aha...precis som ja tänkt...har ju ett upponervänt 320 grenrör och det stämmer inte hundra med toppenm så ja har fått tagit dubbla packningar mot toppen för att det blev lite glipa och kanske det som då läcker lite då...CorsaManiac wrote:om det bara "tickar" vid gaspådrag skulle jag tippa på lite grenrörsläckage på en cylinder, det brukar kunna låta som "tickningar" om det bara är på en cyl och hörs mest/bara under gaspådrag.shomakie wrote:Har precis kommit hem från semestern och pallat upp henne igen nu på pallbockar för ombyggnation av avgas då flexdelen var alldeles för nära backen...sen ska farsan och ja lyfta och kolla vad som tickar vid lite gaspådrag..kammen är typ ny och allt annat...ventilerna kollade ja förut och inga fel på måtten....nån som vet va det då kan vara...
spikningar hörs väl inte så mycket va??
[Shomakie] E30 M20B25 Turbo -88 [365whp 500wnm]
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Skulle inte rekomendera att åka svetsat, kolla hur det gick för ripper härom året på mantorp..
Dessutom är det inte tillåtet...
Dessutom är det inte tillåtet...
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se

830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se

var det han som körde in i räcket?Insanity wrote:Skulle inte rekomendera att åka svetsat, kolla hur det gick för ripper härom året på mantorp..
Dessutom är det inte tillåtet...
det är väl ingen som märker det?!
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
japp, det va han som åkte in i räcket.shomakie wrote:var det han som körde in i räcket?Insanity wrote:Skulle inte rekomendera att åka svetsat, kolla hur det gick för ripper härom året på mantorp..
Dessutom är det inte tillåtet...
det är väl ingen som märker det?!
Det märks när man svänger med bilen då de bryter nå förbannat. Inte kul att åka med till vardags heller.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
nä svetsdiff e inget, går en drivaxel så sticker bilen i väg åt höger/vänster direkt... inget kul o ligga i 150 blås då inte.
Hittade du oljeläckaget?
Hittade du oljeläckaget?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
ajdå..men ja tänkte inte köra me den sen...men ja ska kolla om ja kan köra utan svetsningar då.._Kalle_ wrote:japp, det va han som åkte in i räcket.shomakie wrote:var det han som körde in i räcket?Insanity wrote:Skulle inte rekomendera att åka svetsat, kolla hur det gick för ripper härom året på mantorp..
Dessutom är det inte tillåtet...
det är väl ingen som märker det?!
Det märks när man svänger med bilen då de bryter nå förbannat. Inte kul att åka med till vardags heller.
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
hmm...ska skita i det imorrn..ska byta olja i båda sen så monterar ja en och tar me mig den andra in case of emergency...Chrille wrote:nä svetsdiff e inget, går en drivaxel så sticker bilen i väg åt höger/vänster direkt... inget kul o ligga i 150 blås då inte.
Hittade du oljeläckaget?
japp...bytte ventilkåpspackningen...den som gått =)
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact: