Det är standard ickevanos insug så det är inte problemet. Det ni glömmer nu är att ju mer volym du har med samma kamaxlar ju längre ner flyttar man registret. Fick man lära sig när man började med V8:) Jag ser inget konstigt med detta register med helt standard kammar och mer volym. Dubbla insug och lite jutsering så drar den längre.Casy wrote:Det är väl E36 325-insug med tillhörande gasspjäll. Om inte bäckis gjorde nån specialare.. men de tror jag väl inte. Sitter begränsningen där menar du?erikjakan wrote:Tror inte att det är kammarna som ger upp så tidigt, måste vara nåt annat som strular.
Vad har du för gasspjäll?
MVH Erik
icke vanos. funkar bra om man inte varvar allt för mycket. Jag kör på 6800rpm nu.PiLlEvAn wrote:vad har du för ventilfjädrar?
E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Där ser man, visste jag inte =)!
Missade också att det var standard IV-kammar och inte dubbla insugs (ibland undrar man om man ens kan läsa).
/Erik
Missade också att det var standard IV-kammar och inte dubbla insugs (ibland undrar man om man ens kan läsa).
/Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Men då ska jag köpa på mig en extra IV-insugskam under vintern o fixa bättre register tills nästa år! max effekt vid 5600 kändes ju halvmesigt Oxå kombinerar man det tillsammans med closed loop boost control, så bör registret bli riiiiktigt fint, eller hur ärtan?
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Låter som ett smart val
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Nyss plöjt igenom hela tråden
Kul med mkt bilder och matnyttig info Tummen upp (Y)
Kul med mkt bilder och matnyttig info Tummen upp (Y)
-
- Posts: 148
- Joined: 06 Apr 2010, 14:06
- Location: Duved/Åre
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Jag tror jag mötte dej i beemern i Krokom påväg mot stan för en stund sen? Eller såg jag helt fel?
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Självklart, bilder e ju de roligaste, inte textenManne wrote:Nyss plöjt igenom hela tråden
Kul med mkt bilder och matnyttig info Tummen upp (Y)
Kan nog stämma! Var i krokomstrakterna och hjälpte en polare med hans E30, som oxå har fått M50J.Gullberg wrote:Jag tror jag mötte dej i beemern i Krokom påväg mot stan för en stund sen? Eller såg jag helt fel?
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
-
- Posts: 148
- Joined: 06 Apr 2010, 14:06
- Location: Duved/Åre
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Kan nog stämma! Var i krokomstrakterna och hjälpte en polare med hans E30, som oxå har fått M50 [/quote]J.Gullberg wrote:Jag tror jag mötte dej i beemern i Krokom påväg mot stan för en stund sen? Eller såg jag helt fel?
Jajeman! Jag tyckte jag kände igen biln. Då slapp du alla jävla cykelidioter igår då? Vi fick köra 30-50 km/h från Mörsil till Åre pga dom jävla idioterna Ska hans M50 får turbo oxå?
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Ingen turbo i detta nu, men kan bli framöver. Eller om bilen sedan kommer säljas som den är, nylackad imorarot och med mtech2-paket.
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Har vart dött här ett tag nu! Miste körkortet i slutet av sommaren.. då blev man lite deppig och bilen fick stå o skämmas Men.. 2012 är ju snart här, och då blir det självklart nya tag!
Vi börjar där projektet slutade: En extra ickevanos-kamaxel köpte jag i somras, och den kommer jag montera nu i vinter. Jag har även köpt en innovate lc-1 BB-lambda (lånade bb-lambda av en polare förut). Sen håller jag på att tillverka nya bromsar på jobbet. Har skissat upp i Ironcad hur dom ungefär kommer att se ut.
Sen håller jag på att köpa gula koni-dämpare med fjädrar av en kille här på PPF. Så med nya bromsar och nytt chassie kommer förhoppningsvis bilen kännas någorlunda bekväm i dom högre farterna oxå
Har även snackat med Bäckis om en ny tid för mappning. Effekten antar jag kommer bli oförändrad.. men vi får se lite längre register vill jag ha iaf! Jag är ju jäkligt nöjd med bilen i övrigt, har mest bara rullat utan några större missöden. Så jag ser fram emot en problemfri sommar 2012
Vi börjar där projektet slutade: En extra ickevanos-kamaxel köpte jag i somras, och den kommer jag montera nu i vinter. Jag har även köpt en innovate lc-1 BB-lambda (lånade bb-lambda av en polare förut). Sen håller jag på att tillverka nya bromsar på jobbet. Har skissat upp i Ironcad hur dom ungefär kommer att se ut.
Sen håller jag på att köpa gula koni-dämpare med fjädrar av en kille här på PPF. Så med nya bromsar och nytt chassie kommer förhoppningsvis bilen kännas någorlunda bekväm i dom högre farterna oxå
Har även snackat med Bäckis om en ny tid för mappning. Effekten antar jag kommer bli oförändrad.. men vi får se lite längre register vill jag ha iaf! Jag är ju jäkligt nöjd med bilen i övrigt, har mest bara rullat utan några större missöden. Så jag ser fram emot en problemfri sommar 2012
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Roligt att de händer grejer igen hoppas man får se den i sommar nångång.
Bmw 320i -87 M-tech 1
Erik
073 81 69 653
Erik
073 81 69 653
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Nu har man äntligen fått lite mera gjort! Målade fjäderbenen gula när jag ändå höll på. Det som saknas är en distansring till fjädrarna, sen ska det bara vara skruva ihop. Dom bakre dämparna/fjädrarna har jag liggandes i garaget.. men jag måste få ihop framvagnen först innan jag kan byta dom bakre!
Nu på söndag ska jag och en arbetskamrat fräsa ur centrumet på bromsskivorna.. och även bultdelningen. Efter det ska vi mäta fram rätt offset för mina specialtillverkade bromsok. Är ju en fördel om dom hamnar i linje
Deadline.. sista veckan i Maj. Hur luuugnt som helst!
Nu på söndag ska jag och en arbetskamrat fräsa ur centrumet på bromsskivorna.. och även bultdelningen. Efter det ska vi mäta fram rätt offset för mina specialtillverkade bromsok. Är ju en fördel om dom hamnar i linje
Deadline.. sista veckan i Maj. Hur luuugnt som helst!
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Sakta men segt har det gått.. Men nu är det i stort sett bara hänga tillbaka fjäderbenen med dom nya 290mm VAG bromsskivorna, Mercedes 500E-bromsok och specialtillverkade adaptrar i aluminium med helicoil i gängan. Kommer nog bli sjuk skillnad i chassiet med denna uppgraderingen. Och körkortet har man oxå fått tillbaka efter man blivit av med det i 6 månader som fullgrett!
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Kul att du är tillbaka! trevliga uppdates också.
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Ja för fasiken förhoppningsvis bara 2 månader kvar tills asfalten är framme..
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
nlir ju nice de här
säg inte så där jag blir ju stressadCasy wrote:Ja för fasiken förhoppningsvis bara 2 månader kvar tills asfalten är framme..