Sista dagen så jävlades ALLT sånt som inte ska kunna krångla, gaswire, spakställ, bakaxelbyte, kylarslangar tog en hel dag att fixa (12 timmar) det ska egentligen vara gjort på 2 timmar.
Sånt här blir jag galen på, varför tillverkar man olika bakaxlar fästen på samma bilmodell?
Det var helt enkelt baa att göra en adapter i 8mm järn
En bult går inte att få dit, men 3 av 4 är ganska bra ändå
Krängningshämmaren åkte bort, den är så klen så den gör säker ingen nytta, och jag har en grövre från 535 som ändå skulle dit.
Slutmontering, oringen var lite trasig på sina ställen så det fick bli lite siliconklet
Här fick ninjadumpen sitta på fuelrailprofilen
Sen efter lite krångel så fick jag igång bilen, härlig respons med lättat svänghjul, riktigt rapp, turbon är helt underbar, fläktar redan från tomgång så man känner bra med skillnad redan från 1500varv, grymmt bottenvrid, vid va 2500varv så börjar den bygga laddtryck, och vid 3500 så skjuter det på ordentligt.
Kort och gott, motorn fick en mycket trevlig karaktär, den känns och låter arg helt enkelt
Dock så var det inte riktigt färdigbyggt, ingen slang till wastegaten, ställde bara fjädern lite med kännsla, så det skenade antgligen endel

och inte heller någon laddtrycksmätare, men det kändes bra ändå.
Plus att det fortfarande bara var bensin i tanken och original spridare, så förutsättningarna var kanske inte dom bästa
Här är lite bilder på det efter provtur, turbon blev lite varmare än vad den har varit tidigare ser det ut som, färgen bubblar och flagnar
Sen lite nya problem efter att det gick lite vilt på grusväg med okänt laddtryck och varvstopp på 3:an
Gissa vad? Ledtråd: Det rinner vatten ur avgassystemet