E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tänkte aldrig på det då inte jag monterade den, det gjorde han jag köpte bilen av
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Pimplaren wrote:Finns väl 2 olika stora? =) jag köpte en m535 hardy först, den bottnades omgående och fick kastas! nu sitter det m5 e34 hardy i e28an:) den var Mycket tjockare!Bäckis wrote:Det är "stora". Sitter på alla gamla M3, M5, 535 osv.
M5 3.6 har en fetare med samma bultdelning men den är mkt dyrare och behövs inte på denna bil.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Haha okej, men då ska jag beställa en ny hardy och montera rätt denna gången Ägarn innan Bäckis som monterat den.r.ivars wrote:juppPitbull wrote:Hardyn sitter väl fel??
kul med ett till projekt med nån som inte är blyg att riva i kärran!
Jo visst, har lite planer med denna! Vi får se hur länge motorn orkar med. Har rullat 280 mil som turbo, går fortfarande lika fint. Så länge man kör med pannbenet verkar det hålla!
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
I fredags svetsade vi extra stag till bärarmarna, och i lördags delade jag diffen i molekyler. Har aldrig skruvat nån diff förut, så de va riktigt spännande! Men jag höjer ett varningens finger... jävla pissbultar som håller ihop diffspärren! insex med låg skalle och mjukt material Jag tog även en extra titt på silentblocken som sitter i balken, tanken var att återanvända dom! Men efter en närmare titt såg dom halvt slitna ut, sprickor osv. Det blev soptunnan!
Lite bilder då..
Inte konstigt att bilen har en bromssträcka på 100 meter... fyfan
Skevt värre
Det kanske ser stökigt ut, men jag har 100% koll på allt!!
Lite bilder då..
Inte konstigt att bilen har en bromssträcka på 100 meter... fyfan
Skevt värre
Det kanske ser stökigt ut, men jag har 100% koll på allt!!
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Nu är friktionslameller och dess brickor beställda! Det blev ett kit med 45% diffbroms. Sen måste jag beställa ny hardyskiva och en medbringare till diffen. Försöker även jaga rätt på en bättre beggad bakvagnsbalk, men det verkar va svårare. Men så fort jag fått tag på en sån lämnas alla bakvagnsdetaljer på blästring.
Till helgen ska det svetsas ett extra fäste i golvet för diffen. Jag vet inte hur mycket effekt en 188-diff egentligen ska klara, men om man monterar grejerna så det verkligen sitter fast så bör det bli lite mer tillförlitligt tycker jag Och karossen ovan diff ska fräschas upp, samt gamla bromsledningar rivas bort
Till helgen ska det svetsas ett extra fäste i golvet för diffen. Jag vet inte hur mycket effekt en 188-diff egentligen ska klara, men om man monterar grejerna så det verkligen sitter fast så bör det bli lite mer tillförlitligt tycker jag Och karossen ovan diff ska fräschas upp, samt gamla bromsledningar rivas bort
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Från Mobimech såklart
25% = 1450kr för 2st friktionslameller och 2st lamellbrickor
45% = 2900kr för 4st friktionslameller och 4st lamellbrickor
Sen har dom även ett 75%-kit, men vad det kostar vet jag inte. Då byter man ut tryckringarna(ramperna) och det kostar nog en bra slant.
25% = 1450kr för 2st friktionslameller och 2st lamellbrickor
45% = 2900kr för 4st friktionslameller och 4st lamellbrickor
Sen har dom även ett 75%-kit, men vad det kostar vet jag inte. Då byter man ut tryckringarna(ramperna) och det kostar nog en bra slant.
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Okidoki, nu var det längesen jag rev en diff... Är det bara två lameller i från början?Casy wrote:Från Mobimech såklart
25% = 1450kr för 2st friktionslameller och 2st lamellbrickor
45% = 2900kr för 4st friktionslameller och 4st lamellbrickor
Sen har dom även ett 75%-kit, men vad det kostar vet jag inte. Då byter man ut tryckringarna(ramperna) och det kostar nog en bra slant.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
ja en lamell och en mellanbricka på varje sida.M3JONAS wrote:Okidoki, nu var det längesen jag rev en diff... Är det bara två lameller i från början?Casy wrote:Från Mobimech såklart
25% = 1450kr för 2st friktionslameller och 2st lamellbrickor
45% = 2900kr för 4st friktionslameller och 4st lamellbrickor
Sen har dom även ett 75%-kit, men vad det kostar vet jag inte. Då byter man ut tryckringarna(ramperna) och det kostar nog en bra slant.
The Lower Class
Svarvade fram ett silentblock idag. Gjorde bara 1st som ett test. Passar det fint mot bakvagnsbalk och kaross svarvar jag en till Det kommer även bli ett "mothåll" ovanför balken som stödjer sig mot golvet, men har inte orkat svarva någon sådan ännu... lite av en Handy Man e man trots allt
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Hehe får hoppas det inte blir så för mig då, detta är aluminiumBmwandreas wrote:Man får ett fruktansvärt ljud med stålbussningar. Delrin tar bort mer ljud än man kan tro.
Jag böt till stålbussningar på min gamla E34 turbo förut. Slutade med att jag får riva ner hela skiten igen. Det YLA i hela bilen
Ovanför bussningen kommer det sitta ett mothåll i kombinerad gummi/aluminium. Det kommer med andra ord bara vara hylsan som ligger mot karossen i sitt säte
Visst är det! Min gamla bakvagnsbalk va helt vriden, så en ny balk är på G, och då behövs nya bussningaruranium wrote:Kul att göra lite egna grejer istället för att köpa färdigt
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
I helgen har jag ägnat mig åt att riva bort gamla bromsledningar och sedan slipa bort den lilla rost som fanns i golvet ovan bakvagn, för att sedan lackera med zink och body. I väntan på nya delar gör jag skitjobbet. Tyvärr inga bilder på det
Sen har jag slipat ner alla bromsok och lagt ett lager 650graders värmefärg. På sprayflaskan stod det "värms långsamt upp i ugn till 250 grader" sagt och gjort slängde jag in dom i ugnen... DUMHUVUD! Slutade med att jag fick köra fläkten i 6 timmar och skrapa färg ända till 4 på morgon
Coltech = ren dynga, muttern vägrar lossna
Gamla balken.. vem har svetsat?
Inte det snyggaste lackjobbet kanske, men med tanke på omständigheterna är jag jäääkligt nöjd!
Sen har jag slipat ner alla bromsok och lagt ett lager 650graders värmefärg. På sprayflaskan stod det "värms långsamt upp i ugn till 250 grader" sagt och gjort slängde jag in dom i ugnen... DUMHUVUD! Slutade med att jag fick köra fläkten i 6 timmar och skrapa färg ända till 4 på morgon
Coltech = ren dynga, muttern vägrar lossna
Gamla balken.. vem har svetsat?
Inte det snyggaste lackjobbet kanske, men med tanke på omständigheterna är jag jäääkligt nöjd!
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
inte meningen å va ofin, men det är inte särskild smart å lakkera glidpinnarna på oken...
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;