Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
bmw545tic
Posts: 986 Joined: 14 Feb 2008, 21:42
Location: Storå
Contact:
Post
by bmw545tic » 22 Sep 2011, 14:24
Bmwandreas wrote: Jag räknade igenom listan nyss och i år har jag kört 130 bilar i dynon. Ganska sjukt
men fy fan
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
Huggervette
Posts: 35 Joined: 29 Jul 2007, 21:14
Location: Piteå
Post
by Huggervette » 19 Jun 2012, 10:08
Biltyp: bmw Motortyp: s503.0 Modifieringar: s50 3.2 std topp förutom hårdare ventilfjädrar, inkopplad dubbelvanos, JE-kolvar, carrillo stakar, custom insug och grenrör. Motorstyrning: vipec v88 Turbo/Kompressor: PTT 7675 billet Laddtryck: 2.27 bar Mätställe/typ: hos Robban på Dynotech på bakhjulen --------------------------------------------------------------- Hästkrafter: 1034 @ 7500 rpm Vridmoment: 1050 @ 6300 rpm 765 kopplingen fick bekänna färg så fick rampa laddtryck för att hålla ner vridmoment.
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 19 Jun 2012, 21:22
Huggervette wrote: Biltyp: bmw Motortyp: s503.0 Modifieringar: s50 3.2 std topp förutom hårdare ventilfjädrar, inkopplad dubbelvanos, JE-kolvar, carrillo stakar, custom insug och grenrör. Motorstyrning: vipec v88 Turbo/Kompressor: PTT 7675 billet Laddtryck: 2.27 bar Mätställe/typ: hos Robban på Dynotech på bakhjulen --------------------------------------------------------------- Hästkrafter: 1034 @ 7500 rpm Vridmoment: 1050 @ 6300 rpm 765 kopplingen fick bekänna färg så fick rampa laddtryck för att hålla ner vridmoment.
Vore kul¨å se bromspappret på denna med aktiv vanos, har du lust å lägga upp det?
St3v3
Posts: 1094 Joined: 20 Nov 2005, 14:39
Post
by St3v3 » 19 Jun 2012, 21:27
bmw_fredde wrote: Vore kul¨å se bromspappret på denna med aktiv vanos, har du lust å lägga upp det?
V8
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 25 Jun 2012, 12:16
Jävlar vi fint det blev med nya turbon, imponerande!
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Huggervette
Posts: 35 Joined: 29 Jul 2007, 21:14
Location: Piteå
Post
by Huggervette » 25 Jun 2012, 15:42
Jo, den blev riktigt snäll och elak på samma gång. Har åkt V8 singelturbo 1137wnm 785whp tidigare men denna karaktär på bmw motorn är fantastisk i jämförelse. Hade varit intressant att se effekten och vridet med en riktig koppling. Effektmässigt så är väl turbon rätt nära botten. Då de inte är en trailqueen så respekterade jag när kopplingen började tveka för att kunna köra hem 22mil igen.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 25 Jun 2012, 15:52
Den gjorde ju 238 km/h i slutfart med 750 whp och lillturbon så den borde ju gå 250-260 i slutfart nu. Bara att hålla i sig
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
ToTTeN
Posts: 1806 Joined: 07 Aug 2008, 21:09
Location: Töreboda
Post
by ToTTeN » 25 Jun 2012, 17:52
Biltyp: BMW E36 320 Motortyp: M50b25 Modifieringar: Arp bult 3.5mm mls Motorstyrning: Vipec v44 med audi spolar Turbo/Kompressor: Kina t3t04 Laddtryck: 1.1bar Soppa: 98 Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen --------------------------------------------------------------- Hästkrafter: 374whp @ 6000 rpm Vridmoment: 520wnm @ 4250 rpm
Ryding
Posts: 279 Joined: 15 Jul 2011, 11:52
Post
by Ryding » 25 Jun 2012, 21:52
Biltyp: e30 325 -89 Motortyp: m20b25 Modifieringar: smidd 2,75l z58 större ventiler Motorstyrning: vipec v44 Turbo/Kompressor: Precision 6262 ar83 Laddtryck: 1,50 bar Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen --------------------------------------------------------------- Hästkrafter: 550 @ 5551 rpm Vridmoment: 740 @ 5051 rpm EDIT: soppa:e85 Det var mapsensorn som satte stopp vid 1.5 bar
Last edited by
Ryding on 26 Jun 2012, 11:10, edited 1 time in total.
TreLingon
Posts: 2388 Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:
Post
by TreLingon » 26 Jun 2012, 05:56
Biltyp: BMW E36 320 Motortyp: M50b25 Modifieringar: 2.8 l, Dubbla insugskammar, Frän topp, frän botten. 2 deatchwerks pumpar i tanken, orginal soppa ledningar. Custom insug osv osv Motorstyrning: Vipec Plug In Play Turbo/Kompressor: Precision 6262 ar63 Laddtryck: 1,6 bar Soppa: E85 Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen --------------------------------------------------------------- Hästkrafter: 572 @ wheels Vridmoment: 723 @ wheels
Sankan
Posts: 160 Joined: 19 Jul 2009, 12:44
Location: Fagersta
Post
by Sankan » 05 Jul 2012, 21:38
Biltyp : BMW 525 E34 Touring -93Motortyp : M50B28 VanosModifieringar : CP Kolvar, H-profil stakar, dubbla insugskammar, std vanos topp med hårdare ventilfjädrar, 2xDeatschwerks DW301, Precision 46mm wastegate, PPF 50mm dumpMotorstyrning : Vipec PnPTurbo/Kompressor : Precision 6765Laddtryck : 1,3 och 2,0 bar Mätställe/typ : Hos PPF / på bakhjulen --------------------------------------------------------------- Hästkrafter : 530 @ 1,3 barVridmoment : 680 @ 1,3 barHästkrafter : 706 @ 2,0 barVridmoment : 911 @ 2,0 bar
BMW 525 Touring E34 | M50B28 vanos 1063whp 1300wnm
Loordan
Posts: 949 Joined: 20 Aug 2009, 08:20
Location: Hultsfred
Post
by Loordan » 19 Jul 2012, 17:46
Sankan, Är det E85 du körde på? Ruskigt fina siffror tycker jag ! Bänkpapper på det?
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Sankan
Posts: 160 Joined: 19 Jul 2009, 12:44
Location: Fagersta
Post
by Sankan » 31 Jul 2012, 18:08
Loordan wrote: Sankan, Är det E85 du körde på? Ruskigt fina siffror tycker jag ! Bänkpapper på det?
Japp kör på e85
trodde inte heller jag skulle få ur så mycket. Trodde max 620 whp vid 2.0 bar med original insug, men efter första mappningen så trodde ärtan att 700 whp var möjligt vid 2.0 bar och han tyckte klart jag skulle ha H.O. Åkte hem fixa mitt kopplings slir och koppla grövre strömkablar till pumparna och nog fan gick det! Duktig är han Ärtan. Kan försöka lägga upp bänkpappret, måste scanna då men ska se ifall ärtan kanske kan skicka det till mig så blir det lättare =)
BMW 525 Touring E34 | M50B28 vanos 1063whp 1300wnm
kadettcp
Posts: 49 Joined: 09 Feb 2009, 17:45
Location: Biri. Norway
Contact:
Post
by kadettcp » 21 Aug 2012, 21:41
kadettcp wrote: M50B25 u/vanos smidde stempler,råder balangsert, sjøl design på kanaler i topp.coopering. 2 innsugkammer, hjemmesnekkra gren og innsug.ppf 50mm dump 50mm biltema wastergate, 3,5" eksos. 875cc spridare.autronic sm3.audicoiler. gt3582r 1,06 . kjører med 1,65bar E85 654nm 5292rpm 539hk 6635rpm bremset i dynapack hos Volden racing performance, Lillehammer, Norge
ny benking hos Volden Racing performance. 631whk og 816wnm med nye spridare bosch 1000cc og 1,94bar ellers er det bare ny wastergate fra turbonetics.
Geir Atle Nordlunde
(+47) 97748454
Opel Ascona B 2,5 BMW turbo 652hk og 826nm på hjul
Opel Kadett B RALLYE 2,5 cih 230hk
Cheva Pick up 6,2 turbo
Loordan
Posts: 949 Joined: 20 Aug 2009, 08:20
Location: Hultsfred
Post
by Loordan » 22 Aug 2012, 15:48
ja det var imponerande sankan
kan ärtan lirka upp ett papper kanske
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Sankan
Posts: 160 Joined: 19 Jul 2009, 12:44
Location: Fagersta
Post
by Sankan » 28 Aug 2012, 15:12
Tog kort på pappret med luren
var lite smidigare haha
BMW 525 Touring E34 | M50B28 vanos 1063whp 1300wnm
JohanH
Posts: 213 Joined: 28 Jun 2008, 10:34
Post
by JohanH » 12 Oct 2012, 21:04
Bmwandreas wrote: Jag räknade igenom listan nyss och i år har jag kört 130 bilar i dynon. Ganska sjukt
Hur många har det blivit i år då?
Tack för idag för övrigt