Äsch.. vill du ha mer volym å byt kolvar + vev så har du 2,3..=)wuffee wrote:Tror bara de va jag som va dum nog å byggde en hyfast seriös turbo motor på 2.0 literZwofurti wrote:Fa, alltid när jag kollar i projekt och ser den här tråden tänker jag..
-Ahaa.. nån som bygger på en m20b20 motor...
ändra till E30 V. 2.5 eller nåthehe
MVh
Uffe
E30 turbo v2.0 uppdatering
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Alla har olika teorier när det gäller portning. Det ska man veta. Det negativa som jag ser det med din topp är att du har tagit bort ventildtyrningen helt. Det stämmer med att man har kvar Kullen inann styrningen delvis för att styra luften så den inte går rakt på och skapar som sagt virvlar. Turbolens. Men den har även fördelen att ventilen får mer styrning av styrningen för den är ju längre. Så om jag hade varit dig och om du inte redan gjort det så skaffa nya styrningar. Jag brukar sätta k-line insatser i mina toppar. Är det någon som kan sätta i såna och honar upp dom efter ventilen så får du inget glapp. Går ju givetvis med orginal också. Men orginal ifrån bmw Alltså en fabriks topp är där mycket glapp i styrningen. Och nu när mycket av den är borta och den kanske är sliten så kan ventilen träffa snett i sättet och har man sen en riktig otur så går den av.JimmyA wrote:den "upphöjningen" eller vad man ska kalla den som är upptill i porten brukar man inte ta bort helt, den styr bort luftflödet från ventilskaftet nu kommer det bli mkt turbolens där
såhär ser min ut
Sen angående resten av portningen är det svårt att se på bild hemligheten är att alla kanalerna ska var lika. sen givetvis vara rätt utformade. Men som sagt olika teorier hur det ska se ut. Ser att denna toppen på bilden är blästrad i kanalen. Enligt mej är inte detta en fördel. Och sen att man polerar avgas sidan så den nästan blir spegel blank är helt onödigt. För när det kommer sot sen så är det bättre den fastnar. Då får man en isolering av den som hjälper värmen ut. Använd någon slags sanpapps rullar med kornstorlek 50. Så här såg den sista toppen jag gjorde.

Insug

Avgas

Och när jag kommer göra nästa så blir den lite anorlunda.
Mvh
Uppdatering:
Bilen har blivit mattsvart

Fram och bakstötfångaren sitter med huvlås för att va lättare att demonter när man ska åka kärra.


Motorn är ihop och startad dock läcker det bränsle från fuelrailen sen vi migade dit den nya anslutningarna i brist på silverlod....

min fuelcell samt 2st bosch984 montera på durkalu
Bilen har blivit mattsvart

Fram och bakstötfångaren sitter med huvlås för att va lättare att demonter när man ska åka kärra.


Motorn är ihop och startad dock läcker det bränsle från fuelrailen sen vi migade dit den nya anslutningarna i brist på silverlod....

min fuelcell samt 2st bosch984 montera på durkalu
-
- Posts: 48
- Joined: 06 Mar 2007, 20:05
-
- Posts: 48
- Joined: 06 Mar 2007, 20:05