Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 22 Dec 2010, 11:05
1st Precision SC5862 billet.
1st Garrett GT4788.
2st Precision 66mm wastegates.
stiiiv_
Posts: 573 Joined: 31 Aug 2007, 16:10
Location: Eskilstuna/kjula
Post
by stiiiv_ » 22 Dec 2010, 11:22
fan va fränt
är det herr bäckströms bil=?
M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
danneeee
Posts: 407 Joined: 05 Feb 2007, 11:38
Location: Sandviken
Post
by danneeee » 22 Dec 2010, 11:24
sjukt fränt, blir kul och se hur de funkar
halvordsson
Posts: 218 Joined: 20 Jul 2007, 21:29
Location: Dals långed (Dalsland)
Contact:
Post
by halvordsson » 22 Dec 2010, 11:32
Fan vad fränt!
Och grenröret ser ju dessutom sjukt snyggt ut - välbyggt!
BusE
Posts: 1261 Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna
Post
by BusE » 22 Dec 2010, 11:52
Riktigt snyggt rör jobb där!
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
pelko
Posts: 4895 Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:
Post
by pelko » 22 Dec 2010, 13:40
Satan vad fränt. Men varför?
Dawe_A
Posts: 4146 Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona
Post
by Dawe_A » 22 Dec 2010, 13:54
pelko wrote: Satan vad fränt. Men varför?
hängde du inte med i diskussionen för en månad sedan ?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
pelko
Posts: 4895 Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:
Post
by pelko » 22 Dec 2010, 13:57
Dawe_A wrote: pelko wrote: Satan vad fränt. Men varför?
hängde du inte med i diskussionen för en månad sedan ?
Tydligen inte
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 22 Dec 2010, 14:03
För att få en motor som ger mkt kraft på alla varvtal. Den ska kunna stalla en tuff turbin utan lustgas är tanken.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
pelko
Posts: 4895 Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:
Post
by pelko » 22 Dec 2010, 14:19
Okej.
När vi snackade i Orsa så har jag för mig du sa att du ska köra med gas? Eller så kanske du sa att det var gas i den när du skulle köra den där uppe
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 22 Dec 2010, 14:44
Jävligt snyggt byggt
Det kommer garanterat funka riktigt bra!
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 22 Dec 2010, 15:08
Ska bli jävligt kul att se i bromsbänken.
JErngren
Posts: 872 Joined: 10 Oct 2007, 14:34
Location: Nyköping
Post
by JErngren » 22 Dec 2010, 15:11
Hjullyft nästa
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
JimmyA
Posts: 1589 Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba
Post
by JimmyA » 22 Dec 2010, 15:27
projekttråd.nu
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
r.ivars
Posts: 3550 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 22 Dec 2010, 15:29
Riktigt fränt!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Lindgrennkpg
Posts: 1040 Joined: 07 Jan 2009, 04:26
Location: Norrköping :)
Post
by Lindgrennkpg » 22 Dec 2010, 15:33
Fan så grymmt!
Så underbart kul att se grejer folk bygger som vet vad dom håller på med och som har kundskapen! Så jävla grymmt! NR1 av alla grenrörs byggen jag nånsin sett!
GRYYYYMT!
Johan Lindgren - 0763937586
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 22 Dec 2010, 17:22
Är det du Andreas som är pappa till installationen föresten? Jag bara tycker mig se en "Ärtan-touch" bakom det hela
Ska det verkligen behövas så stort som 66mm wg för att sryra det totala laddtrycket när wg:n sitter så flödesoptimalt?