I söndags när det bar av mot garaget hade jag bestämt mig för att börja riva bort allt runt motorn för att så småning om kunna lyfta toppen.
Motorn som sagt tryckt ur sig rejält med vatten ur expantionskärlet när den har pressats.. Antingen är det toppackningen eller mindre troligt en spricka i toppen. Hur som helst måste man ju riva för att se!
Hur som helst gick det fortare att skruva än planerat, jag han till och med lyfta toppen

Det syntes ganska tydligt att det är packningen som har läckt på 4:ans cylinder. Nu blir det pyramidringat och sedan ladda satan i sommar!

Toppen borta tillsammans med den o-skruv-vänliga turboinstallationen.

Här syns det hur det har läckt komp rätt ut i vattenkanalen.

Det var lite svårt att få ett bra kort på packningen. Men där syns det även att den är blåst rakt bakåt på toppens kortsida.
Det bekräftas samtidigt av dom "gula vattendropparna"

Sen såg det här lite skumt ut.. 1:ans inssugskanal såg skum ut. Undra om det har läckt i ventilerna? Ska kolla upp det.

Så här såg alla andra ut, rena och fina!

Jo sen var Fredrik (FoX) och hans sambo Matilda på beök i helgen, mycket trevligt. Dock så tyckte Fredrik att det var lite väl mjuka och mesiga leksaker Lucas satt och pillrade med. Fredrik menade att om det sak bli en "bilmekarkille" så måste han väl för tusan ha rätt förutsättningar!
Så han slängde fram en manlig 60mm PPF wastegate i stället..

Lucas satt där och såg ganska oförstående ut..