Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 29 Jan 2008, 19:28
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 31 Jan 2008, 17:27
Nyaste inköpet....
788cc spridare
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 08 Feb 2008, 17:21
Så..nu en liten uppdatering innan man drar iväg till sthlm i helgen..
Fått kolvarna svarvade nu av farsan..
58mm hög blev den efter svarning.
Blocket kommer nog nästa vecka oringat o fint =)
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 08 Feb 2008, 17:55
tjohoo.. tänkte fråga om du kör me sinter o org koppling?
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 10 Feb 2008, 17:02
david__ wrote: tjohoo.. tänkte fråga om du kör me sinter o org koppling?
4-puck sinter
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 11 Feb 2008, 22:47
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 12 Feb 2008, 16:52
shomakie wrote: david__ wrote: tjohoo.. tänkte fråga om du kör me sinter o org koppling?
4-puck sinter
oj såg nu va ja skrev.. menade org tryckplatta, haaa.. funkar de bra?
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 12 Feb 2008, 22:34
david__ wrote: shomakie wrote: david__ wrote: tjohoo.. tänkte fråga om du kör me sinter o org koppling?
4-puck sinter
oj såg nu va ja skrev.. menade org tryckplatta, haaa.. funkar de bra?
aaa...4 puckare och original tryckplatta...men hade ju bara typ 250-300hk förra året och mycket mer i år så nu vet ja inte om det orkar med!
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
bubbel
Posts: 539 Joined: 25 Nov 2005, 19:54
Location: östersund
Post
by bubbel » 13 Feb 2008, 18:21
skjysst det blir med lite färg! lär bli skoj denna till somaren
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 13 Feb 2008, 19:37
Eftersom arp kostar skortan och allt redan dragit iväg i kostnad så har ja bestämt mig för att borra upp blockets gängor för toppbulten och dra i helicoil och sen köra 12.9 bultar...kommer detta inte fungera alls?
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Storås
Posts: 937 Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar
Post
by Storås » 13 Feb 2008, 20:57
Varför ska du gänga upp blocket ?
wuffee
Posts: 1564 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:
Post
by wuffee » 13 Feb 2008, 21:16
ska du inte byta ramlager när du ändå har isär skiten? TYcker jag verkligen du ska byta, surt om de börjar knacka efter några fullgas repor..
Mvh
Uffe
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 14 Feb 2008, 11:38
wuffee wrote: ska du inte byta ramlager när du ändå har isär skiten? TYcker jag verkligen du ska byta, surt om de börjar knacka efter några fullgas repor..
Mvh
Uffe
funderar på det....är ramlagrerna det som är viktigast att byta?
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 14 Feb 2008, 21:47
Storås wrote: Varför ska du gänga upp blocket ?
eftersom ja inte ska köra arp och kommer förmodligen lossa på toppen ett antal gånger och lättare och billigare att byta helicoil istället för helt nytt block=)
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Storås
Posts: 937 Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar
Post
by Storås » 14 Feb 2008, 23:09
Ska du använda 12.9 skruvar ?? isåfall lär det inte bli bättre, grejen med ARP, eller någon annan typ av pinnbult är ju att man kan dra hårdare utan att bultarna går av, eftersom det är en mutter du drar och inte en skruvskalle,, stoppar du i vanliga 12.9 skruvar så är du tillbaka på ruta 1 igen, dvs original. för det sitter väl 12.9 skruver i toppen ? eller om det är 10.9 ? Vet inte vad M20 har standard.
Mvh
kopi
Posts: 384 Joined: 02 May 2006, 17:02
Location: Enköping
Post
by kopi » 15 Feb 2008, 00:36
jag tycker du ska satsa på arp pinnbult till toppen. dom går ju att återanvända oxå.