200sx med 1JZ-GTE Mappat, 386 hk på hjulen..
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
- Jag Heter Jimmy
- Posts: 419
- Joined: 02 Dec 2008, 16:16
- Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Dagen kan väll sammanfattas som lärorik.
Lite småstrul med sprutet som inte visat sig förut, löstes dock på plats. Förmodligen är det spricka i grenröret då den skjuter eld på hög belastning..
Det riktigt tråkiga var att turbon, TB 60 från Turbobanditen inte riktigt höll måttet.. 1,8 bar mottryck vid 1,5 bar ladd... 20 hk ökning med 0,3 bar höjning av laddtrycket.. Mycket synd eftersom den ändå kostade sina slantar..
Kom i alla fall upp i 386 hk på hjulen vid 1,6 bar... mycket lite effekt för laddtrycket...
Ägaren får se över grenröret och titta efter en annan turbo, tills vidare kommer den rulla med TB60n..
Lite småstrul med sprutet som inte visat sig förut, löstes dock på plats. Förmodligen är det spricka i grenröret då den skjuter eld på hög belastning..
Det riktigt tråkiga var att turbon, TB 60 från Turbobanditen inte riktigt höll måttet.. 1,8 bar mottryck vid 1,5 bar ladd... 20 hk ökning med 0,3 bar höjning av laddtrycket.. Mycket synd eftersom den ändå kostade sina slantar..
Kom i alla fall upp i 386 hk på hjulen vid 1,6 bar... mycket lite effekt för laddtrycket...
Ägaren får se över grenröret och titta efter en annan turbo, tills vidare kommer den rulla med TB60n..
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Dagen kan väll sammanfattas som lärorik.
Lite småstrul med sprutet som inte visat sig förut, löstes dock på plats. Förmodligen är det spricka i grenröret då den skjuter eld på hög belastning..
Det riktigt tråkiga var att turbon, TB 60 från Turbobanditen inte riktigt höll måttet.. 1,8 bar mottryck vid 1,5 bar ladd... 20 hk ökning med 0,3 bar höjning av laddtrycket.. Mycket synd eftersom den ändå kostade sina slantar..
Kom i alla fall upp i 386 hk på hjulen vid 1,6 bar... mycket lite effekt för laddtrycket...
Ägaren får se över grenröret och titta efter en annan turbo, tills vidare kommer den rulla med TB60n..
Lite småstrul med sprutet som inte visat sig förut, löstes dock på plats. Förmodligen är det spricka i grenröret då den skjuter eld på hög belastning..
Det riktigt tråkiga var att turbon, TB 60 från Turbobanditen inte riktigt höll måttet.. 1,8 bar mottryck vid 1,5 bar ladd... 20 hk ökning med 0,3 bar höjning av laddtrycket.. Mycket synd eftersom den ändå kostade sina slantar..
Kom i alla fall upp i 386 hk på hjulen vid 1,6 bar... mycket lite effekt för laddtrycket...
Ägaren får se över grenröret och titta efter en annan turbo, tills vidare kommer den rulla med TB60n..
Jävla kines turbo, då åker jag hellre en gammal sunkig lastbils turbo..
Hoppas det löser sig med det andra
Hoppas det löser sig med det andra
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Inte min maskin....
Specen är helt original, men ska leverera bra mycket mer. Ärtan hade bromsat nån med 500 whp vid 1,8 ladd.
Hade jag bestämt hade det suttit ett holset typ HX40, men nu valde ägaren annorlunda...
Får undersöka saken lite mer, den ska tydligen inte lämna såå lite mos som den gjorde. Men men..
Specen är helt original, men ska leverera bra mycket mer. Ärtan hade bromsat nån med 500 whp vid 1,8 ladd.
Hade jag bestämt hade det suttit ett holset typ HX40, men nu valde ägaren annorlunda...
Får undersöka saken lite mer, den ska tydligen inte lämna såå lite mos som den gjorde. Men men..
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Jo det är dyra delar, framför allt blir man nästan tvungen att beställa från usa för att få hyffsade priser..rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.
skurt wrote:Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Jag har en kompis som hållt på ett tag med att stoppa ner 1JZ i en S13 kaross. Bilen vart körklar för nån vecka sen.
http://www.garaget.org/?car=26844
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Sett den, tror han har pratat med fredde några gånger..uranium wrote:skurt wrote:Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Jag har en kompis som hållt på ett tag med att stoppa ner 1JZ i en S13 kaross. Bilen vart körklar för nån vecka sen.
http://www.garaget.org/?car=26844