BMW M535i Turbo e28

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ho ho.

ARP är sjuka med det där. Var 30:e sats brukar det vara en ogängad mutter, och då är alla satser kontrollerade och märkta med ett nummer på den som kollat dom. Någon skulle ha sparken :)
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Idag kom äntligen muttern 8)
Så nu är man precis hem kommen från garaget och nu så är motorn nästan färdig :D Fattas insuget/ grenrör å allt det där runt omkring :wink:
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Kommer lite bilder efter helgens mek. Får tacka Daniel för hjälpen på lördags natten när han fixade hydraul slangar till mig :)

Image
Image
Image
Image

Men helt smärtfritt gick det ju inte.... :wink: Skulle lufta kopplingen, men den kuka totalt plus att hela jävla kopplings pedalen vek sig på mitten... :?
Är väl bara att ta nya tag 8)
User avatar
bjorasen
Posts: 156
Joined: 30 Aug 2006, 10:38
Location: Malmö

Post by bjorasen »

Jobba på bara, kommer att bli riktigt coolt!!
Mvh///Christopher
535i -87
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Nice.

Motorummet kommer bli ruskigt fett!
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Vad har du för givare på insugskammen?
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Tysken wrote:Vad har du för givare på insugskammen?


Insugskammen sitter det ingen givare på. Men om det är givaren som sitter på toppen som du menar så är det kamgivaren som sitter på avgas kammen.
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Nu så går den efter en helg av konstant skruvande... :D 8)
Får än en gång tacka "Flinty" för att han hjälpte till under helgen :wink:

Har stött på lite nya problem med kopplingen, då det rasslade när man tryckte in den :? Så det får väl bli till att riva ner och kolla vad som är galet :(

Image
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Här så finns det en liten start upp film :wink:

http://s87.photobucket.com/albums/k156/ ... d0d056.flv
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

erikkihl wrote:Nu så går den efter en helg av konstant skruvande... :D 8)
Får än en gång tacka "Flinty" för att han hjälpte till under helgen :wink:

Har stött på lite nya problem med kopplingen, då det rasslade när man tryckte in den :? Så det får väl bli till att riva ner och kolla vad som är galet :(

Image


Vad har du för koppling/urtrampningslager? Jag kör Sachs 3-skivig och den rasslar fint men det är inga fel. Kör med Tiltonlager.
Flinty
Posts: 9
Joined: 06 Oct 2006, 17:30
Location: Torsby
Contact:

Post by Flinty »

Bäckis wrote:
erikkihl wrote:Nu så går den efter en helg av konstant skruvande... :D 8)
Får än en gång tacka "Flinty" för att han hjälpte till under helgen :wink:

Har stött på lite nya problem med kopplingen, då det rasslade när man tryckte in den :? Så det får väl bli till att riva ner och kolla vad som är galet :(

]


Vad har du för koppling/urtrampningslager? Jag kör Sachs 3-skivig och den rasslar fint men det är inga fel. Kör med Tiltonlager.


Han nämnde även att det kändes i pedalen också,, men det kanske är så när det är tre skivor som det lätt kan "haka" i ,, eller har jag helt galet fel. :?

Känns som om det kan vara så när det blir två mellanplattor som blir liggandes lösa mellan lamellerna. Tror Erik kör med BMW-lager förresten
Jag är inte klok, men jag har mer kul helvrickad,,
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

3 skivigt låter illa verkar det som.

Kör han original lager med BMW kopplingsarm osv så är det bara att sätta ett pedalstopp så den kopplar ur, längre ska den inte gå.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Funkade spolarna rakt av med Nira?
Flinty
Posts: 9
Joined: 06 Oct 2006, 17:30
Location: Torsby
Contact:

Post by Flinty »

Bäckis wrote:3 skivigt låter illa verkar det som.

Kör han original lager med BMW kopplingsarm osv så är det bara att sätta ett pedalstopp så den kopplar ur, längre ska den inte gå.


Ok. En stopp på pedalen sitter redan monterad, skall nog bara justeras.


johankihl wrote:Funkade spolarna rakt av med Nira?


Dom är kopplade direkt i Nira:t, var uppstarts-problem för det stod fel i Nirat att det skulle "Ignition" skulle stå i "trigger" men skulle vara "Dwell" eller vad det var, det stod tvärtom i Nira iaf så det var väl en gammal bugg. Så uppstarten blev en dag försenad.

Hoppas inte erik drar mig i örat nästa gång jag kommer till garaget för att jag spammar hans tråd :lol:
Jag är inte klok, men jag har mer kul helvrickad,,
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

johankihl wrote:Funkade spolarna rakt av med Nira?

Japp, kollade med lampan och tändningen drev inte heller. Så man slapp ju allt krångel som var förra året... :wink:
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Bäckis wrote:3 skivigt låter illa verkar det som.

Kör han original lager med BMW kopplingsarm osv så är det bara att sätta ett pedalstopp så den kopplar ur, längre ska den inte gå.


Ok, då trycker jag till lite mer nästa gång då! Vågade inte riktigt då det kändes så knepigt i pedalen och att det rasslade :?
Post Reply