Men jag sparar en massa tid på rost och så slipper jag förhoppningsvis bygga om bakvagnen. Den köptes nästan ny från fabrik för att bygga till rallybil, men den ställdes undan i en lada i en massa år. Sen byggde en kille från Sala om den och stoppade i en Bmw v12a.
Blir till att köra sugmotor i sunkisen för att kolla så motorn fungerar riktigt först. Jag har motorn som projektarbete och presentationen blir att visa den för lärarna osv osv.
Är massa jobb på den vita innan jag kan få den körklar
Den blåa blev besiktad 15/1 -09 med endast en 2a, handbromsen


Just nu har jag kört 22 mil med motorn utan bekymmer i skrivande stund 16 januari -09:D
Jag siktar på ca 3-400 hk i den iaf
Specs
nyrenoverad och o-ringad M20b25 -89
m21b24 diesel vev
320 stakar
ARP-bultar i toppen
Svetsad topp
Frästa ventilsäten
788cc spridare
Ställbar PPF BTR
2x Bosch 984 pumpar
KKK k27
Hks 50mm kopia WG
Kina IC
Kina dump
Bakvagn
Klump axlar och knutar från 3.0 csi



Rätt så skaplig kardantunnel..



Det "fina" motorutrymmet


Motorn påväg ur


Nån timme senare

Perfekt placering av turbo


Och så här står den just nu

Någon som har nå bra tips på hur man får loss den stora bulten på vevaxeln utan att ha sönder någonting?
