Gamla toppen som jag kört med hittills, sprack när jag körde bana på Anderstorp förra året, troligtvis pga läckande kylarlock = inget tryck i kylsystemet.... Så fabriksny BMW topp inhandlades och portades precis som den gamla toppen. Körde som vanligt med bilen till mappningen från Göteborg, det gick fint. I bänken upptäckte vi att det gick lite snålt med nya toppen pga att den flödade mer, trevligt! Blev 16whp och 30wNm mer vid samma laddtryck, och dessutom 300rpm tidigare spool

Sjukt bra levererat av en Precision SC6162 med minsta avgashuset AR 0.63 Måste vara rekord med den turbon på en M20 ??
Biltyp: BMW 325i -87
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Smidd 2,7liter maskin med Cooperring, Z45 (ställd 1,44mm), PPF ventilfjädrar, Nuke kamdrev, oljesprut under kolvar, CP-kolvar, Eagle-stakar, dieselvev, PPF HD-vippor, PPF grenrör, Tial 44mm Wastegate, 3,5 tums downpipe och 3" avgasystem, 6 st VAG spolar + MSD kablar, E85, 1000cc Bosch EV14 spridare, 2x Bosch 044 + 4L catchtank osv osv
Motorstyrning: Vipec V88
Turbo/Kompressor: Precision SC6162 ar 0,63
Laddtryck: 1,90 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
Kommentar: Kunde nu ladda 0,1 bar mer = 1,9 bar totalt. Sen var både turbo och spridare i botten.
På hög växel kommer turbon kommer igång redan vid 2000rpm, har 0,45bar vid 2500rpm och sen sticker det fort till fullt laddtryck
---------------------------------------------------------------
@ 1,9 bar Jävligt bra register precis som tidigare!
Hästkrafter: 606 @ 6300 rpm
Vridmoment: 809 @ 5150 rpm
Blir ca 673hk och 900Nm i motorn, räknat på 10% drivlineförlust.
Bra mos över ett brett register
