Bänkkörningar - LISTA.

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Tjottirotti
Posts: 764
Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad

Bänkkörningar - LISTA.

Post by Tjottirotti »

Ett exempel på upplägg:
Om ni gillar denna, så kan ni bara kopiera den för enkelhetens skull. (Tryck på "citera" och sen radera det som inte ska vara med och lägg in dina egna värden)

Biltyp: xxxxxxxx
Motortyp: xxxxxxx
Modifieringar:
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
Motorstyrning: xxxxxx
Turbo/Kompressor: xxxxxx
Laddtryck: x,xx bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: xxx @ xxxx rpm
Vridmoment: xxx @ xxxx rpm


Så, nu är tråden rensad och en mallen ligger här i första inlägget. Så posta på nu, vi skippar offtopic snacket i denna tråd // Peppe
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
User avatar
sjöbba
Posts: 388
Joined: 18 Dec 2005, 18:22
Location: Ludvika

Post by sjöbba »

Min gamla 02:a

Biltyp: Bmw 1602-68
Motortyp: m20b25
Modifieringar: Turbo, custom insug, Grenrör, msd788cc, dis-4, bearbetad topp mm mm, Bilen rejält lättad, ca 850-900kg, bromsad med bf98
Motorstyrning: Autronic sm2
Turbo/Kompressor: Garrett gt3582r
Laddtryck: 1,40 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / motoreffekt
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 550 @ xxxx rpm
Vridmoment: 640 @ xxxx rpm[/quote]


gick som ett spjut tills toppen sprack :(
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Re: Bänk körningar - LISTA

Post by silverryggen »

Biltyp: E21 316i Turbo
Motortyp: M10 2.1L
Modifieringar:
Mahle folkakolvar orginalstakar
portad 318i topp 304gr schrick
Hemsvetsat plenum,grenrör.
1000cc spridare,ppf dump,rosenqrantz w-gate,V-power.

Motorstyrning: Autronic SM2 500R cdi
Turbo/Kompressor: KKK29
Laddtryck: 2bar/2.3bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter:467hkr/540hkr 6000 rpm På bakhjulen.
Vridmoment:620nm 6000 rpm
Last edited by silverryggen on 04 Jan 2009, 15:47, edited 3 times in total.
Den e inte lång men den e smal
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Re: Bänk körningar - LISTA

Post by Konny »

Biltyp: Bmw E30 -88
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2,8vev, o-ringat, smidda kolvar & stakar, turbo kammar, hembyggt plenum & grenrör, 900cc spridare, portad topp
Motorstyrning: Dta p8 pro, haltech spolar
Turbo/Kompressor: kina Gt45 :D
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 754 @ 7500 rpm. på 98oktan 8)
Vridmoment: 820 @ 6200 rpm
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
kimmit
Posts: 392
Joined: 06 Sep 2006, 10:07
Location: 0047-90414171
Contact:

Kimmit Sport Racing M20B27

Post by kimmit »

Biltyp: Bmw E30 -88
Motortyp: m20b27
Modifieringar: 2,4veiv.je piston.eagle råder,pyramide ringer.custom plenum ppf grenrør 1000cc spridare, portad topp/sveist
Motorstyrning: sm4,cdi 500r
Turbo/Kompressor: Presicion Gt4088
Laddtryck: 1,9 bar
Mätställe/typ: Autokvikk
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 771 @ 8000 rpm. på E85(benken takler 800hk men den glapp så siste måling var 771 mer i motor ifølge Autokvikk)
Vridmoment: 860 @ 6250 rpm
_________________
Last edited by kimmit on 05 Feb 2008, 08:57, edited 2 times in total.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Biltyp: BMW 325 -88
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Oringat, svarvade kolvar, M50 stakar, portad/svetsad topp, Z45 kam, 465cc mm mm.
Motorstyrning: SM4, DIS-4 ws
Turbo/Kompressor: HX40 med #14 avgashus
Laddtryck: 1,3 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 491,5 @ 6100 rpm (430 på hjulen har jag för mig)
Vridmoment: 585 @ 5300 rpm
Last edited by Nisse Järnet on 04 Feb 2008, 23:13, edited 1 time in total.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

Biltyp: bmw 320i
Motortyp: m50 b25

Modifieringar:
eagel stakar,resten av delarna stog det bmw på :D

Motorstyrning:nira i3+ mappad av tpr-eklund

Turbo/Kompressor: hx50

Laddtryck: 1.8 bar

Mätställe/typ: rullande landsväg / på bakhjulen med vanlig bf98
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 543hk
Vridmoment: 767Nm
Last edited by HULTA on 07 Mar 2009, 09:12, edited 2 times in total.
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
vectramicke
Posts: 524
Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland

Re: Bänk körningar - LISTA

Post by vectramicke »

Biltyp: Opel kadett Ccoupe
Motortyp: 2.0 16v
Modifieringar: Enem kompressorkit, svarvade org. kolvar, ombyggt med laddluftkylning, saab 900 aluintercooler, VAG spolar, 630cc spridare

Motorstyrning: Nira I3+ mappad av TPREklund
Turbo/Kompressor: Autorotor 2076
Laddtryck: 0.85bar i insuget
Mätställe/typ: rullande lansväg/på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 248hk 12% drivlineförlust/5500rpm
Vridmoment: 346Nm/4500rpm 300Nm vid 3000rpm 8)
Last edited by vectramicke on 11 Feb 2008, 16:19, edited 1 time in total.
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Biltyp: Volvo 242 -75 Ltt
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2926cc på BMW orginaldelar, Vassare kammar, Portad topp, MLS 3.5mm, ARP, Annat insug, 1000cc spridare
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG Spolar
Turbo: Holset HX55
Laddtryck: 0,70 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 511 / 567 @ 7500 rpm
Vridmoment: 530 / 588 @ 6500 rpm
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Biltyp: BMW 318is -90
Motortyp: M42B18 (B20)
Modifieringar: Custom insug, Grenrör, 1600cc spridare, Bäckis portad topp, Z17 kammar 276 grader / 10,5mm lyft, 2 litres vev, 135mm Parner stakar, wiseco kolvar 8,7:1, Bromsad på E85
Motorstyrning: Nira i3+ / VAG spolar
Turbo/Kompressor: Precision SC6169E
Laddtryck: 1,6 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / motoreffekt
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 615 @ 7100 rpm
Vridmoment: 662 @ 6000 rpm
Last edited by Bonje on 11 Feb 2008, 11:41, edited 1 time in total.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Biltyp: M3 -87
Motortyp: S14
Modifieringar:

Verdistakar, JE Kolvar, lite elakare kammar. hembyggt insug, gr A grenrör
Motorstyrning: DTA E48 :(
Turbo/Kompressor: Autorotor MX420
Laddtryck: 1,4 bar
Mätställe/typ: Appelgren motorsport mätt på vevaxeln
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter:460@ 8100 rpm
Vridmoment: 475 @ 5000-7000 rpm 300nm vid 2000rpm mätt vid en svepkörning
Last edited by M3JONAS on 31 Mar 2008, 22:47, edited 1 time in total.
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Biltyp: BMW 328 - 96
Motortyp: m50b25
Modifieringar: Egenbyggt grenrör samt insug, 3" avgassystem, 1000cc spridare, dubbla insugskammar, kina stakar, Je kolvar, E85 etc
Motorstyrning: Vems 3.3
Turbo/Kompressor: Precision Sc6176S
Laddtryck: 2.18 bar
Mätställe/typ: Magnus Rommeborn / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630 @ 6300 rpm
Vridmoment: 767 @ 5500 rpm
sidenmark
Posts: 634
Joined: 20 Nov 2005, 16:54
Location: örebro

Re: Bänk körningar - LISTA

Post by sidenmark »

Biltyp: bmw 535 e 34 -90
Motortyp: m30 3.5l
Modifieringar:

Motorstyrning: autronic sm 4 , msd dis 4 , msd dubbelspolar
Turbo/Kompressor: hx 50 63 mm in med 22 avgashus
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: vm i västerås på bakhjulen i deras rullar sommaren 2006
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 585 hk på hjulen
Vridmoment 711 nm

film på bromsningen
http://www.youtube.com/watch?v=7do3Qa_ieZw

mvh robban [/img]
070-4944680
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Biltyp: Bmw 535 E34 -90
Motortyp: 745/M106 (Orginal)
Modifieringar: ARP/MLS/SC61/RS2 WG/720cc etc
Motorstyrning: Link LEMG3 , MSD tändning , fördelare
Turbo/Kompressor: T4 SC61 81A/R
Laddtryck: 1,4 bar
Mätställe/typ: Motornord/Dynapack
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 518Hk @ 4600 rpm
Vridmoment 680Nm @ 4600 rpm
jonas ohlsson
Posts: 50
Joined: 20 Dec 2007, 13:06
Location: umeå

Post by jonas ohlsson »

biltyp: BMW 1600-2 -68
motortyp: M10 b20
modifieringar: en del
motorstyrning: VEMS med MSD 6A och Mallory-spole
turbo:hx 55
laddtryck: 1,95
mätställe: motornord
whp: 552/7000
wnm: 560/7000 med rapplande tändning
longdahl
Posts: 146
Joined: 03 Feb 2008, 12:00
Location: hedemora

Post by longdahl »

passar kanske inte riktigt in här men skriver lite endå

Biltyp: bmw e28
Motortyp: s38b36
Modifieringar: bmc luftfilter och eget 2.5tums avgassystem
Motorstyrning: orginal
Turbo/Kompressor: ingen tyvär
Mätställe/typ: Hos MOTOR NORD / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------

före chippning

Hästkrafter: 253 @ 6500 rpm
Vridmoment: 300 @ 4000 rpm

efter chippning

Hästkrafter: 275 @ 7250 rpm
Vridmoment: 297 @ 4250 rpm

tycker att det vart ett riktigt bra resultat bara av ett chip :)
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

För att fylla på lite tar vi väl med min M3 med gamla setupen. Lägger upp nytt efter nästa bromsning med CP kolvar med högre komp och strokervev.

Biltyp: BMW M3 E30 -88

Motortyp: S14B23

Modifieringar:

Wössner kolvar, Verdistakar, balanserat, pyramidringat block, PPF kammar, PPF vetilfjäderkit med CrMo retainers, PPF 60mm wg, PPF 75mm dump, PPF plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, resta kanaler med matchportade S14 spjällhus, PPF oversize raceventiler, radiesäten av FPP mm.

Motorstyrning: Autronic SM4 med MSD6A fördelartändning

Turbo/Kompressor: Garrett GT4088

Laddtryck: 1,7 bar

Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630 @ 7200 rpm
Vridmoment: Minns ej @ xxxx rpm
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Post Reply