Bänkkörningar - LISTA.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Tjottirotti
- Posts: 764
- Joined: 23 Jun 2007, 19:59
- Location: Göteborg / Karlstad
Bänkkörningar - LISTA.
Ett exempel på upplägg:
Om ni gillar denna, så kan ni bara kopiera den för enkelhetens skull. (Tryck på "citera" och sen radera det som inte ska vara med och lägg in dina egna värden)
Biltyp: xxxxxxxx
Motortyp: xxxxxxx
Modifieringar:
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
Motorstyrning: xxxxxx
Turbo/Kompressor: xxxxxx
Laddtryck: x,xx bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: xxx @ xxxx rpm
Vridmoment: xxx @ xxxx rpm
Så, nu är tråden rensad och en mallen ligger här i första inlägget. Så posta på nu, vi skippar offtopic snacket i denna tråd // Peppe
Om ni gillar denna, så kan ni bara kopiera den för enkelhetens skull. (Tryck på "citera" och sen radera det som inte ska vara med och lägg in dina egna värden)
Biltyp: xxxxxxxx
Motortyp: xxxxxxx
Modifieringar:
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
xxxxxx
Motorstyrning: xxxxxx
Turbo/Kompressor: xxxxxx
Laddtryck: x,xx bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: xxx @ xxxx rpm
Vridmoment: xxx @ xxxx rpm
Så, nu är tråden rensad och en mallen ligger här i första inlägget. Så posta på nu, vi skippar offtopic snacket i denna tråd // Peppe
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
+46703905533
Min gamla 02:a
Biltyp: Bmw 1602-68
Motortyp: m20b25
Modifieringar: Turbo, custom insug, Grenrör, msd788cc, dis-4, bearbetad topp mm mm, Bilen rejält lättad, ca 850-900kg, bromsad med bf98
Motorstyrning: Autronic sm2
Turbo/Kompressor: Garrett gt3582r
Laddtryck: 1,40 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / motoreffekt
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 550 @ xxxx rpm
Vridmoment: 640 @ xxxx rpm[/quote]
gick som ett spjut tills toppen sprack
Biltyp: Bmw 1602-68
Motortyp: m20b25
Modifieringar: Turbo, custom insug, Grenrör, msd788cc, dis-4, bearbetad topp mm mm, Bilen rejält lättad, ca 850-900kg, bromsad med bf98
Motorstyrning: Autronic sm2
Turbo/Kompressor: Garrett gt3582r
Laddtryck: 1,40 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / motoreffekt
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 550 @ xxxx rpm
Vridmoment: 640 @ xxxx rpm[/quote]
gick som ett spjut tills toppen sprack
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Re: Bänk körningar - LISTA
Biltyp: E21 316i Turbo
Motortyp: M10 2.1L
Modifieringar:
Mahle folkakolvar orginalstakar
portad 318i topp 304gr schrick
Hemsvetsat plenum,grenrör.
1000cc spridare,ppf dump,rosenqrantz w-gate,V-power.
Motorstyrning: Autronic SM2 500R cdi
Turbo/Kompressor: KKK29
Laddtryck: 2bar/2.3bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter:467hkr/540hkr 6000 rpm På bakhjulen.
Vridmoment:620nm 6000 rpm
Motortyp: M10 2.1L
Modifieringar:
Mahle folkakolvar orginalstakar
portad 318i topp 304gr schrick
Hemsvetsat plenum,grenrör.
1000cc spridare,ppf dump,rosenqrantz w-gate,V-power.
Motorstyrning: Autronic SM2 500R cdi
Turbo/Kompressor: KKK29
Laddtryck: 2bar/2.3bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter:467hkr/540hkr 6000 rpm På bakhjulen.
Vridmoment:620nm 6000 rpm
Last edited by silverryggen on 04 Jan 2009, 15:47, edited 3 times in total.
Den e inte lång men den e smal
Re: Bänk körningar - LISTA
Biltyp: Bmw E30 -88
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2,8vev, o-ringat, smidda kolvar & stakar, turbo kammar, hembyggt plenum & grenrör, 900cc spridare, portad topp
Motorstyrning: Dta p8 pro, haltech spolar
Turbo/Kompressor: kina Gt45
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 754 @ 7500 rpm. på 98oktan
Vridmoment: 820 @ 6200 rpm
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2,8vev, o-ringat, smidda kolvar & stakar, turbo kammar, hembyggt plenum & grenrör, 900cc spridare, portad topp
Motorstyrning: Dta p8 pro, haltech spolar
Turbo/Kompressor: kina Gt45
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 754 @ 7500 rpm. på 98oktan
Vridmoment: 820 @ 6200 rpm
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Kimmit Sport Racing M20B27
Biltyp: Bmw E30 -88
Motortyp: m20b27
Modifieringar: 2,4veiv.je piston.eagle råder,pyramide ringer.custom plenum ppf grenrør 1000cc spridare, portad topp/sveist
Motorstyrning: sm4,cdi 500r
Turbo/Kompressor: Presicion Gt4088
Laddtryck: 1,9 bar
Mätställe/typ: Autokvikk
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 771 @ 8000 rpm. på E85(benken takler 800hk men den glapp så siste måling var 771 mer i motor ifølge Autokvikk)
Vridmoment: 860 @ 6250 rpm
_________________
Motortyp: m20b27
Modifieringar: 2,4veiv.je piston.eagle råder,pyramide ringer.custom plenum ppf grenrør 1000cc spridare, portad topp/sveist
Motorstyrning: sm4,cdi 500r
Turbo/Kompressor: Presicion Gt4088
Laddtryck: 1,9 bar
Mätställe/typ: Autokvikk
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 771 @ 8000 rpm. på E85(benken takler 800hk men den glapp så siste måling var 771 mer i motor ifølge Autokvikk)
Vridmoment: 860 @ 6250 rpm
_________________
Last edited by kimmit on 05 Feb 2008, 08:57, edited 2 times in total.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Biltyp: BMW 325 -88
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Oringat, svarvade kolvar, M50 stakar, portad/svetsad topp, Z45 kam, 465cc mm mm.
Motorstyrning: SM4, DIS-4 ws
Turbo/Kompressor: HX40 med #14 avgashus
Laddtryck: 1,3 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 491,5 @ 6100 rpm (430 på hjulen har jag för mig)
Vridmoment: 585 @ 5300 rpm
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Oringat, svarvade kolvar, M50 stakar, portad/svetsad topp, Z45 kam, 465cc mm mm.
Motorstyrning: SM4, DIS-4 ws
Turbo/Kompressor: HX40 med #14 avgashus
Laddtryck: 1,3 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 491,5 @ 6100 rpm (430 på hjulen har jag för mig)
Vridmoment: 585 @ 5300 rpm
Last edited by Nisse Järnet on 04 Feb 2008, 23:13, edited 1 time in total.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Biltyp: bmw 320i
Motortyp: m50 b25
Modifieringar:
eagel stakar,resten av delarna stog det bmw på
Motorstyrning:nira i3+ mappad av tpr-eklund
Turbo/Kompressor: hx50
Laddtryck: 1.8 bar
Mätställe/typ: rullande landsväg / på bakhjulen med vanlig bf98
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 543hk
Vridmoment: 767Nm
Motortyp: m50 b25
Modifieringar:
eagel stakar,resten av delarna stog det bmw på
Motorstyrning:nira i3+ mappad av tpr-eklund
Turbo/Kompressor: hx50
Laddtryck: 1.8 bar
Mätställe/typ: rullande landsväg / på bakhjulen med vanlig bf98
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 543hk
Vridmoment: 767Nm
Last edited by HULTA on 07 Mar 2009, 09:12, edited 2 times in total.
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Re: Bänk körningar - LISTA
Biltyp: Opel kadett Ccoupe
Motortyp: 2.0 16v
Modifieringar: Enem kompressorkit, svarvade org. kolvar, ombyggt med laddluftkylning, saab 900 aluintercooler, VAG spolar, 630cc spridare
Motorstyrning: Nira I3+ mappad av TPREklund
Turbo/Kompressor: Autorotor 2076
Laddtryck: 0.85bar i insuget
Mätställe/typ: rullande lansväg/på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 248hk 12% drivlineförlust/5500rpm
Vridmoment: 346Nm/4500rpm 300Nm vid 3000rpm
Motortyp: 2.0 16v
Modifieringar: Enem kompressorkit, svarvade org. kolvar, ombyggt med laddluftkylning, saab 900 aluintercooler, VAG spolar, 630cc spridare
Motorstyrning: Nira I3+ mappad av TPREklund
Turbo/Kompressor: Autorotor 2076
Laddtryck: 0.85bar i insuget
Mätställe/typ: rullande lansväg/på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 248hk 12% drivlineförlust/5500rpm
Vridmoment: 346Nm/4500rpm 300Nm vid 3000rpm
Last edited by vectramicke on 11 Feb 2008, 16:19, edited 1 time in total.
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Biltyp: Volvo 242 -75 Ltt
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2926cc på BMW orginaldelar, Vassare kammar, Portad topp, MLS 3.5mm, ARP, Annat insug, 1000cc spridare
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG Spolar
Turbo: Holset HX55
Laddtryck: 0,70 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 511 / 567 @ 7500 rpm
Vridmoment: 530 / 588 @ 6500 rpm
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2926cc på BMW orginaldelar, Vassare kammar, Portad topp, MLS 3.5mm, ARP, Annat insug, 1000cc spridare
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG Spolar
Turbo: Holset HX55
Laddtryck: 0,70 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 511 / 567 @ 7500 rpm
Vridmoment: 530 / 588 @ 6500 rpm
Biltyp: BMW 318is -90
Motortyp: M42B18 (B20)
Modifieringar: Custom insug, Grenrör, 1600cc spridare, Bäckis portad topp, Z17 kammar 276 grader / 10,5mm lyft, 2 litres vev, 135mm Parner stakar, wiseco kolvar 8,7:1, Bromsad på E85
Motorstyrning: Nira i3+ / VAG spolar
Turbo/Kompressor: Precision SC6169E
Laddtryck: 1,6 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / motoreffekt
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 615 @ 7100 rpm
Vridmoment: 662 @ 6000 rpm
Motortyp: M42B18 (B20)
Modifieringar: Custom insug, Grenrör, 1600cc spridare, Bäckis portad topp, Z17 kammar 276 grader / 10,5mm lyft, 2 litres vev, 135mm Parner stakar, wiseco kolvar 8,7:1, Bromsad på E85
Motorstyrning: Nira i3+ / VAG spolar
Turbo/Kompressor: Precision SC6169E
Laddtryck: 1,6 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / motoreffekt
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 615 @ 7100 rpm
Vridmoment: 662 @ 6000 rpm
Last edited by Bonje on 11 Feb 2008, 11:41, edited 1 time in total.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Biltyp: M3 -87
Motortyp: S14
Modifieringar:
Verdistakar, JE Kolvar, lite elakare kammar. hembyggt insug, gr A grenrör
Motorstyrning: DTA E48
Turbo/Kompressor: Autorotor MX420
Laddtryck: 1,4 bar
Mätställe/typ: Appelgren motorsport mätt på vevaxeln
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter:460@ 8100 rpm
Vridmoment: 475 @ 5000-7000 rpm 300nm vid 2000rpm mätt vid en svepkörning
Motortyp: S14
Modifieringar:
Verdistakar, JE Kolvar, lite elakare kammar. hembyggt insug, gr A grenrör
Motorstyrning: DTA E48
Turbo/Kompressor: Autorotor MX420
Laddtryck: 1,4 bar
Mätställe/typ: Appelgren motorsport mätt på vevaxeln
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter:460@ 8100 rpm
Vridmoment: 475 @ 5000-7000 rpm 300nm vid 2000rpm mätt vid en svepkörning
Last edited by M3JONAS on 31 Mar 2008, 22:47, edited 1 time in total.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Biltyp: BMW 328 - 96
Motortyp: m50b25
Modifieringar: Egenbyggt grenrör samt insug, 3" avgassystem, 1000cc spridare, dubbla insugskammar, kina stakar, Je kolvar, E85 etc
Motorstyrning: Vems 3.3
Turbo/Kompressor: Precision Sc6176S
Laddtryck: 2.18 bar
Mätställe/typ: Magnus Rommeborn / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630 @ 6300 rpm
Vridmoment: 767 @ 5500 rpm
Motortyp: m50b25
Modifieringar: Egenbyggt grenrör samt insug, 3" avgassystem, 1000cc spridare, dubbla insugskammar, kina stakar, Je kolvar, E85 etc
Motorstyrning: Vems 3.3
Turbo/Kompressor: Precision Sc6176S
Laddtryck: 2.18 bar
Mätställe/typ: Magnus Rommeborn / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630 @ 6300 rpm
Vridmoment: 767 @ 5500 rpm
Re: Bänk körningar - LISTA
Biltyp: bmw 535 e 34 -90
Motortyp: m30 3.5l
Modifieringar:
Motorstyrning: autronic sm 4 , msd dis 4 , msd dubbelspolar
Turbo/Kompressor: hx 50 63 mm in med 22 avgashus
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: vm i västerås på bakhjulen i deras rullar sommaren 2006
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 585 hk på hjulen
Vridmoment 711 nm
film på bromsningen
http://www.youtube.com/watch?v=7do3Qa_ieZw
mvh robban [/img]
Motortyp: m30 3.5l
Modifieringar:
Motorstyrning: autronic sm 4 , msd dis 4 , msd dubbelspolar
Turbo/Kompressor: hx 50 63 mm in med 22 avgashus
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: vm i västerås på bakhjulen i deras rullar sommaren 2006
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 585 hk på hjulen
Vridmoment 711 nm
film på bromsningen
http://www.youtube.com/watch?v=7do3Qa_ieZw
mvh robban [/img]
070-4944680
Biltyp: Bmw 535 E34 -90
Motortyp: 745/M106 (Orginal)
Modifieringar: ARP/MLS/SC61/RS2 WG/720cc etc
Motorstyrning: Link LEMG3 , MSD tändning , fördelare
Turbo/Kompressor: T4 SC61 81A/R
Laddtryck: 1,4 bar
Mätställe/typ: Motornord/Dynapack
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 518Hk @ 4600 rpm
Vridmoment 680Nm @ 4600 rpm
Motortyp: 745/M106 (Orginal)
Modifieringar: ARP/MLS/SC61/RS2 WG/720cc etc
Motorstyrning: Link LEMG3 , MSD tändning , fördelare
Turbo/Kompressor: T4 SC61 81A/R
Laddtryck: 1,4 bar
Mätställe/typ: Motornord/Dynapack
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 518Hk @ 4600 rpm
Vridmoment 680Nm @ 4600 rpm
-
- Posts: 50
- Joined: 20 Dec 2007, 13:06
- Location: umeå
passar kanske inte riktigt in här men skriver lite endå
Biltyp: bmw e28
Motortyp: s38b36
Modifieringar: bmc luftfilter och eget 2.5tums avgassystem
Motorstyrning: orginal
Turbo/Kompressor: ingen tyvär
Mätställe/typ: Hos MOTOR NORD / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
före chippning
Hästkrafter: 253 @ 6500 rpm
Vridmoment: 300 @ 4000 rpm
efter chippning
Hästkrafter: 275 @ 7250 rpm
Vridmoment: 297 @ 4250 rpm
tycker att det vart ett riktigt bra resultat bara av ett chip
Biltyp: bmw e28
Motortyp: s38b36
Modifieringar: bmc luftfilter och eget 2.5tums avgassystem
Motorstyrning: orginal
Turbo/Kompressor: ingen tyvär
Mätställe/typ: Hos MOTOR NORD / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
före chippning
Hästkrafter: 253 @ 6500 rpm
Vridmoment: 300 @ 4000 rpm
efter chippning
Hästkrafter: 275 @ 7250 rpm
Vridmoment: 297 @ 4250 rpm
tycker att det vart ett riktigt bra resultat bara av ett chip
För att fylla på lite tar vi väl med min M3 med gamla setupen. Lägger upp nytt efter nästa bromsning med CP kolvar med högre komp och strokervev.
Biltyp: BMW M3 E30 -88
Motortyp: S14B23
Modifieringar:
Wössner kolvar, Verdistakar, balanserat, pyramidringat block, PPF kammar, PPF vetilfjäderkit med CrMo retainers, PPF 60mm wg, PPF 75mm dump, PPF plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, resta kanaler med matchportade S14 spjällhus, PPF oversize raceventiler, radiesäten av FPP mm.
Motorstyrning: Autronic SM4 med MSD6A fördelartändning
Turbo/Kompressor: Garrett GT4088
Laddtryck: 1,7 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630 @ 7200 rpm
Vridmoment: Minns ej @ xxxx rpm
Biltyp: BMW M3 E30 -88
Motortyp: S14B23
Modifieringar:
Wössner kolvar, Verdistakar, balanserat, pyramidringat block, PPF kammar, PPF vetilfjäderkit med CrMo retainers, PPF 60mm wg, PPF 75mm dump, PPF plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, resta kanaler med matchportade S14 spjällhus, PPF oversize raceventiler, radiesäten av FPP mm.
Motorstyrning: Autronic SM4 med MSD6A fördelartändning
Turbo/Kompressor: Garrett GT4088
Laddtryck: 1,7 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630 @ 7200 rpm
Vridmoment: Minns ej @ xxxx rpm
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090