måste göra en liten uppdate här.
så här ser det ut idag med motorn i bilen.
m52b28
m50b25 insug och fuelrail, spridare till 328/528
kina extraktor med enkelt 2,4" rostfritt efter med 2st fullflödesdämpare.
körde med box och startspärr från en 328 men den gick inte bra på mellanregister då, lambda va kassa jag testade koppla ur dom och nolla boxen, oj va mkt bättre den gick nu!
funkade riktigt bra faktiskt märkte dock ingen större skillnad med att köra med m52insug och m50insug med 328 boxen. men innan jag hade 328 box fick jag köra med 320box (bilens original)
hade även lilla luftmassemätaren då gick inte bilen jätte bra direkt, slänge i den härvan plus m52 insug och de för jag tyckte inte den gick bra med m50b25 vanos sprut vart svårstartad och misstände som fan.
men nu till det roliga då. fick tag på box och lmm från 328 med startspärr och nyckel, tog ca 5min att byta allt. startade bilen och åkte hem, då börja den rycka då( lambdorna) sen en dag gick inte bilen starta, höll på en stund kolla relän och säkringar provade bogsera igång ne gick inte. som tur var hade jag det gamla kvar i bilen, så bara byta box och startspärr igen. en liten stund senare i med nyckeln vrid om starta direkt tomgång lite orolig med ställde rätt sig, jag åkte hem, sen efter en stund när jag skulle ut ur en korsning tänkte jag testar gasa på då nu äre ju m50insug och 328 lmm, å dra åt helvete vilken skillnad, det är bättre botten drag och bättre toppeffekt mellan register inte så stor skillnad men gasresponsen är bättre och framför allt efter 4-4500rpm ungefär till varvstoppet där händer det grejer, sen testade jag även koppla in lambdorna för skojskull men bytte plats på dom, oj va det bara det som va felet första gången så nu funkar motorn klockrent läcker lite olja men ventilkåpspackning är beställd.
så om ni har en 328 testa byt till 320 box från 320 med m52motor det e va jag gjorde och är hel nöjd =) de enda jag kan tänka mig orsakar detta är att tändkurvan är vassare eller något på en 320 eftersom den har högre komp och spridar tiderna måste ju stämma överens rätt bra med 328ans. men att den även gick bättre utan lambda och sen kanske lite bättre med dom i igen det gör absolut inget hehe. ska testa köra i en bromsbänk till våren och se om det gett resultat på riktigt eller om den bara gick illa innan