Bmw 538 -90 Turbo - Uppdaterad 5/6-08 ett litet ljus :)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.
Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85
Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?
Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?
Ang avluftning av fuelcellen?
700hk på E85 är väll målet iaf..
Du lär ha dubbla 044.
Och du behöver ingen catchtank..
Bmwandreas wrote:Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.
Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85
Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?
Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?
Ang avluftning av fuelcellen?
700hk på E85 är väll målet iaf..
Du lär ha dubbla 044.
Och du behöver ingen catchtank..
Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?
Vision79 wrote:Bmwandreas wrote:Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.
Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85
Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?
Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?
Ang avluftning av fuelcellen?
700hk på E85 är väll målet iaf..
Du lär ha dubbla 044.
Och du behöver ingen catchtank..
Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?
dom säger ju upp till 500hk och 044 för 500+ nånting
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Tel:+358504210611
Fido85 wrote:Vision79 wrote:Bmwandreas wrote:Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.
Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85
Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?
Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?
Ang avluftning av fuelcellen?
700hk på E85 är väll målet iaf..
Du lär ha dubbla 044.
Och du behöver ingen catchtank..
Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?
dom säger ju upp till 500hk och 044 för 500+ nånting
OKi..
idag har nog kolvarna kommit så ja ska åka o hämta upp dom nu på eftermiddagen, även grenrörsböjjarna borde ha kommit...nu ere bara toppen o blocket kvar då som är det största oro momentet.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Vision79 wrote:Bmwandreas wrote:Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.
Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85
Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?
Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?
Ang avluftning av fuelcellen?
700hk på E85 är väll målet iaf..
Du lär ha dubbla 044.
Och du behöver ingen catchtank..
Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?
2st E85 650hk
Då har lite nya kolvar (3st) landat i brevlådan...orginal 745 turbo, då har jag så gott som en komplett motor igen. * Tack Pitbull *
Ska vi laborera lite o få en harmoni över alla 6 med stakar..
Men man vet aldrig vad som händer innan det är klart...kanske smackar i nå H-profilare o Wössner kolvar oxå
Ska vi laborera lite o få en harmoni över alla 6 med stakar..
Men man vet aldrig vad som händer innan det är klart...kanske smackar i nå H-profilare o Wössner kolvar oxå
Vision79 wrote:Då har lite nya kolvar (3st) landat i brevlådan...orginal 745 turbo, då har jag så gott som en komplett motor igen. * Tack Pitbull *
Ska vi laborera lite o få en harmoni över alla 6 med stakar..
Men man vet aldrig vad som händer innan det är klart...kanske smackar i nå H-profilare o Wössner kolvar oxå
Lite bilder på bygget skadar ju inte,
Hoppas det går bra med kolvarna´.
Mvh
Pitbull wrote:Vision79 wrote:Då har lite nya kolvar (3st) landat i brevlådan...orginal 745 turbo, då har jag så gott som en komplett motor igen. * Tack Pitbull *
Ska vi laborera lite o få en harmoni över alla 6 med stakar..
Men man vet aldrig vad som händer innan det är klart...kanske smackar i nå H-profilare o Wössner kolvar oxå
Lite bilder på bygget skadar ju inte,
Hoppas det går bra med kolvarna´.
Mvh
Japp det vore roligt, men min topp är ute på vift tillsammans med det nya blocket...vet inte vad som händer ...sedan har jag inte heller ännu fått mina nya lager o packningar heller så kan inte slå ihop den iafall just nu.
ska bygga nytt grenrör o downpipe när nya turbon o wg´n kommer...ja d finns lite o göra men det är långt till våren :)
Blir nog riktigt trevligt allt detta
Nått tips på när du lossade hubben? stora muttern sitter saatan!
Samt hur ser man om de är Mahle eller KS kolvar?
Nått tips på när du lossade hubben? stora muttern sitter saatan!
Samt hur ser man om de är Mahle eller KS kolvar?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimplaren wrote:Blir nog riktigt trevligt allt detta
Nått tips på när du lossade hubben? stora muttern sitter saatan!
Samt hur ser man om de är Mahle eller KS kolvar?
Ja den sitter med + 400Nm , vi har ett specialverktyg man stoppar in i sprängkåpan där varvtalsgivaren sitter så kan man låsa svänghjulet, sedan tar man modell stort dragskaft och lossar.
MAHLE har sitt namn stämplat i kolven , Mahle har en "mindre" kjol..samt att den är plan vid kolvbolten medans KS har en "infräsning" där..jag kan lägga upp bilder på KS vs MAHLE
Hehe,misstänkte att den satt med lagom moment!
Jag hängde (90kg) på 1 meters hävarm, dock har jag motorn i stativ så jag låser veven med en planka mellan 1ans motvikt och blocket! ska kasta på ett riktigt dragskaft ikväll.
Ja jättegärna, ska försöka få ur kolvarna ikväll.
Vad är det för skillnad på Mahle och Ks i kvalitet o.s.v ?
Jag hängde (90kg) på 1 meters hävarm, dock har jag motorn i stativ så jag låser veven med en planka mellan 1ans motvikt och blocket! ska kasta på ett riktigt dragskaft ikväll.
Ja jättegärna, ska försöka få ur kolvarna ikväll.
Vad är det för skillnad på Mahle och Ks i kvalitet o.s.v ?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;