NdL Bygger Turbo E36 cab - Bilen startad
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Var nere i garaget nu och körde fast ganska snabbt :/
Monterade dit grenrör och turbo. Men förstår inte riktigt hur olje-tillförseln ska sitta.
Så ser det ut monterat (vet inte ens ifall det ska sitta så )
Där hamnar olje-tillförseln. Alltså ca 3cm ifrån blocket :/
Och på något vis så ska ju wastegaten ihop med avgas-"returen"
Lite hjälp hade suttit riktigt fint tack
Monterade dit grenrör och turbo. Men förstår inte riktigt hur olje-tillförseln ska sitta.
Så ser det ut monterat (vet inte ens ifall det ska sitta så )
Där hamnar olje-tillförseln. Alltså ca 3cm ifrån blocket :/
Och på något vis så ska ju wastegaten ihop med avgas-"returen"
Lite hjälp hade suttit riktigt fint tack
Tack så mycket =)
Ja man får ju vara ganska nöjd över att man faktiskt har maskiner som klarar det mesta.
Jag har faktiskt skrivit ner det mesta som jag har betalat för hittills faktiskt;
Turbokit med frakt; 6079:-
Smt6 med frakt; 850:-
Pump med frakt; 671:-
Spridare+laddtrycksmätare med frakt; 1900:-
packning+bultar med frakt; 3569:-
Shortshift med frakt 361:-
Lager med frakt 1555:-
Packningar med frakt 2179:-
Så totalt; 17164:-
Så än så länge är jag ju under min "mål-budget" iaf. Men den spräcks ju troligtvis när jag köper kopplingen. Och sen så tillkommer det ju alltid massa småskit som man inte räknat med.
Ja man får ju vara ganska nöjd över att man faktiskt har maskiner som klarar det mesta.
Jag har faktiskt skrivit ner det mesta som jag har betalat för hittills faktiskt;
Turbokit med frakt; 6079:-
Smt6 med frakt; 850:-
Pump med frakt; 671:-
Spridare+laddtrycksmätare med frakt; 1900:-
packning+bultar med frakt; 3569:-
Shortshift med frakt 361:-
Lager med frakt 1555:-
Packningar med frakt 2179:-
Så totalt; 17164:-
Så än så länge är jag ju under min "mål-budget" iaf. Men den spräcks ju troligtvis när jag köper kopplingen. Och sen så tillkommer det ju alltid massa småskit som man inte räknat med.
Funderade ju först på ett kooplingskit från Gripforce i USA.
Men pga att frakten kommer kosta en halv förmögenhet så funderar jag istället på lite andra alternativ.
Om man enbart skulle köpa en Sachs 618 tryckplatta.
Skulle det hålla med original-lamell för det effektuttaget jag är ute efter? (350häst)
Men pga att frakten kommer kosta en halv förmögenhet så funderar jag istället på lite andra alternativ.
Om man enbart skulle köpa en Sachs 618 tryckplatta.
Skulle det hålla med original-lamell för det effektuttaget jag är ute efter? (350häst)
Ja de håller, men då behöver du M20 svänghjul samt M20 "lilla" startmotorn men de kanske du visste?
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Visste faktiskt inte att man var tvungen till att ha det svänghjulet också.
Trodde bara det var en "ultimat" combo
Men nu vet jag det iaf. Tack för att du sa det.
Finns det något billigare, och smidigare sätt att få kopplingen att hålla?
Eller är det just M20 svänghjul och 618 tryckplatta som gäller?
Trodde bara det var en "ultimat" combo
Men nu vet jag det iaf. Tack för att du sa det.
Finns det något billigare, och smidigare sätt att få kopplingen att hålla?
Eller är det just M20 svänghjul och 618 tryckplatta som gäller?
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
ett tips är att gå in i webshopen och titta finns massa olika tryckplattor tex finns det till ditt originalhjul och alla är specade hur mycket dom klarar...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com