Bänkkörningar - LISTA.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Ännu en dag hos PPF att man aldrig får nog - hehe
Biltyp: Saab 900 -95
Motortyp: B234
Modifieringar:
JE kolvar90,5mm, Verdistakar, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF custom plenum, PPF grenrör, 1700cc spridare, Portad topp med radiesäten och 34/32mm ventiler, E85 i tanken mm.
Motorstyrning: Vipec v44 och VAG Tändspolar
Turbo/Kompressor: Precision 6262 0.68ar
Laddtryck: 2.0 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 726 @ 7200 rpm
Vridmoment: 723 @ 7100 rpm
Vridmoment är begränsat och mjukt/flackt rampat för att spara lådan och behålla fästet. Det går att få mer
Stort tack till Ärtan!! Kung som vanligt och nöjd att äntligen få Vipec i denna bil.
Biltyp: Saab 900 -95
Motortyp: B234
Modifieringar:
JE kolvar90,5mm, Verdistakar, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF custom plenum, PPF grenrör, 1700cc spridare, Portad topp med radiesäten och 34/32mm ventiler, E85 i tanken mm.
Motorstyrning: Vipec v44 och VAG Tändspolar
Turbo/Kompressor: Precision 6262 0.68ar
Laddtryck: 2.0 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 726 @ 7200 rpm
Vridmoment: 723 @ 7100 rpm
Vridmoment är begränsat och mjukt/flackt rampat för att spara lådan och behålla fästet. Det går att få mer
Stort tack till Ärtan!! Kung som vanligt och nöjd att äntligen få Vipec i denna bil.
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Last edited by Matte85 on 04 Jan 2014, 17:26, edited 1 time in total.
MATTIAS M
BMW F11 520da -15
Chevy Nova -63 Ls turbo
BMW F11 520da -15
Chevy Nova -63 Ls turbo
Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: BMW E36 320
Motortyp: M50B30 Vanos
Modifieringar: CP Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, catcams, egen portad vanos topp med hårdare ventilfjädrar, 3st 044 pumpar, Tial 44mm wastegate, PPF 50mm dump plus massa annat godis.
Motorstyrning: Link Xtreme
Turbo/Kompressor: Precision 7675 Billet
Laddtryck: 2,4 bar
Mätställe/typ: Dahlbäck Racing / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 1093 @ 2,4 bar
Vridmoment: 1194 @ 2,4 bar
Det här var vad bilen hann ge för effekt innan bakaxeln tog livet av sig så kunde inte slutföra mappningen, så kommer inom kort att byta bakaxel för att kunna bottna turbon så får jag se var siffrorna hamnar på i slutändan.
Motortyp: M50B30 Vanos
Modifieringar: CP Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, catcams, egen portad vanos topp med hårdare ventilfjädrar, 3st 044 pumpar, Tial 44mm wastegate, PPF 50mm dump plus massa annat godis.
Motorstyrning: Link Xtreme
Turbo/Kompressor: Precision 7675 Billet
Laddtryck: 2,4 bar
Mätställe/typ: Dahlbäck Racing / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 1093 @ 2,4 bar
Vridmoment: 1194 @ 2,4 bar
Det här var vad bilen hann ge för effekt innan bakaxeln tog livet av sig så kunde inte slutföra mappningen, så kommer inom kort att byta bakaxel för att kunna bottna turbon så får jag se var siffrorna hamnar på i slutändan.
Last edited by davidsson on 22 Mar 2013, 07:49, edited 2 times in total.
Re: Bänkkörningar - LISTA.
lagomt me hp för att kunna börna på 2an davidsson:)
mvh
mvh
omegan bromsad 700hk på hjulen
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Ja de borde gå få lös den va ??
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: BMW E36 318IS
Motortyp: M42B18
Modifieringar:Wiseco Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, 270Gr kammer,supertech ventilfjærer/retainere, HPO intank pumpe, Tial 40mm wastegate, HPO 50mm dump
Motorstyrning: KDFI
Turbo/Kompressor: Precision 5454MFS
Laddtryck: 1.88 bar
Mätställe/typ: Dynapack PBC Auto på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 435 @ 1.88bar
Vridmoment: 550 @ 1.88 bar
Motortyp: M42B18
Modifieringar:Wiseco Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, 270Gr kammer,supertech ventilfjærer/retainere, HPO intank pumpe, Tial 40mm wastegate, HPO 50mm dump
Motorstyrning: KDFI
Turbo/Kompressor: Precision 5454MFS
Laddtryck: 1.88 bar
Mätställe/typ: Dynapack PBC Auto på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 435 @ 1.88bar
Vridmoment: 550 @ 1.88 bar
Last edited by kimmit on 22 Jan 2015, 17:35, edited 1 time in total.
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: Supra mk4
Motortyp: 2jz
Modifieringar:
Vipec pnp motorstyrning (v88), 5bars mappsensor, Presicion 6766 billet turbo, 3,5" dawnpipe, 3 avgassystem med en japsdämpare, Coatat grenrör i svartstål, 50mm wastegate, Bosch 2200cc spridare ,Bubbla DW300 pumpar i tanken, Front monterad intercooler, KIV plenum, 70mm spjäll + lite annat =)
Motorstyrning: Vipec
Turbo/Kompressor: 6766
Laddtryck: 2,56 bar
Mätställe/typ: Hos Dynocenter Åland / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 837whp @ xxxx rpm
Vridmoment: 1046wnm @ xxxx rpm
Motortyp: 2jz
Modifieringar:
Vipec pnp motorstyrning (v88), 5bars mappsensor, Presicion 6766 billet turbo, 3,5" dawnpipe, 3 avgassystem med en japsdämpare, Coatat grenrör i svartstål, 50mm wastegate, Bosch 2200cc spridare ,Bubbla DW300 pumpar i tanken, Front monterad intercooler, KIV plenum, 70mm spjäll + lite annat =)
Motorstyrning: Vipec
Turbo/Kompressor: 6766
Laddtryck: 2,56 bar
Mätställe/typ: Hos Dynocenter Åland / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 837whp @ xxxx rpm
Vridmoment: 1046wnm @ xxxx rpm
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: BMW E30 323
Motortyp: M20 b27
Modifieringar: CP Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, z45 turbokam, egen portad amc topp++
Motorstyrning: DTA
Turbo/Kompressor: Precision 6766 billet
Laddtryck: 2,5 bar
Mätställe/typ: PPF
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 666 @ 2,5 bar
Vridmoment: 800 @ 2,5 bar
Motortyp: M20 b27
Modifieringar: CP Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, z45 turbokam, egen portad amc topp++
Motorstyrning: DTA
Turbo/Kompressor: Precision 6766 billet
Laddtryck: 2,5 bar
Mätställe/typ: PPF
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 666 @ 2,5 bar
Vridmoment: 800 @ 2,5 bar
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: BMW E30 320
Motortyp: M20B27
Modifieringar: CP Kolvar, Eaglestakar, z58 sugkam (3,5mm öppen), +1mm ventiler, steg 3 fjädrar, custominsug och lätt putsad topp
Motorstyrning: Autronic smc
Turbo/Kompressor: Precision 6765
Laddtryck: 1,5-1,6 och 2,2 bar
Mätställe/typ: Dahlbäck på naven.
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 705whp @ 2,2 bar
Vrid: 780nm @ 2,2 bar
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=57370&size=full
Motortyp: M20B27
Modifieringar: CP Kolvar, Eaglestakar, z58 sugkam (3,5mm öppen), +1mm ventiler, steg 3 fjädrar, custominsug och lätt putsad topp
Motorstyrning: Autronic smc
Turbo/Kompressor: Precision 6765
Laddtryck: 1,5-1,6 och 2,2 bar
Mätställe/typ: Dahlbäck på naven.
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 705whp @ 2,2 bar
Vrid: 780nm @ 2,2 bar
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=57370&size=full
Rickard Bäcker
Re: Bänk körningar - LISTA
Biltyp: BMW 325i -87
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Smidd 2,7liter maskin med, Z45 (ställd 1,5mm), PPF ventilfjädrar, Nuke kamdrev, oljesprut under kolvar, CP-kolvar, Eagle-stakar, dieselvev, PPF HD-vippor, PPF grenrör, Tial 44mm Wastegate, 3,5 tums downpipe och 3" avgasystem, 6 st VAG spolar + MSD kablar, E85, 2x Bosch 044 + 4L catchtank osv osv
Motorstyrning: Vipec V88
Turbo/Kompressor: Precision SC6162 ar 0,63
Laddtryck: 1,80 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
Kommentar: Gav nu tidigare laddtryck och ca 100whp mer vid varvstopp med samma motor och turbo jämfört med 2009
---------------------------------------------------------------
@ 0,9 bar
Hästkrafter: 390whp
@ 1,5 bar
Hästkrafter: 520whp
@ 1,8 bar Helt sjukt bra register tycker jag!
Hästkrafter: 570 @ 5750 rpm
Vridmoment: 754 @ 4250 rpm
Blir väl en 633hk och 838Nm i motorn om man räknar på 10% förlust i drivlinan....
1,8 bar Sjukt bra register tycker jag! Både tidigt ladd och ihållande effekt på slutet
Jämförelse 2013 med 2009 då jag hade mindre downpipe och ställt kammen på ca 2,1mm, hade också DTA e48, fördelare med en MSD spole.
Annars samma motor, turbo och samma laddtryck
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Smidd 2,7liter maskin med, Z45 (ställd 1,5mm), PPF ventilfjädrar, Nuke kamdrev, oljesprut under kolvar, CP-kolvar, Eagle-stakar, dieselvev, PPF HD-vippor, PPF grenrör, Tial 44mm Wastegate, 3,5 tums downpipe och 3" avgasystem, 6 st VAG spolar + MSD kablar, E85, 2x Bosch 044 + 4L catchtank osv osv
Motorstyrning: Vipec V88
Turbo/Kompressor: Precision SC6162 ar 0,63
Laddtryck: 1,80 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
Kommentar: Gav nu tidigare laddtryck och ca 100whp mer vid varvstopp med samma motor och turbo jämfört med 2009
---------------------------------------------------------------
@ 0,9 bar
Hästkrafter: 390whp
@ 1,5 bar
Hästkrafter: 520whp
@ 1,8 bar Helt sjukt bra register tycker jag!
Hästkrafter: 570 @ 5750 rpm
Vridmoment: 754 @ 4250 rpm
Blir väl en 633hk och 838Nm i motorn om man räknar på 10% förlust i drivlinan....
1,8 bar Sjukt bra register tycker jag! Både tidigt ladd och ihållande effekt på slutet
Jämförelse 2013 med 2009 då jag hade mindre downpipe och ställt kammen på ca 2,1mm, hade också DTA e48, fördelare med en MSD spole.
Annars samma motor, turbo och samma laddtryck
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: Supra mk4
Motortyp: 2jz
Modifieringar:
Borrat och toppdäckat block, Smidda CP kolvar, grövre kolvtappar, Smidda Manley stakar med ARP, MLS packning, ARP överallt, ACL race lager, BC 272 kammar, BC ventilfjädrar, titan ritainers, BC justerbara kamdrev, 5bars mappsensor, Bosch 2200cc spridare, Nuke fuelrail, 3st DW300 pumpar i tanken
4" rostfri dp, 3,5" rostfritt avgassystem, 50mm wastegate, KIV plenum, 70mm alu spjäll mm.
Motorstyrning: Vipec pnp
Turbo/Kompressor: Borgwarner 380 turbo med "race cover"
Laddtryck: 2,5 bar
Mätställe/typ: Dynocenter åland / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 1032 whp
Vridmoment: 1040 wnm
Motortyp: 2jz
Modifieringar:
Borrat och toppdäckat block, Smidda CP kolvar, grövre kolvtappar, Smidda Manley stakar med ARP, MLS packning, ARP överallt, ACL race lager, BC 272 kammar, BC ventilfjädrar, titan ritainers, BC justerbara kamdrev, 5bars mappsensor, Bosch 2200cc spridare, Nuke fuelrail, 3st DW300 pumpar i tanken
4" rostfri dp, 3,5" rostfritt avgassystem, 50mm wastegate, KIV plenum, 70mm alu spjäll mm.
Motorstyrning: Vipec pnp
Turbo/Kompressor: Borgwarner 380 turbo med "race cover"
Laddtryck: 2,5 bar
Mätställe/typ: Dynocenter åland / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 1032 whp
Vridmoment: 1040 wnm
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: BMW E36 320
Motortyp: M50B25 Vanos
Modifieringar: 2.8 l, Dubbla insugskammar Vanos inkopplad, Frän topp, frän botten. 2 deatchwerks pumpar i tanken, orginal soppa ledningar. Custom insug osv osv
Motorstyrning: Vipec Plug In Play
Turbo/Kompressor: Precision 6262 AR63 T3
Laddtryck: 1,8 bar
Soppa: E85
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 600 @ wheels
Vridmoment: 824 @ wheels
Motortyp: M50B25 Vanos
Modifieringar: 2.8 l, Dubbla insugskammar Vanos inkopplad, Frän topp, frän botten. 2 deatchwerks pumpar i tanken, orginal soppa ledningar. Custom insug osv osv
Motorstyrning: Vipec Plug In Play
Turbo/Kompressor: Precision 6262 AR63 T3
Laddtryck: 1,8 bar
Soppa: E85
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 600 @ wheels
Vridmoment: 824 @ wheels
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Ännu, ännu en dag hos PPF att man aldrig får nog - hehe
Biltyp: Saab 900 -95
Motortyp: B234
Modifieringar:
JE kolvar90,5mm, Verdistakar, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF custom plenum, PPF grenrör, 1700cc spridare, Portad topp med radiesäten och 34/32mm ventiler, E85 i tanken mm.
Motorstyrning: Vipec v44 och VAG Tändspolar
Turbo/Kompressor: Precision 5858 0.63ar
Laddtryck: 2.0 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 692 @ 7100 rpm
Vridmoment: 723 @ 6500 rpm
Vridmoment är begränsat och mjukt/flackt rampat för att spara lådan och behålla fästet. Det går att få mer
Stort tack till Ärtan som vanligt. Han var mäkta impad att den lilla turbon ger så mycket i saabspisen!
De tunnare linjerna avser ett maxat svep med tidigare turbon(6262).
Biltyp: Saab 900 -95
Motortyp: B234
Modifieringar:
JE kolvar90,5mm, Verdistakar, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF custom plenum, PPF grenrör, 1700cc spridare, Portad topp med radiesäten och 34/32mm ventiler, E85 i tanken mm.
Motorstyrning: Vipec v44 och VAG Tändspolar
Turbo/Kompressor: Precision 5858 0.63ar
Laddtryck: 2.0 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 692 @ 7100 rpm
Vridmoment: 723 @ 6500 rpm
Vridmoment är begränsat och mjukt/flackt rampat för att spara lådan och behålla fästet. Det går att få mer
Stort tack till Ärtan som vanligt. Han var mäkta impad att den lilla turbon ger så mycket i saabspisen!
De tunnare linjerna avser ett maxat svep med tidigare turbon(6262).
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: Nissan Skyline R33 GT-R
Motortyp: RB26DETT
Modifieringar: Smidd botten, portad topp, Vcam & 264/10mm avgaskam med andra fjädrar, turbobanditen grenrör och wastegate, 1700cc spridare med E85, 3,5" avgassystem hela vägen med återledande wg.
Motorstyrning: Maxxecu
Turbo/Kompressor: Precision 6266BB Twinscroll 1.00A/R
Laddtryck: 2.0 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 763 @ 7600 rpm
Vridmoment: 752 @ 5500 rpm
Motortyp: RB26DETT
Modifieringar: Smidd botten, portad topp, Vcam & 264/10mm avgaskam med andra fjädrar, turbobanditen grenrör och wastegate, 1700cc spridare med E85, 3,5" avgassystem hela vägen med återledande wg.
Motorstyrning: Maxxecu
Turbo/Kompressor: Precision 6266BB Twinscroll 1.00A/R
Laddtryck: 2.0 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 763 @ 7600 rpm
Vridmoment: 752 @ 5500 rpm
Nisse Skyline R33
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: BMW E30
Motortyp: M20B30
Modifieringar: CP Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, kamaksel i fra VS motor, portad topp, Dbilas innsug++++
Motorstyrning: DTA s80pro
Turbo/Kompressor: Precision 6766, T4 A/R 0.96
Mätställe/typ: Tuningsenteret dieselpower
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 773 @ 2,5 bar racefuel VP109
Vridmoment: 912 @ 2,5 bar racefuel VP109
1.5 bar på 98 okt
2.5bar på vp109
Motortyp: M20B30
Modifieringar: CP Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, kamaksel i fra VS motor, portad topp, Dbilas innsug++++
Motorstyrning: DTA s80pro
Turbo/Kompressor: Precision 6766, T4 A/R 0.96
Mätställe/typ: Tuningsenteret dieselpower
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 773 @ 2,5 bar racefuel VP109
Vridmoment: 912 @ 2,5 bar racefuel VP109
1.5 bar på 98 okt
2.5bar på vp109
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: Bänk körningar - LISTA
Gamla toppen som jag kört med hittills, sprack när jag körde bana på Anderstorp förra året, troligtvis pga läckande kylarlock = inget tryck i kylsystemet.... Så fabriksny BMW topp inhandlades och portades precis som den gamla toppen. Körde som vanligt med bilen till mappningen från Göteborg, det gick fint. I bänken upptäckte vi att det gick lite snålt med nya toppen pga att den flödade mer, trevligt! Blev 16whp och 30wNm mer vid samma laddtryck, och dessutom 300rpm tidigare spool
Sjukt bra levererat av en Precision SC6162 med minsta avgashuset AR 0.63 Måste vara rekord med den turbon på en M20 ??
Biltyp: BMW 325i -87
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Smidd 2,7liter maskin med Cooperring, Z45 (ställd 1,44mm), PPF ventilfjädrar, Nuke kamdrev, oljesprut under kolvar, CP-kolvar, Eagle-stakar, dieselvev, PPF HD-vippor, PPF grenrör, Tial 44mm Wastegate, 3,5 tums downpipe och 3" avgasystem, 6 st VAG spolar + MSD kablar, E85, 1000cc Bosch EV14 spridare, 2x Bosch 044 + 4L catchtank osv osv
Motorstyrning: Vipec V88
Turbo/Kompressor: Precision SC6162 ar 0,63
Laddtryck: 1,90 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
Kommentar: Kunde nu ladda 0,1 bar mer = 1,9 bar totalt. Sen var både turbo och spridare i botten.
På hög växel kommer turbon kommer igång redan vid 2000rpm, har 0,45bar vid 2500rpm och sen sticker det fort till fullt laddtryck
---------------------------------------------------------------
@ 1,9 bar Jävligt bra register precis som tidigare!
Hästkrafter: 606 @ 6300 rpm
Vridmoment: 809 @ 5150 rpm
Blir ca 673hk och 900Nm i motorn, räknat på 10% drivlineförlust.
Bra mos över ett brett register
Sjukt bra levererat av en Precision SC6162 med minsta avgashuset AR 0.63 Måste vara rekord med den turbon på en M20 ??
Biltyp: BMW 325i -87
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Smidd 2,7liter maskin med Cooperring, Z45 (ställd 1,44mm), PPF ventilfjädrar, Nuke kamdrev, oljesprut under kolvar, CP-kolvar, Eagle-stakar, dieselvev, PPF HD-vippor, PPF grenrör, Tial 44mm Wastegate, 3,5 tums downpipe och 3" avgasystem, 6 st VAG spolar + MSD kablar, E85, 1000cc Bosch EV14 spridare, 2x Bosch 044 + 4L catchtank osv osv
Motorstyrning: Vipec V88
Turbo/Kompressor: Precision SC6162 ar 0,63
Laddtryck: 1,90 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
Kommentar: Kunde nu ladda 0,1 bar mer = 1,9 bar totalt. Sen var både turbo och spridare i botten.
På hög växel kommer turbon kommer igång redan vid 2000rpm, har 0,45bar vid 2500rpm och sen sticker det fort till fullt laddtryck
---------------------------------------------------------------
@ 1,9 bar Jävligt bra register precis som tidigare!
Hästkrafter: 606 @ 6300 rpm
Vridmoment: 809 @ 5150 rpm
Blir ca 673hk och 900Nm i motorn, räknat på 10% drivlineförlust.
Bra mos över ett brett register
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen