"CUDA" s38b38T
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- skogsmulle
- Posts: 135
- Joined: 26 Dec 2006, 23:50
- Location: Leksand
"CUDA" s38b38T
Här är min nya kaross till motorn, titta vilken plats de finns
Det är den plymoth Cuad 73'a
kommer kanske att uppröra många men, jag får ha s38'an i med turbo och ändå åka rakt in på svensk bilprovning
före 75" får nästan göra som man vill
Det är den plymoth Cuad 73'a
kommer kanske att uppröra många men, jag får ha s38'an i med turbo och ändå åka rakt in på svensk bilprovning
före 75" får nästan göra som man vill
R1 såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
Varför tror du att du får ha denna motor i bilen vid besiktning.?
Måste väl ha intyg på motorn från BMW?,och det brukar de ju inte ge ut.
Måste väl ha intyg på motorn från BMW?,och det brukar de ju inte ge ut.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
OK!
Men då gäller det ju att hålla sig inom ramarna för vad ett ombyggt fordon får ha i effekt/kg.
Om bilen är så ombyggd att den kan räknas som ombyggt fordon (till exempel om man bytt hela drivlinan och hela bromssystemet) kan man istället för ovanstående gränser få ha max 15kW/100kg tjänstevikt . Det förutsätter att SFRO anser att bilen klarar effekten och vridet (det finns ingen maxgräns för vrid). För ombyggt fordon krävs SFRO-besiktning (kostar idag 3000:-) med bromsprov etc.
Vad kan en sådan liten rar skapelse ha för matchvikt då?
Men då gäller det ju att hålla sig inom ramarna för vad ett ombyggt fordon får ha i effekt/kg.
Om bilen är så ombyggd att den kan räknas som ombyggt fordon (till exempel om man bytt hela drivlinan och hela bromssystemet) kan man istället för ovanstående gränser få ha max 15kW/100kg tjänstevikt . Det förutsätter att SFRO anser att bilen klarar effekten och vridet (det finns ingen maxgräns för vrid). För ombyggt fordon krävs SFRO-besiktning (kostar idag 3000:-) med bromsprov etc.
Vad kan en sådan liten rar skapelse ha för matchvikt då?
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
- skogsmulle
- Posts: 135
- Joined: 26 Dec 2006, 23:50
- Location: Leksand
De ska inte behövas att regga som ombyggtfordon, de ska gå ändå med tanke på vilka motorer som sitter i org, vikt/hk. och man får överlada vilken motor man vill i en kaross upp till 75- med viss procent ökning.
Skulle först stoppa i en 440 å de ända de oroar sig över är vikten på motorn. Den väger runt 1500 nånting och är ämnat att de ska bli ett allt i ett de ska gå att åka fort, dricke öl å gassa rakt även massa bresladningar som är så kul.
Skulle först stoppa i en 440 å de ända de oroar sig över är vikten på motorn. Den väger runt 1500 nånting och är ämnat att de ska bli ett allt i ett de ska gå att åka fort, dricke öl å gassa rakt även massa bresladningar som är så kul.
R1 såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
YAMAHA R1/Quad såld
plymoth Cuda såld
Evo 6 TME såld
Eco 6 rs2 såld
e34 M5 3,8, såld
e36 M3 3,8 t såld
- bmw02touring
- Posts: 110
- Joined: 08 Sep 2006, 18:05
- Location: Nyköping
- Contact: