Satt en dag och pillade med en graf som jämför min och JonasH88 prestationer i bromsbänken.
Vi hade båda ganska lika motorer, M20 2,7 liter med Z45 kamaxel, samma Precision SC6162 turbo med samma AR 0,63 T3 avgashus.
Dock fanns ett par skillnader som vi pratat om i min tråd på rejsa. Jag hade ställt min kam åt fel håll så jag vann vrid tidigt, men förlorade på toppen, medan Jonas ställt sin kam åt andra hållet.
En annan viktig skillnad är att jag körde 1,2 bar resp 1,8 bar och Jonas på lite lägre 1,05 bar och 1,55bar. Där på svarta 1,55 bars grafen har han bara 1,2bar upp till ca 4500rpm, sen släpps det på till 1,55bar. Jag kunde ha max ladd hela vägen på 1,8 bar då det inte slirade i min koppling.
Sist men inte minst visas den gröna linjen för Jonas större glidlagrade PT6766 ar 0,82 turbo. Förvånande är att den bara kommer ca 250rpm senare trots 6mm större kompressor och 4mm större avgasturbin OCH större AR-förhållande på avgashuset. Jag trodde det skulle vara laggigare än så.
Klicka på bilden för att se lite större

Med detta vill jag säga att jag troligtvis inte skulle se nån responsförsämring alls om jag byter till en kullagrad PT6466 i framtiden, då den både har en mindre kompressor och är kullagrad

Har tänkt att fira med en sån modernare snurra när jag får fast jobb offshore