sjöbba wrote:Scrazher wrote:Jag har skaffat ett MS II V3.0 som ska in i min e30 nu.
Tanken va att jag skulle montera klart det igår och idag men pga av annat så blev det inte av. Men till veckan så ska allt på platts, och då kommer jag nog att köra med Extra-koden också. Samt att jag funderar på att köra separata spolar och kasta-bort fördelaren.
Just nu ska allt på en turbokonverterad m40, men har en m20b25 som ska göras i ordning under våren och sedan stoppas på platts. Men innan det tyckte jag att det kunde vara behövligt att lära sig hur det fungerar bättre.
Så här ser min låda + reläkort ut för tillfället.
vad ska du köra för spolar isåfall?
kompisen körde med dom röda msd/dubbelspolarna och han brände motstånden i boxen på löpande band....
värt att tänka på!
Oj näe så långt i planerna har jag inte hunnit ännu. Än så länge är det ett förhoppning att jag ska kunna köra med det. Men många tack för infon!
Till en början blir det via fördelaren, i alla fall tills det blir någon ny beställning från staterna så jag får med mig ett gäng vb921:or. Men då först på m40:in (om jag orkar...).
turbo_fever wrote:Scrazher: har du ett ferdig oppstarts map til m40 motoren eller??
Skal du kjøre uten lmm og med map sensor i ms sprutet??
Håper jeg får start på min m40 turbo i helgen også
Bruker orginalt triggerhjul du og??
Nej jag har tyvvär ingen färdig sådan ännu

Utan jag hoppas på att få hjälp av en kille med grymm koll på allt vad MS heter. Lmm ska bort snabbast möjligt också!
Lycka till i sådant fall håll mig gärna uppdaterad med info om hur det går!
Orginal trigger blir det också.
BRUZZE wrote:va e det där reläkortet för ngt?
till soppa pumpen å d eller?
Reläkortet är mest bara en förenkling kan man väl säga.
Istället för att behöva koppla alla givare, ström, osv direkt till kabeln in i lådan så köra man de via reläkortet.
Även som du säger soppapump och grejjer kopplar man direkt till detta. Då slipper man krångla med att söka sig in via orginalpump-relä osv.
Ska väl tillägga att jag är i högsta grad nybörjare på detta och har inte testat så mycket i praktiken ännu. Men även därför jag vill montera nu så att jag hinner lära mig till i vår då den "riktiga" motorn förhoppningsvis ska hamna på platts.