Bänkkörningar - LISTA.

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by JohanH »

Ännu en dag hos PPF 8) att man aldrig får nog - hehe

Biltyp: Saab 900 -95

Motortyp: B234

Modifieringar:

JE kolvar90,5mm, Verdistakar, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF custom plenum, PPF grenrör, 1700cc spridare, Portad topp med radiesäten och 34/32mm ventiler, E85 i tanken mm.

Motorstyrning: Vipec v44 och VAG Tändspolar
Turbo/Kompressor: Precision 6262 0.68ar

Laddtryck: 2.0 bar

Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 726 @ 7200 rpm
Vridmoment: 723 @ 7100 rpm

Vridmoment är begränsat och mjukt/flackt rampat för att spara lådan och behålla fästet. Det går att få mer :wink:

Stort tack till Ärtan!! Kung som vanligt och nöjd att äntligen få Vipec i denna bil.

Image
User avatar
Matte85
Posts: 67
Joined: 13 Oct 2009, 05:35
Location: STHLM/Segeltorp

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by Matte85 »

:arrow:
Last edited by Matte85 on 04 Jan 2014, 17:26, edited 1 time in total.
MATTIAS M
BMW F11 520da -15
Chevy Nova -63 Ls turbo
davidsson
Posts: 124
Joined: 05 Mar 2006, 20:51

Bänkkörningar - LISTA.

Post by davidsson »

Biltyp: BMW E36 320
Motortyp: M50B30 Vanos
Modifieringar: CP Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, catcams, egen portad vanos topp med hårdare ventilfjädrar, 3st 044 pumpar, Tial 44mm wastegate, PPF 50mm dump plus massa annat godis.
Motorstyrning: Link Xtreme
Turbo/Kompressor: Precision 7675 Billet
Laddtryck: 2,4 bar
Mätställe/typ: Dahlbäck Racing / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 1093 @ 2,4 bar
Vridmoment: 1194 @ 2,4 bar


Det här var vad bilen hann ge för effekt innan bakaxeln tog livet av sig så kunde inte slutföra mappningen, så kommer inom kort att byta bakaxel för att kunna bottna turbon så får jag se var siffrorna hamnar på i slutändan.
Last edited by davidsson on 22 Mar 2013, 07:49, edited 2 times in total.
davidsson
Posts: 124
Joined: 05 Mar 2006, 20:51

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by davidsson »

Image

Uploaded with ImageShack.us
ammadeus
Posts: 235
Joined: 31 Jul 2007, 22:32
Location: edsbyn

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by ammadeus »

lagomt me hp för att kunna börna på 2an davidsson:)
mvh
omegan bromsad 700hk på hjulen
davidsson
Posts: 124
Joined: 05 Mar 2006, 20:51

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by davidsson »

Ja de borde gå få lös den va ??
User avatar
kimmit
Posts: 392
Joined: 06 Sep 2006, 10:07
Location: 0047-90414171
Contact:

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by kimmit »

Biltyp: BMW E36 318IS
Motortyp: M42B18
Modifieringar:Wiseco Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, 270Gr kammer,supertech ventilfjærer/retainere, HPO intank pumpe, Tial 40mm wastegate, HPO 50mm dump
Motorstyrning: KDFI
Turbo/Kompressor: Precision 5454MFS
Laddtryck: 1.88 bar
Mätställe/typ: Dynapack PBC Auto på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 435 @ 1.88bar
Vridmoment: 550 @ 1.88 bar
Last edited by kimmit on 22 Jan 2015, 17:35, edited 1 time in total.
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by Konny »

Biltyp: Supra mk4
Motortyp: 2jz
Modifieringar:

Vipec pnp motorstyrning (v88), 5bars mappsensor, Presicion 6766 billet turbo, 3,5" dawnpipe, 3 avgassystem med en japsdämpare, Coatat grenrör i svartstål, 50mm wastegate, Bosch 2200cc spridare ,Bubbla DW300 pumpar i tanken, Front monterad intercooler, KIV plenum, 70mm spjäll + lite annat =)

Motorstyrning: Vipec
Turbo/Kompressor: 6766
Laddtryck: 2,56 bar
Mätställe/typ: Hos Dynocenter Åland / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 837whp @ xxxx rpm
Vridmoment: 1046wnm @ xxxx rpm
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by stensheim »

Biltyp: BMW E30 323
Motortyp: M20 b27
Modifieringar: CP Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, z45 turbokam, egen portad amc topp++
Motorstyrning: DTA
Turbo/Kompressor: Precision 6766 billet
Laddtryck: 2,5 bar
Mätställe/typ: PPF
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 666 @ 2,5 bar
Vridmoment: 800 @ 2,5 bar


Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
flexbert
Posts: 397
Joined: 23 Sep 2008, 21:02
Location: Orsa

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by flexbert »

Biltyp: BMW E30 320
Motortyp: M20B27
Modifieringar: CP Kolvar, Eaglestakar, z58 sugkam (3,5mm öppen), +1mm ventiler, steg 3 fjädrar, custominsug och lätt putsad topp
Motorstyrning: Autronic smc
Turbo/Kompressor: Precision 6765
Laddtryck: 1,5-1,6 och 2,2 bar
Mätställe/typ: Dahlbäck på naven.
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 705whp @ 2,2 bar
Vrid: 780nm @ 2,2 bar

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=57370&size=full
Rickard Bäcker
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Re: Bänk körningar - LISTA

Post by Nisse977 »

Biltyp: BMW 325i -87
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Smidd 2,7liter maskin med, Z45 (ställd 1,5mm), PPF ventilfjädrar, Nuke kamdrev, oljesprut under kolvar, CP-kolvar, Eagle-stakar, dieselvev, PPF HD-vippor, PPF grenrör, Tial 44mm Wastegate, 3,5 tums downpipe och 3" avgasystem, 6 st VAG spolar + MSD kablar, E85, 2x Bosch 044 + 4L catchtank osv osv
Motorstyrning: Vipec V88
Turbo/Kompressor: Precision SC6162 ar 0,63
Laddtryck: 1,80 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
Kommentar: Gav nu tidigare laddtryck och ca 100whp mer vid varvstopp med samma motor och turbo jämfört med 2009
---------------------------------------------------------------
@ 0,9 bar
Hästkrafter: 390whp

@ 1,5 bar
Hästkrafter: 520whp

@ 1,8 bar Helt sjukt bra register tycker jag!
Hästkrafter: 570 @ 5750 rpm
Vridmoment: 754 @ 4250 rpm

Blir väl en 633hk och 838Nm i motorn om man räknar på 10% förlust i drivlinan....


1,8 bar Sjukt bra register tycker jag! Både tidigt ladd och ihållande effekt på slutet
Image


Jämförelse 2013 med 2009 då jag hade mindre downpipe och ställt kammen på ca 2,1mm, hade också DTA e48, fördelare med en MSD spole.
Annars samma motor, turbo och samma laddtryck

Image
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by Konny »

Biltyp: Supra mk4
Motortyp: 2jz
Modifieringar:
Borrat och toppdäckat block, Smidda CP kolvar, grövre kolvtappar, Smidda Manley stakar med ARP, MLS packning, ARP överallt, ACL race lager, BC 272 kammar, BC ventilfjädrar, titan ritainers, BC justerbara kamdrev, 5bars mappsensor, Bosch 2200cc spridare, Nuke fuelrail, 3st DW300 pumpar i tanken
4" rostfri dp, 3,5" rostfritt avgassystem, 50mm wastegate, KIV plenum, 70mm alu spjäll mm.

Motorstyrning: Vipec pnp
Turbo/Kompressor: Borgwarner 380 turbo med "race cover"
Laddtryck: 2,5 bar
Mätställe/typ: Dynocenter åland / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 1032 whp
Vridmoment: 1040 wnm
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by TreLingon »

Biltyp: BMW E36 320

Motortyp: M50B25 Vanos

Modifieringar: 2.8 l, Dubbla insugskammar Vanos inkopplad, Frän topp, frän botten. 2 deatchwerks pumpar i tanken, orginal soppa ledningar. Custom insug osv osv

Motorstyrning: Vipec Plug In Play

Turbo/Kompressor: Precision 6262 AR63 T3

Laddtryck: 1,8 bar

Soppa: E85

Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 600 @ wheels
Vridmoment: 824 @ wheels
JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by JohanH »

Ännu, ännu en dag hos PPF 8) att man aldrig får nog - hehe

Biltyp: Saab 900 -95

Motortyp: B234

Modifieringar:

JE kolvar90,5mm, Verdistakar, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF custom plenum, PPF grenrör, 1700cc spridare, Portad topp med radiesäten och 34/32mm ventiler, E85 i tanken mm.

Motorstyrning: Vipec v44 och VAG Tändspolar
Turbo/Kompressor: Precision 5858 0.63ar

Laddtryck: 2.0 bar

Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 692 @ 7100 rpm
Vridmoment: 723 @ 6500 rpm

Vridmoment är begränsat och mjukt/flackt rampat för att spara lådan och behålla fästet. Det går att få mer :wink:

Stort tack till Ärtan som vanligt. Han var mäkta impad att den lilla turbon ger så mycket i saabspisen!

Image

De tunnare linjerna avser ett maxat svep med tidigare turbon(6262).
brains
Posts: 71
Joined: 25 Oct 2009, 12:57

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by brains »

Biltyp: Nissan Skyline R33 GT-R
Motortyp: RB26DETT
Modifieringar: Smidd botten, portad topp, Vcam & 264/10mm avgaskam med andra fjädrar, turbobanditen grenrör och wastegate, 1700cc spridare med E85, 3,5" avgassystem hela vägen med återledande wg.
Motorstyrning: Maxxecu
Turbo/Kompressor: Precision 6266BB Twinscroll 1.00A/R
Laddtryck: 2.0 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 763 @ 7600 rpm
Vridmoment: 752 @ 5500 rpm

Image
Nisse Skyline R33
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Post by stensheim »

Biltyp: BMW E30
Motortyp: M20B30
Modifieringar: CP Kolvar med HD kolvbult, H-profil stakar, kamaksel i fra VS motor, portad topp, Dbilas innsug++++
Motorstyrning: DTA s80pro
Turbo/Kompressor: Precision 6766, T4 A/R 0.96

Mätställe/typ: Tuningsenteret dieselpower
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 773 @ 2,5 bar racefuel VP109
Vridmoment: 912 @ 2,5 bar racefuel VP109

1.5 bar på 98 okt

Image


2.5bar på vp109

Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Re: Bänk körningar - LISTA

Post by Nisse977 »

Gamla toppen som jag kört med hittills, sprack när jag körde bana på Anderstorp förra året, troligtvis pga läckande kylarlock = inget tryck i kylsystemet.... Så fabriksny BMW topp inhandlades och portades precis som den gamla toppen. Körde som vanligt med bilen till mappningen från Göteborg, det gick fint. I bänken upptäckte vi att det gick lite snålt med nya toppen pga att den flödade mer, trevligt! Blev 16whp och 30wNm mer vid samma laddtryck, och dessutom 300rpm tidigare spool :D
Sjukt bra levererat av en Precision SC6162 med minsta avgashuset AR 0.63 Måste vara rekord med den turbon på en M20 ??

Biltyp: BMW 325i -87
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Smidd 2,7liter maskin med Cooperring, Z45 (ställd 1,44mm), PPF ventilfjädrar, Nuke kamdrev, oljesprut under kolvar, CP-kolvar, Eagle-stakar, dieselvev, PPF HD-vippor, PPF grenrör, Tial 44mm Wastegate, 3,5 tums downpipe och 3" avgasystem, 6 st VAG spolar + MSD kablar, E85, 1000cc Bosch EV14 spridare, 2x Bosch 044 + 4L catchtank osv osv
Motorstyrning: Vipec V88
Turbo/Kompressor: Precision SC6162 ar 0,63
Laddtryck: 1,90 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
Kommentar: Kunde nu ladda 0,1 bar mer = 1,9 bar totalt. Sen var både turbo och spridare i botten.
På hög växel kommer turbon kommer igång redan vid 2000rpm, har 0,45bar vid 2500rpm och sen sticker det fort till fullt laddtryck
---------------------------------------------------------------

@ 1,9 bar Jävligt bra register precis som tidigare!
Hästkrafter: 606 @ 6300 rpm
Vridmoment: 809 @ 5150 rpm

Blir ca 673hk och 900Nm i motorn, räknat på 10% drivlineförlust.

Bra mos över ett brett register
Image
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Post Reply