200sx med 1JZ-GTE Mappat, 386 hk på hjulen..
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
200sx med 1JZ-GTE Mappat, 386 hk på hjulen..
Tänkte ja skulle slänga upp lite bilder på polarens blivande tävlingsbil, som jag hjälper honom med. Inte BMW men kommer nog bli potent o sticker ut från alla andra japs med färdiga kit till allt..
Bilen är byggd för att klassa in i den förhoppningsvis kommande driftingklassen "proint".
Originalmotorn har ersats med en 1JZ-GTE från en Lexus soarer, driftsäker motor som levererar mycket mos med originalbotten.. Original styrsystem har åkt i sopptunnan och ersats med MS v3 som byggts för wastefire.
Växellådan kommer från supra mk3 med ombyggd kardan, allt sitter i nykonstruerade fästen där även framvagnsbalken fick byggas om lite..
Bilen är byggd för att klassa in i den förhoppningsvis kommande driftingklassen "proint".
Originalmotorn har ersats med en 1JZ-GTE från en Lexus soarer, driftsäker motor som levererar mycket mos med originalbotten.. Original styrsystem har åkt i sopptunnan och ersats med MS v3 som byggts för wastefire.
Växellådan kommer från supra mk3 med ombyggd kardan, allt sitter i nykonstruerade fästen där även framvagnsbalken fick byggas om lite..
Last edited by kallevedlund on 04 May 2010, 09:49, edited 9 times in total.
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
fy fan va nådigt
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
nu går den, skjuter på ganska bra men är inte nöjda med effekten än..
verkar som vi har problem med spolarna... kör original direkt från MS:et, blir förmodligen att trixa dit ett par VAG-spolar...
lite film på torrgasa iaf...
http://www.youtube.com/watch?v=wrLCOxx_sCw
verkar som vi har problem med spolarna... kör original direkt från MS:et, blir förmodligen att trixa dit ett par VAG-spolar...
lite film på torrgasa iaf...
http://www.youtube.com/watch?v=wrLCOxx_sCw
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
inget problem med spolarna.... upptäckte en liten miss idag.. tyckte det var lite väl mycket brus på varvsignalen i loggen, testade att justera pottarna till VR-kretsen och vipps så kunde man varva som man ville... blev ett helt annat ryt i motorn nu.. :thumbright:
nu ska han bara fixa lite småskit runtikring så kan man börla lägga på lite mottryck på wastegaten
nu ska han bara fixa lite småskit runtikring så kan man börla lägga på lite mottryck på wastegaten
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Niiko wrote:fan va smutt!
var det svårt att modifiera ner en 1jz i s13, mkt jobb på det?
riktigt go motor i en ball bil!
va går dessa motorer lös på?
beror på hur mycke man klarar själv... finns färdiga kitt från usa, vi har dock gjort allt själva..
kortfattat är det väl:
sänka och ändra vinkel på motorfästena på framvagnsbalken
nytt växellådsfäste
ny kardan
svetsa om tråget i framkant
och sen allt småskit runtikring...
motorn går väl lös på 10 - 15000 nånstans,,, kanske mer nu när kursen är så dålig..
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro