Problemet är att knutarna/stagen är för långa, och då blir det att de "spänner" i knutarna. Det hugger alltså lite i ratten när man svänger
Hur löser man detta enklast, hur har ni andra gjort? Vill ju helst slippa bump-steer och allt vad det innebär. Ska man montera i främre eller bakre hålen på balken?
Kameravinklarna är lite hur som.. men så här har jag provmonterat
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Jag kan ju tillägga att jag provmonterade styrväxeln i dom bakre hålen, men då är rattaxeln 2-3cm för lång. Jag skulle kunna ta bort gummit där uppe, men det är bara 1-1,5cm tjockt vad det ser ut som.. fuckit
Hur gör jag??
Nu sitter skiten där. Va tajt men det gick för mig.. Väntar på låsbläck och muttrar till styrlederna från BMW, sen ska det köpas ATF-olja och provsvängas
Skulle ha lackat/renoverat upp hela framvagnen oxå, men pallar inte göra det nu. Får bli i ett senare skede. Men hur är det om man kör utan innerskärmar med E36-växel, behövs distanser på växeln för att däcken inte ska ta i när man svänger? Jag vet inte hur dom ser ut på en E30, men på E36 går dom ner en bit.
Det blev trångt när det skulle passas mot styrväxelns axel. Fick fila lite i dom främre hålen på balken så blev de bra Sen fick jag ha distanser ovanför växeln som var 14-15mm ungefär
Casy wrote:Det blev trångt när det skulle passas mot styrväxelns axel. Fick fila lite i dom främre hålen på balken så blev de bra Sen fick jag ha distanser ovanför växeln som var 14-15mm ungefär
e36 styrväxel är en härlig uppdatering! jag satte nog mina distanser på undersidan men jag har ju inte m50 utan m20 motor.
Mjo ska bli riktigt spännande Har höga förhoppningar!
Svarvade fram 2st styrstopp 14mm tjocka. Man vill ju ha så mycket styrning som möjligt, och många verkar köra med 12mm. Men isåfall är det inte värre än att jag slipar ner dom
beror på hur stora och breda fälgar du åker med
jag som ska åka 18" med 8" breda skulle det tydligen inte funka, så köpte styrstopp, har dock inte monterat dom än så kan inte svara på om det går eller ej hehe