BMW M535i Turbo e28
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nice.
Motorummet kommer bli ruskigt fett!
Motorummet kommer bli ruskigt fett!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
erikkihl wrote:Nu så går den efter en helg av konstant skruvande...
Får än en gång tacka "Flinty" för att han hjälpte till under helgen
Har stött på lite nya problem med kopplingen, då det rasslade när man tryckte in den Så det får väl bli till att riva ner och kolla vad som är galet
Vad har du för koppling/urtrampningslager? Jag kör Sachs 3-skivig och den rasslar fint men det är inga fel. Kör med Tiltonlager.
Bäckis wrote:erikkihl wrote:Nu så går den efter en helg av konstant skruvande...
Får än en gång tacka "Flinty" för att han hjälpte till under helgen
Har stött på lite nya problem med kopplingen, då det rasslade när man tryckte in den Så det får väl bli till att riva ner och kolla vad som är galet
]
Vad har du för koppling/urtrampningslager? Jag kör Sachs 3-skivig och den rasslar fint men det är inga fel. Kör med Tiltonlager.
Han nämnde även att det kändes i pedalen också,, men det kanske är så när det är tre skivor som det lätt kan "haka" i ,, eller har jag helt galet fel.
Känns som om det kan vara så när det blir två mellanplattor som blir liggandes lösa mellan lamellerna. Tror Erik kör med BMW-lager förresten
Jag är inte klok, men jag har mer kul helvrickad,,
Bäckis wrote:3 skivigt låter illa verkar det som.
Kör han original lager med BMW kopplingsarm osv så är det bara att sätta ett pedalstopp så den kopplar ur, längre ska den inte gå.
Ok. En stopp på pedalen sitter redan monterad, skall nog bara justeras.
johankihl wrote:Funkade spolarna rakt av med Nira?
Dom är kopplade direkt i Nira:t, var uppstarts-problem för det stod fel i Nirat att det skulle "Ignition" skulle stå i "trigger" men skulle vara "Dwell" eller vad det var, det stod tvärtom i Nira iaf så det var väl en gammal bugg. Så uppstarten blev en dag försenad.
Hoppas inte erik drar mig i örat nästa gång jag kommer till garaget för att jag spammar hans tråd
Jag är inte klok, men jag har mer kul helvrickad,,
Bäckis wrote:3 skivigt låter illa verkar det som.
Kör han original lager med BMW kopplingsarm osv så är det bara att sätta ett pedalstopp så den kopplar ur, längre ska den inte gå.
Ok, då trycker jag till lite mer nästa gång då! Vågade inte riktigt då det kändes så knepigt i pedalen och att det rasslade