"CUDA" s38b38T

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
skogsmulle
Posts: 135
Joined: 26 Dec 2006, 23:50
Location: Leksand

"CUDA" s38b38T

Post by skogsmulle »

Här är min nya kaross till motorn, titta vilken plats de finns :D

Det är den plymoth Cuad 73'a



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

kommer kanske att uppröra många men, jag får ha s38'an i med turbo och ändå åka rakt in på svensk bilprovning :o
före 75" får nästan göra som man vill :lol:
R1 såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
User avatar
KKR-Rille
Posts: 929
Joined: 21 Nov 2005, 12:35
Location: Ljusdal/Korskrogen
Contact:

Post by KKR-Rille »

HeHe, nästan lite helgerån, men fan va fränt, cuda och challenger är så grymt snygga bilar!
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!

Rille 0046-706569535
User avatar
Turboá
Posts: 2147
Joined: 22 Aug 2007, 07:22
Location: Hungary Bmw Racing Club Soltvadkert
Contact:

Post by Turboá »

Image
Image
Image
Last edited by Turboá on 07 Feb 2009, 09:08, edited 1 time in total.
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Kul projekt! Hade dock inte skadat om den varit några årsmodeller äldre! :)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
M635 forever
Posts: 1013
Joined: 25 Jan 2006, 23:30
Location: Huddinge

Post by M635 forever »

Varför tror du att du får ha denna motor i bilen vid besiktning.?
Måste väl ha intyg på motorn från BMW?,och det brukar de ju inte ge ut.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

M635 forever wrote:Varför tror du att du får ha denna motor i bilen vid besiktning.?
Måste väl ha intyg på motorn från BMW?,och det brukar de ju inte ge ut.

varför skulle han behöva ha intyg på motorn??? :roll:
räcker han har ett bromspapper på bilen så går det rägga den
pm om det är nått
User avatar
J.Eklund
Posts: 190
Joined: 20 Dec 2008, 14:30
Location: Vimmerby

Post by J.Eklund »

M635 forever wrote:Varför tror du att du får ha denna motor i bilen vid besiktning.?
Måste väl ha intyg på motorn från BMW?,och det brukar de ju inte ge ut.


Har man en bil med årsmodell 75 och äldre och reggar den som ombyggt fordon så finns möjligheten att turbokonvertera relativt fritt.

Mvh Jonas
User avatar
J.Eklund
Posts: 190
Joined: 20 Dec 2008, 14:30
Location: Vimmerby

Post by J.Eklund »

Ser riktigt lovande ut!
En kanon modell och en kanon motor. :D


Mvh Jonas
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

klockrent :lol: ,, kommer att se rå ut när du sänkt ner den och puttat in lite feta slicks. Framförallt ljudet kommer att vara brutalt,, kul att se mungiporna på raggarna:):)
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
User avatar
Resgard
Posts: 1561
Joined: 07 Jul 2008, 23:26
Location: Mora

Post by Resgard »

coolt !
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
User avatar
M635 forever
Posts: 1013
Joined: 25 Jan 2006, 23:30
Location: Huddinge

Post by M635 forever »

OK!
Men då gäller det ju att hålla sig inom ramarna för vad ett ombyggt fordon får ha i effekt/kg.
Om bilen är så ombyggd att den kan räknas som ombyggt fordon (till exempel om man bytt hela drivlinan och hela bromssystemet) kan man istället för ovanstående gränser få ha max 15kW/100kg tjänstevikt . Det förutsätter att SFRO anser att bilen klarar effekten och vridet (det finns ingen maxgräns för vrid). För ombyggt fordon krävs SFRO-besiktning (kostar idag 3000:-) med bromsprov etc.

Vad kan en sådan liten rar skapelse ha för matchvikt då? :)
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
User avatar
skogsmulle
Posts: 135
Joined: 26 Dec 2006, 23:50
Location: Leksand

Post by skogsmulle »

De ska inte behövas att regga som ombyggtfordon, de ska gå ändå med tanke på vilka motorer som sitter i org, vikt/hk. och man får överlada vilken motor man vill i en kaross upp till 75- med viss procent ökning.
Skulle först stoppa i en 440 å de ända de oroar sig över är vikten på motorn. Den väger runt 1500 nånting och är ämnat att de ska bli ett allt i ett de ska gå att åka fort, dricke öl å gassa rakt även massa bresladningar :lol: som är så kul.
R1 såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
User avatar
bmw02touring
Posts: 110
Joined: 08 Sep 2006, 18:05
Location: Nyköping
Contact:

Post by bmw02touring »

Snyggaste jänkaren enl mig, Dessutom ovanlig med de dubbla runda baklysena. Dock lite tveksam till motorvalet, känns som en 8 vore mer på sin plats, samtigt jävligt fränt att hinka i en bmw sexa i den. Den lär ju gå som ett troll. :twisted:
User avatar
BeEmVe
Posts: 136
Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö

Post by BeEmVe »

damn va plats du har att bygga på!
blir lagom avis när man själv gör tvärt om (V8 i pytte motorutrymme på en e30...)
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

får man göra så igentligen? :P
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

sen e ju bilen godkänd för en viss max effekt och vrid
men håller man sig under det så är det ko lungt att skruva i vilken maskin man vill
men som trådskaparen skrev ... bilen måste va äldre en -75
pm om det är nått
Post Reply