Förstår precis det du skriver, då jag inte får något riktigt flyt i maskeringen heller, vilket kan vara pain in the ass ibland.. men så är det väl när det alltid dyker upp olika bilar, och olika skador, vilket gör så att maskeringen blir lidande..
Något vi gör på jobbet är ju iallafall så att..
Hålla maskeringen snygg och fin, inte massa små duttande med tejpen överallt, vilket blir apjobbigt att maska av sen också i ugnen.
Maskera direkt för lackering.. ja alltså inte snabb maska för slipgrunden och sen maskera om på nytt.. vissa gör ju det, vissa inte.. tar ju iallafall mer tid att snabbmaska och göra om jobbet igen, vilket är ganska logiskt..
Men det är nog ganska svårt att bli riktigt snabb på att maskera, man måste ju se det lite framför sig också innan man maskar en bil hur allt ska bli.
Fast det viktigaste som jag tycker är ju att maska med rullen i handen hela tiden, dvs inte ta en tejpbit, lägga undan rullen, trycka dit tejpen med hjälp av båda händerna, sen ta upp rullen igen

är ju ganska vanligt om man inte är van att maska att det blir så, eller har problem att riva av tejpen så det tar ytterligare längre tid
detta hjälpte väl dig knappast, men det du skrev fick mig att komma på massa saker man stöter på varje dag