
Så nu blir det nya fjädrar, oversizeventiler på avgassidan, HD-kolvbultar och stödgördel. Nya lager ska även på plats och man kan ju inte låta bli att snegla på kammar och att byta ventiler på insug också...
Bakvagn och allt annat är rivet så karossen är mer eller mindre tom så en vagga ska konstrueras och sen ska den bli plåtren undertill.
Men en kommer vi till det spännande!
Det är visserligen servotronic på touringen och prylarna känns relativt fräscha, men efter att ha sneglat i daniels tråd om 635an så vill även jag ha styrväxel på touringen. Turken hade ju styrväxel och det är verkligen en helt annan känsla, så hur får man till det?
Att man ska använda sig av en från en högerstyrd e36 är jag med på men hur löser man geometrin samt infästningen? Det blir ju rätt så ordentlig skillnad från parallellstag till styrväxel men räcker det att vinkla om styrarmarna? Vet att det finns folk här som har gjort det så dom får gärna ösa på med bilder och tips!
