
Har åkt runt i en M3 -93 i 2 år nu ungefär, men har alltid velat haft en överladdad E30. Så jag tog tillfället i akt, åkte ner till Avesta, köpte bilen och for hem igen. Dock regnade det i princip hela vägen hem (50 mil), men med försiktig gasfot så gick det bra!
Hitentills har bilen gått väldigt fint! Fick byta topplockspackning ganska omgående, men det hade jag räknat med





Det kommer inte bli några stora uppdateringar i denna tråden, men jag har lite grejer som jag ska fixa i vinter...
Jag kommer börja med att byta bromscylinder till en större modell, och bromsoken ska renoveras upp. Därefter kommer någon oljetryck- och laddtrycksmätare ta plats. Sen ska diffen gås igenom, och bakvagnen skall blästras, lackas och nya stöddigare bussningar monteras. Så det är väl en början iaf!


Specifikation:
M50B25 - 10:1 kompförhållande
Precision SC6262 Billet
Precision 46mm WG
Precision 1260cc spridare
PPF cooperringpackning
PPF 50mm dumpventil
Griffin-kylare
VAG tändspolar
Vipec V44
AN-kopplingar och 60L fuelcell
Bosch 044 bränslepump x2
Drivmedel: E85
ZF-låda med sachs 618 och 6 puckad sinter
lamelldiff (såklart) 3,46utvx
M-tech1 kjolpaket