På Eriks begäran så har jag hållt mig från att uppdatera förrän det har hänt något med bilen haha..
Under den senaste veckan har jag hunnit handla in en del grejer till, och småskruvat lite. Låter bilderna tala för sig själva!
Började med att provmontera ett nytt AEM-filter jag haft liggandes, det får duga för denna säsong.
Sen införskaffade jag mig ett par 4-kolvs Brembo-ok, tanken är att ha dessa fram med några schyssta belägg och typ M3 E36 skivor eller liknande i ~320mm size, ska gå igenom dessa med renoveringssats, blästra och pulverlacka blanksvarta. Men för tillfället kommer dom få vänta tills jag har fått igång bilen.
Kom även över ett par breddade 8" plåtisar billigt som jag kan ha slicks på sen när det blir dags för lite rakt-fram-åka.
Sen var jag förbi min käre farbror och hämtade mitt plenuminsug som legat där i typ ett år, inte världens vackraste men det är bromsat över 700whp på mer än 2 bar med detta så det ska nog funka fint, funktion före form! Kommer nog köra på detta och fimpa M50 insuget bredvid för att ta runners ifrån det, så borde jag få plats med originalbromsservo osv.
Han hade även en turbo som låg och skräpade i hyllan som jag fick, misstänker att det kanske är från Schwitzer S300-serien? Ett lastbilsagg som mäter 58mm in 62mm ut iaf, om någon tror sig veta vad det är för agg får ni gärna PM:a mig.
Som om inte det vore nog så gav han mig även en verktygsvagn då han tyckte jag skulle lägga pengar på verktyg istället för en budgetvagn med budgetverktyg, vilket jag verkligen behövde!
Så dagen efter åkte jag iväg och handlade lite kompletterande verktyg.
Införskaffade mig även ett Nuke Catchtank kit som innehöll bottenplatta, catchtank, filterhållare, 2st slimline filter och 2st DW301. Sinnessjuk finish och kvalitetskänsla på dessa prylar, rekommenderas starkt!

Kommer köra med en DW200 i orgtank som förpump och sen dessa 2st DW301 i catchtanken.
Sen igår så köpte jag äntligen en skottsäker bakvagn utav en garagepolare!

Med det sagt och gjort så var det dags att börja skruva ner den gamla bakvagnen..
Gamla Compaktbakvagnen nere!
Så nu står hon såhär i väntan på att den nya bakvagnen ska upp..
Det som ska göras i helgen/nästa vecka är:
Tömma och hissa ner tanken så att jag kommer åt att byta dom sista soppaslangarna mellan tank och catchtank till 10mm etanoltålig slang.
Få diff-fästen till 210 diffen svetsade
Försöka få tag i stora E34/E32 nav till nya bakvagnen
Hänga upp nya bakvagnen
Det var allt för denna gång, until next time!