Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 07 Aug 2007, 17:47
CorsaManiac wrote: shomakie wrote: Har precis kommit hem från semestern och pallat upp henne igen nu på pallbockar för ombyggnation av avgas då flexdelen var alldeles för nära backen...sen ska farsan och ja lyfta och kolla vad som tickar vid lite gaspådrag..kammen är typ ny och allt annat...ventilerna kollade ja förut och inga fel på måtten....nån som vet va det då kan vara... spikningar hörs väl inte så mycket va??
om det bara "tickar" vid gaspådrag skulle jag tippa på lite grenrörsläckage på en cylinder, det brukar kunna låta som "tickningar" om det bara är på en cyl och hörs mest/bara under gaspådrag.
aha...precis som ja tänkt...har ju ett upponervänt 320 grenrör och det stämmer inte hundra med toppenm så ja har fått tagit dubbla packningar mot toppen för att det blev lite glipa och kanske det som då läcker lite då...
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 08 Aug 2007, 19:02
Jag och farsan ska ut till en gubbe utanför kungsör och fräsa om hålbilden så det passar mot toppen och slipper läckaget...
även byggt om avgassystemet nu då det låg för nära förut...
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 09 Aug 2007, 18:23
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 16 Aug 2007, 17:49
Lite updates:
Monterat nya fläkten ida:
Höjt huven lite..ska höjas mer sen:
Polerat lite:
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 25 Aug 2007, 17:41
Börjat bygga ihop min "strippdiff" som ja ska köra med på lördag..
Stora diffen som ska svetsas då den saknar lamelldiffen...
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Insanity
Posts: 699 Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:
Post
by Insanity » 25 Aug 2007, 18:58
Skulle inte rekomendera att åka svetsat, kolla hur det gick för ripper härom året på mantorp..
Dessutom är det inte tillåtet...
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 25 Aug 2007, 19:21
Insanity wrote: Skulle inte rekomendera att åka svetsat, kolla hur det gick för ripper härom året på mantorp.. Dessutom är det inte tillåtet...
var det han som körde in i räcket?
det är väl ingen som märker det?!
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
_Kalle_
Posts: 1151 Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje
Post
by _Kalle_ » 25 Aug 2007, 19:28
shomakie wrote: Insanity wrote: Skulle inte rekomendera att åka svetsat, kolla hur det gick för ripper härom året på mantorp.. Dessutom är det inte tillåtet...
var det han som körde in i räcket?
det är väl ingen som märker det?!
japp, det va han som åkte in i räcket.
Det märks när man svänger med bilen då de bryter nå förbannat. Inte kul att åka med till vardags heller.
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 25 Aug 2007, 19:47
varför höjer du huven? driftstyle lr?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 25 Aug 2007, 19:59
nä svetsdiff e inget, går en drivaxel så sticker bilen i väg åt höger/vänster direkt... inget kul o ligga i 150 blås då inte.
Hittade du oljeläckaget?
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 25 Aug 2007, 20:31
_Kalle_ wrote: shomakie wrote: Insanity wrote: Skulle inte rekomendera att åka svetsat, kolla hur det gick för ripper härom året på mantorp.. Dessutom är det inte tillåtet...
var det han som körde in i räcket?
det är väl ingen som märker det?!
japp, det va han som åkte in i räcket.
Det märks när man svänger med bilen då de bryter nå förbannat. Inte kul att åka med till vardags heller.
ajdå..men ja tänkte inte köra me den sen...men ja ska kolla om ja kan köra utan svetsningar då..
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 25 Aug 2007, 20:32
Amplify wrote: varför höjer du huven? driftstyle lr?
för att få ut den varma luften som bildas...
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 25 Aug 2007, 20:34
Chrille wrote: nä svetsdiff e inget, går en drivaxel så sticker bilen i väg åt höger/vänster direkt... inget kul o ligga i 150 blås då inte. Hittade du oljeläckaget?
hmm...ska skita i det imorrn..ska byta olja i båda sen så monterar ja en och tar me mig den andra in case of emergency...
japp...bytte ventilkåpspackningen...den som gått =)
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 26 Aug 2007, 18:46
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
charger
Posts: 455 Joined: 18 May 2007, 00:10
Location: Svenstavik
Post
by charger » 26 Aug 2007, 18:55
dömt att misslyckad med att svetsa dom där dreven. håller inte många meter.
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 26 Aug 2007, 18:59
charger wrote: dömt att misslyckad med att svetsa dom där dreven. håller inte många meter.
om man inte provar får man inte veta...ska härdas på mitt jobb sen...
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 26 Aug 2007, 19:41
shomakie wrote: Amplify wrote: varför höjer du huven? driftstyle lr?
för att få ut den varma luften som bildas...
hehe okej det e bra!
har nog haft sönder 4st sådanadär små drev, riktigt skit tyvärr
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.