Kul att göra grejer när man har tillgång till porriga maskiner! Annars går det med en stor mutterdragare och värma lite med gasen. Övrigt så verkar det flyta på fint åt dig, ska bli spännande att se hur kinadelarna funkar.
Lossa på skruvarna som sitter i avgashus/kompressorhus (de som har en lång bricka mellan sig) och vrid hela lagerhuset. Då kan du anpassa Oljetillförsel och retur till din bil.
M50b28 turbo:
544WHP @ 1.2 bar
785WHP @ 2.3 bar
Med V.E.M.S.
Ja man får ju vara ganska nöjd över att man faktiskt har maskiner som klarar det mesta.
Jag har faktiskt skrivit ner det mesta som jag har betalat för hittills faktiskt;
Turbokit med frakt; 6079:-
Smt6 med frakt; 850:-
Pump med frakt; 671:-
Spridare+laddtrycksmätare med frakt; 1900:-
packning+bultar med frakt; 3569:-
Shortshift med frakt 361:-
Lager med frakt 1555:-
Packningar med frakt 2179:-
Så totalt; 17164:-
Så än så länge är jag ju under min "mål-budget" iaf. Men den spräcks ju troligtvis när jag köper kopplingen. Och sen så tillkommer det ju alltid massa småskit som man inte räknat med.
Funderade ju först på ett kooplingskit från Gripforce i USA.
Men pga att frakten kommer kosta en halv förmögenhet så funderar jag istället på lite andra alternativ.
Om man enbart skulle köpa en Sachs 618 tryckplatta.
Skulle det hålla med original-lamell för det effektuttaget jag är ute efter? (350häst)
ett tips är att gå in i webshopen och titta finns massa olika tryckplattor tex finns det till ditt originalhjul och alla är specade hur mycket dom klarar...