[Shomakie] E30 M20B25 Turbo -88 [365whp 500wnm]
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ser bra ut!
svarva ner kolven så att den ligger plant jäms med blocket. finns ju en liten guide om de.. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1003
svarva ner kolven så att den ligger plant jäms med blocket. finns ju en liten guide om de.. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1003
david__ wrote:oj såg nu va ja skrev.. menade org tryckplatta, haaa.. funkar de bra?shomakie wrote:david__ wrote:tjohoo.. tänkte fråga om du kör me sinter o org koppling?
4-puck sinter
aaa...4 puckare och original tryckplatta...men hade ju bara typ 250-300hk förra året och mycket mer i år så nu vet ja inte om det orkar med!
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Eftersom arp kostar skortan och allt redan dragit iväg i kostnad så har ja bestämt mig för att borra upp blockets gängor för toppbulten och dra i helicoil och sen köra 12.9 bultar...kommer detta inte fungera alls?
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
wuffee wrote:ska du inte byta ramlager när du ändå har isär skiten? TYcker jag verkligen du ska byta, surt om de börjar knacka efter några fullgas repor..
Mvh
Uffe
funderar på det....är ramlagrerna det som är viktigast att byta?
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Storås wrote:Varför ska du gänga upp blocket ?
eftersom ja inte ska köra arp och kommer förmodligen lossa på toppen ett antal gånger och lättare och billigare att byta helicoil istället för helt nytt block=)
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Ska du använda 12.9 skruvar ?? isåfall lär det inte bli bättre, grejen med ARP, eller någon annan typ av pinnbult är ju att man kan dra hårdare utan att bultarna går av, eftersom det är en mutter du drar och inte en skruvskalle,, stoppar du i vanliga 12.9 skruvar så är du tillbaka på ruta 1 igen, dvs original. för det sitter väl 12.9 skruver i toppen ? eller om det är 10.9 ? Vet inte vad M20 har standard.
Mvh
Mvh