrev: Karels -765 tryckplatta ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.
Jag har inte provtryckt fler än en sån här platta, så jag kan inte säga om om detta mått gäller generellt för alla -765or.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Tack som fan för hjälpen med tryckplattan Bonje !!
nu jävlar är bilen startad.. den låter elak
film kommer
/karel
nu jävlar är bilen startad.. den låter elak
film kommer
/karel
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Ser mycket bra ut.
Bra jobbat
håller tummarna att det blir en bra sommar.
MVH:'
Tony
Bra jobbat
håller tummarna att det blir en bra sommar.
MVH:'
Tony
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Tackar Tony.
här kommer de ett litet klipp från uppstarten
uppstart.
http://www.youtube.com/watch?v=D8IY5S48 ... ideo_title
lite varmkörning
http://www.youtube.com/watch?v=aPrm8U2W ... ideo_title
här kommer de ett litet klipp från uppstarten
uppstart.
http://www.youtube.com/watch?v=D8IY5S48 ... ideo_title
lite varmkörning
http://www.youtube.com/watch?v=aPrm8U2W ... ideo_title
- Turbo_folke
- Posts: 601
- Joined: 23 Nov 2005, 16:29
- Location: Lund
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
ser riktigt nice ut
-
- Posts: 62
- Joined: 11 Jul 2010, 22:15
- Contact:
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Looks very good Karel!!
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Älskar att du kör vidare på m20!
Hoppas det blir fina siffror både i bänken och på strippen.
Lycka till
Mvh
Hoppas det blir fina siffror både i bänken och på strippen.
Lycka till
Mvh
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Vad blev det för siffror mannen ? Nyfiken som fan ! Hoppas på 900whp
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Så nu är man hemkommen från bromsningen..
allt flöt på skit fint idag.. dock så gick generator remen av och de satte stopp för kvällen.
Med orginal topp så gav den 730whp och 790wnm på 2.75bars ladd.. så ja portad topp är att föredra..
dock så ville jag se hur långt man kommer med oportad topp och de skulle nog ha gått lite till om man gått upp på 3bar men som sagt remmen satte stopp för de.
ska fixa en ny topp till hösten och bromsa om.
Tack Till Sonny O Jakobsson som hjälpte till idag och alla andra som har ställt upp i sisten sekunden inför bromsningen. .Bla Armin och ted
har säkert glömt någon men alla som har hjälpt till ska ha ett stort tack !!
kommer lite film
allt flöt på skit fint idag.. dock så gick generator remen av och de satte stopp för kvällen.
Med orginal topp så gav den 730whp och 790wnm på 2.75bars ladd.. så ja portad topp är att föredra..
dock så ville jag se hur långt man kommer med oportad topp och de skulle nog ha gått lite till om man gått upp på 3bar men som sagt remmen satte stopp för de.
ska fixa en ny topp till hösten och bromsa om.
Tack Till Sonny O Jakobsson som hjälpte till idag och alla andra som har ställt upp i sisten sekunden inför bromsningen. .Bla Armin och ted
har säkert glömt någon men alla som har hjälpt till ska ha ett stort tack !!
kommer lite film
Last edited by Karel021 on 16 Jun 2011, 00:17, edited 1 time in total.
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Vad var det för värden på din kam?
Vilket varvtal fick du maxeffekt på?
Vilket varvtal fick du maxeffekt på?
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
pro_mille wrote:Vad var det för värden på din kam?
Vilket varvtal fick du maxeffekt på?
har inte värdena framför mig men den gav max effekt vid 7150
föra året så va de max vid 6800
Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek
Karel021 wrote:Så nu är man hemkommen från bromsningen..
allt flöt på skit fint idag.. dock så gick generator remen av och de satte stopp för kvällen.
Med orginal topp så gav den 730whp och 760wnm på 2.75bars ladd.. så ja portad topp är att föredra..
dock så ville jag se hur långt man kommer med oportad topp och de skulle nog ha gått lite till om man gått upp på 3bar men som sagt remmen satte stopp för de.
ska fixa en ny topp till hösten och bromsa om.
kommer lite film