Är inte dom 87mm?Krizto wrote:Jag läste om en på sävar forumet som hadde mosat ur 1100whp men 86mm supertech kolvserien och ännu har det inte gått sönder tror jagMickeFr wrote:Någon som vet ifall de har fått problem när de har borrat till 86mm? Eller blocket klarar av de utan problem?
M50b28 vs m50b30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: M50b28 vs m50b30
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: M50b28 vs m50b30
Du har så rätt! 87mm var det!cerveza wrote:Är inte dom 87mm?Krizto wrote:Jag läste om en på sävar forumet som hadde mosat ur 1100whp men 86mm supertech kolvserien och ännu har det inte gått sönder tror jagMickeFr wrote:Någon som vet ifall de har fått problem när de har borrat till 86mm? Eller blocket klarar av de utan problem?
Re: M50b28 vs m50b30
Då är det alltså helt lugnt å borra till 86mm!?
Re: M50b28 vs m50b30
MickeFr wrote:Då är det alltså helt lugnt å borra till 86mm!?
Eller?
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Re: Sv: Re: M50b28 vs m50b30
Med 1000 hästar, 18kg i ladd och trekvart på varvstopp ja. För att inte glömma rallykopplingen.Bmw*Alex wrote:
R.ivars körde av sin vev.
Mvh
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
Aaah det är rätt stökigt...
0709-854845.
0709-854845.
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Re: M50b28 vs m50b30
Väcker liv i tråden lite. Jag bygger 3l m50 nu, och undrar om det kommit upp nåt konkret om att veven går av med 2.5l svängningsdämpare eller om man ska köra
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Re: M50b28 vs m50b30
us Version av m3 har samma veven som m54b30.
Den anvender samma demper som m52. den lette altså.
Men det er tydeligvis alikevel ett problem over dammen.
Samme med e46 330, selv med en egen demper.
Jag varvade 8000 rpm med min m50 3.0. knekte sporkilen 2 ganger, før den havarerte. (knekt ventil)
Jag ville nok ha holdt meg under 7000 rpm i hvert fall.
EDIT: kanskje kostet på en ati demper. men det er $$$.
Den anvender samma demper som m52. den lette altså.
Men det er tydeligvis alikevel ett problem over dammen.
Samme med e46 330, selv med en egen demper.
Jag varvade 8000 rpm med min m50 3.0. knekte sporkilen 2 ganger, før den havarerte. (knekt ventil)
Jag ville nok ha holdt meg under 7000 rpm i hvert fall.
EDIT: kanskje kostet på en ati demper. men det er $$$.
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Re: M50b28 vs m50b30
Ok. Ja ati dämparn kostar ju.. fan jag har ju köpt ventiler och fjädrar så jag vill ju varva lite.. men har nån kört av nån vev ?!
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: M50b28 vs m50b30
Ivars har, kommer dock inte ihåg omständigheterna
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: M50b28 vs m50b30
Köp en ATI dämpare, det är värt det!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Re: M50b28 vs m50b30
Bilfan blir aldrig klar ! Haha sjukt..
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Re: M50b28 vs m50b30
Bygger også en m50b30 . Hva gjør folk med triggerhjul bak på veven ? Har inte hinnat åpne 330 motorn endå ,så har inte fått kickat så mycke . Nån som vet hur m50 grejer seg med 87mm boring ? Kanskje tryggere och köre 86 mm
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Re: M50b28 vs m50b30
Verkar som det bästa alternativet är att köpa ati dämparn i shopen. Dyrt men kanske är värt det..
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Re: M50b28 vs m50b30
Nä nu blir jag knäpp snart.
S52b32 har samma vev som m54 b30.
S52b32 har exakt samma svängningsdämpare som m52b28!! Alltså med trigger...
Så varför funkar det om det är absolut livsfarligt att åka med m52 dämpare på m50b30???
S52b32 har samma vev som m54 b30.
S52b32 har exakt samma svängningsdämpare som m52b28!! Alltså med trigger...
Så varför funkar det om det är absolut livsfarligt att åka med m52 dämpare på m50b30???
Last edited by Danneeandersson on 09 May 2015, 10:30, edited 1 time in total.
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Re: M50b28 vs m50b30
Nej s54b32 veven är inte samma som m54b30.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Re: M50b28 vs m50b30
Jo samma art nr på realoem iallafall ?
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.