Köpte en tryckgivare för att koppla till maxxecut och möjligheten att lägga in varning om oljetrycket blir för lågt. Satte ihop den med PPFs oljeadapter
Sjukt smidig app för Maxxecu och skönt att slippa köpa dyra dasher och istället lägga en 1000-lapp på en surfplatta. Inte fullvärdig en fin dash men det funkar
Givare och PPF adapter på plats i bilen. Koppar förgreningen är en lösning ifrån tidigare ägare som är tät och fin så det får leva kvar.
Efter mkt om och men kom slutligen vevhusventilationen på plats. Andas genom slang med 19 mm invändig diameter så det borde räcka. Dräneringskran i botten som enkelt nås underifrån
Hittade ett fint ledigt fäste för vakuumstationen. Just nu bara BTR och laddtrycksmätare som använder stationen.
Finns det för övrigt nåt "enkelt" ställe på e36 att få in vakuumslangen i coupen till laddtrycksmätaren?
jag lurade mig in på passagerarsidan under handskfacket vill jag minnas. men va försiktig så du inte "knäcker" slangen för då kan den ligga och strypa sig. det är trångt och saker är ivägen. men det går.
jag hade mätaren i facket längst ner framför växelspaken.
Bullen! wrote:jag lurade mig in på passagerarsidan under handskfacket vill jag minnas. men va försiktig så du inte "knäcker" slangen för då kan den ligga och strypa sig. det är trångt och saker är ivägen. men det går.
jag hade mätaren i facket längst ner framför växelspaken.
Ok, låter bra.
Tänkte ge mig på en sådan här lösning med den på rattstången
Då hade jag tagit bort mätarhuset och letat torpedgenomföring det hållet. Alternativt ovanför pedalerna så slipper du lång slang i onödan.
Och har du inte redan köpt mätare så kan ju en elektronisk va ett alternativ. Om man kan leva med det. Går väl att få på surfplattan oxå om du inte måste ha analog
Bullen! wrote:jag lurade mig in på passagerarsidan under handskfacket vill jag minnas. men va försiktig så du inte "knäcker" slangen för då kan den ligga och strypa sig. det är trångt och saker är ivägen. men det går.
jag hade mätaren i facket längst ner framför växelspaken.
Ok, låter bra.
Tänkte ge mig på en sådan här lösning med den på rattstången
Var ute och körde lite idag. Tycker vevhusventilationstrycket känns högt. Det pyser/ryker ur filtret på vevhuscatchtanken hela tiden. Vevhusvent slangen är 19mm invändigt. Några idéer??? Besiktning på onsdag så snabba svar uppskattas.
Nu är allt monterat och klart och kan bara säga att det är synd att jag inte gjorde detta direkt. För att få den gamla burken på plats gick det säkert åt 10 timmar + jagandet och kostnaden utav rätt nipplar mm. Den nya satt direkt, tog mig ca 30 min att lista ut vart den skulle sitta och 30 min att montera allt. Blir att beställa en likadan till min Z3M också.
Här hamnade den
Den undre slangen är de "renade" gaserna som går över fläktkåpan tillbaka in till inloppet i turbon.
Nu återstår enbart att byta ventilkåpepackning, sen står den redo för körning i mars. Får se om jag, när ventikåpan ändå är av, passar på att montera vevhusventilation likt denna
//AL
Last edited by -AL- on 02 Dec 2019, 09:31, edited 2 times in total.