2 st turbos i liten E21.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Hur hårt kommer det laddas tro?
Tänkte på att ni inte kör med LLK mellan stor och lillturbon.
Laddar man hårt kan det bli lite väl tuff temperatur för materialet i lillturbon..
Men allt beror ju på hur mycket man behöver ladda för att få den önskade effekten.
Tänkte på att ni inte kör med LLK mellan stor och lillturbon.
Laddar man hårt kan det bli lite väl tuff temperatur för materialet i lillturbon..
Men allt beror ju på hur mycket man behöver ladda för att få den önskade effekten.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
-
- Posts: 308
- Joined: 01 Nov 2009, 18:05
- Location: Falun
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
den gamle 21 er
Skal den på Dynapack eller i motorbænk
i går vel efter 1000 whp
vi ses i det nye år hvad tryk tror du vi max kan køre med på min turbo
i går vel efter 1000 whp
vi ses i det nye år hvad tryk tror du vi max kan køre med på min turbo
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: den gamle 21 er
Motorbänk.Dalskov wrote:Skal den på Dynapack eller i motorbænk
i går vel efter 1000 whp
vi ses i det nye år hvad tryk tror du vi max kan køre med på min turbo
Vi borde kunna köra minst 2.3 bar med din.
Re: den gamle 21 er
bottom bliver lavet med CP og Eagle også får jeg 2 fuel pumper på...Bmwandreas wrote:Motorbänk.Dalskov wrote:Skal den på Dynapack eller i motorbænk
i går vel efter 1000 whp
vi ses i det nye år hvad tryk tror du vi max kan køre med på min turbo
Vi borde kunna köra minst 2.3 bar med din.
så burde den også smide nogle hk med 2.3 bar
Flintlings ytbehandling Industrigatan Solna har fixat elpolering åt mig i alla år.Bäckis wrote:Gustafsson wrote:Fan va fränt,glöm för fasiken inte att filma själva bromsningen sen bara
Jag sneglade lite på grenröret där i bromsrummet,fint svetsat,jag antar att det va Jimmy som har svetsat det?
Stämmer bra. Mitt motto har blivit: gör inget själv som någon VILL göra åt dig skulle haft röret elpolerat men vet ingen som fixar.
Annars kan de flesta Bodycote filialer lösa det.
Robert
Siktar på en riktigt låg 10:a
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
laddar du 1bar me den stora å matar den lilla med då sen ladda typ 1bar med den lilla blir de 2bar till insuget då lr fattar ja fel?Bmwandreas wrote:Flödar lilla turbon 600hk sen trycksätter du inloppet i den med 1 bar så tror den fortfarande att den bara pumpar 600hk. Lilla turbos tryck multipliceras med den stora turbons.
sen ha laddtrycksmätare på varje kompressorhus då lr för se vilket laddtryck respektive turbo har?
jävligt intressant de här.
Rasmus Olofsson||
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
ja fan nu tänkte ja lustigt 1x1=2.Bmwandreas wrote:Nej du multiplicerar laddtrycken har jag läst mig till. Men jag ska ha dubbla mapsensorer så jag kan se i praktiken vad som händer.
alltså mata lilla med tex 1.2bar sen ladda på med 2bar från den lilla till insuget så blir de 2.4bar då?
finns de nån begränsning på hur liten den lilla turbon kan vara för kunna skjutsa på den stora?
lr ni vet kanske inte de ännu att detta blir test för er?
Rasmus Olofsson||