Backventilerna har jag hört ska fungera bra - har dock ej provat själv.
Angående ordning, så gör man som RoDe nämne. Du börjar med det bromok som är längst bort SETT FRÅN var bromsvätskebehållaren sitter. På vänsterstyrda bilar sitter den oftast på vänster sida i motorutrymmet.
Luftningsordningen blir således Höger Bak, Vänster Bak, Höger Fram, Vänster Fram.
Jag provade en tryckuftsdriven vakuumpump, men var inte så imponerad. Visst, den drog ut lite bromsvätska då och då, men tyckte mest den sög in luft via anslutningen till luftnippeln.
Provade även att ha lite fett på nippeln men det blev inte tätt för det. Helt omöjligt att se om det var luft utifrån eller inifrån bromssystemet man såg. Att lufta bromsar går inte med denna - man vet ju inte när man ska sluta.
Provade sedan med att trycksätta bromsvätskebehållaren med denna från Motive Products.
Fungerar alldeles utmärkt (har använt den många gånger innan och vet att den fungerar klockrent).
Den har även möjlighet att automatiskt fylla på bromsvätska (man fyller flaskan med bromsvätska och den suger upp därifrån) men det använder jag inte numera - det är så lite bromsvätska som kommer ut när man bara gör ett byte eller fyller på ett helt tomt system.
Pumpar upp till 15 psi (1 bar) tryck och sen är det bara att öppna luftnippeln och sätta sig och titta på det fina flödet
