Bmw*Alex wrote:kan du tala om för mig vrf du gör ett kryss mellan snesträvorna ? rullar du med bilen så är det helt värdelöst.
mvh
Enligt racing, rallycross och rally reglemente så är minimikrav minst en snedsträva på bakåtsträvorna. Jag gjorde kryss istället då jag inte har plats att göra kryss i huvudbågen pga. att stolen sitter såpass långt bak.
Jag är dock inne på samma spår som dig att det är bättre med kryss i huvudbågen. Krysset i bakåtsträvorna har lite samma funktion, de måste slitas lös från hjulhusen bak alternativt böja sig för att huvudbågen ska kunna kollapsa. Men de är ju inte lika starka som om man hade haft kryss i huvudbågen.
Anledningen till att bakåtsträvorna inte sitter i fjäderbentornen bak är mest pga. lathet. Jag orkade inte krångla med att kapa bort plåten framför tornen och göra det snyggt.
Starkare för vadå ?
Om man rullar i exakt 90 grader ?
När kolapsade en huvudbåge med kryss i bakåtsträvorna....vart ska den ta vägen ?
Sedan är det så att kroppen bara klarar av vissa krafter, innan orgonen slits loss.
Jag tror att man överskridit dessa drafter innan man märker någon skillnad.
Ur vridstyshänseende är det en fördel att ha krysset i bakåtsträvorna.
Har börjat på att tillverka svänghjulet, all svarvning har jag gjort klart. Nu är det bara fräsningen kvar
Den är ritad för att en 765 tryckplatta ska passa och original slavcylinder samt urtrampninglasger.
Grymt med M60! La märket till en sak bara, inte så att några av dem gamla bilderna är tagna på MKGymnasiet? Nämligen gått där jag oxå
<--Min profil bild är tagen utanför portarna där(mot rixan)
Kennie wrote:Grymt med M60! La märket till en sak bara, inte så att några av dem gamla bilderna är tagna på MKGymnasiet? Nämligen gått där jag oxå
<--Min profil bild är tagen utanför portarna där(mot rixan)