Varför tror du att du får ha denna motor i bilen vid besiktning.?
Måste väl ha intyg på motorn från BMW?,och det brukar de ju inte ge ut.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
M635 forever wrote:Varför tror du att du får ha denna motor i bilen vid besiktning.?
Måste väl ha intyg på motorn från BMW?,och det brukar de ju inte ge ut.
varför skulle han behöva ha intyg på motorn???
räcker han har ett bromspapper på bilen så går det rägga den
M635 forever wrote:Varför tror du att du får ha denna motor i bilen vid besiktning.?
Måste väl ha intyg på motorn från BMW?,och det brukar de ju inte ge ut.
Har man en bil med årsmodell 75 och äldre och reggar den som ombyggt fordon så finns möjligheten att turbokonvertera relativt fritt.
klockrent ,, kommer att se rå ut när du sänkt ner den och puttat in lite feta slicks. Framförallt ljudet kommer att vara brutalt,, kul att se mungiporna på raggarna:):)
OK!
Men då gäller det ju att hålla sig inom ramarna för vad ett ombyggt fordon får ha i effekt/kg.
Om bilen är så ombyggd att den kan räknas som ombyggt fordon (till exempel om man bytt hela drivlinan och hela bromssystemet) kan man istället för ovanstående gränser få ha max 15kW/100kg tjänstevikt . Det förutsätter att SFRO anser att bilen klarar effekten och vridet (det finns ingen maxgräns för vrid). För ombyggt fordon krävs SFRO-besiktning (kostar idag 3000:-) med bromsprov etc.
Vad kan en sådan liten rar skapelse ha för matchvikt då?
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
De ska inte behövas att regga som ombyggtfordon, de ska gå ändå med tanke på vilka motorer som sitter i org, vikt/hk. och man får överlada vilken motor man vill i en kaross upp till 75- med viss procent ökning.
Skulle först stoppa i en 440 å de ända de oroar sig över är vikten på motorn. Den väger runt 1500 nånting och är ämnat att de ska bli ett allt i ett de ska gå att åka fort, dricke öl å gassa rakt även massa bresladningar som är så kul.
R1 såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
Snyggaste jänkaren enl mig, Dessutom ovanlig med de dubbla runda baklysena. Dock lite tveksam till motorvalet, känns som en 8 vore mer på sin plats, samtigt jävligt fränt att hinka i en bmw sexa i den. Den lär ju gå som ett troll.
sen e ju bilen godkänd för en viss max effekt och vrid
men håller man sig under det så är det ko lungt att skruva i vilken maskin man vill
men som trådskaparen skrev ... bilen måste va äldre en -75