Dagen kan väll sammanfattas som lärorik.
Lite småstrul med sprutet som inte visat sig förut, löstes dock på plats. Förmodligen är det spricka i grenröret då den skjuter eld på hög belastning..
Det riktigt tråkiga var att turbon, TB 60 från Turbobanditen inte riktigt höll måttet.. 1,8 bar mottryck vid 1,5 bar ladd... 20 hk ökning med 0,3 bar höjning av laddtrycket.. Mycket synd eftersom den ändå kostade sina slantar..
Kom i alla fall upp i 386 hk på hjulen vid 1,6 bar... mycket lite effekt för laddtrycket...
Ägaren får se över grenröret och titta efter en annan turbo, tills vidare kommer den rulla med TB60n..
Dagen kan väll sammanfattas som lärorik.
Lite småstrul med sprutet som inte visat sig förut, löstes dock på plats. Förmodligen är det spricka i grenröret då den skjuter eld på hög belastning..
Det riktigt tråkiga var att turbon, TB 60 från Turbobanditen inte riktigt höll måttet.. 1,8 bar mottryck vid 1,5 bar ladd... 20 hk ökning med 0,3 bar höjning av laddtrycket.. Mycket synd eftersom den ändå kostade sina slantar..
Kom i alla fall upp i 386 hk på hjulen vid 1,6 bar... mycket lite effekt för laddtrycket...
Ägaren får se över grenröret och titta efter en annan turbo, tills vidare kommer den rulla med TB60n..
rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Jo det är dyra delar, framför allt blir man nästan tvungen att beställa från usa för att få hyffsade priser..
Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.
rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.
Jag har en kompis som hållt på ett tag med att stoppa ner 1JZ i en S13 kaross. Bilen vart körklar för nån vecka sen.
rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.
Jag har en kompis som hållt på ett tag med att stoppa ner 1JZ i en S13 kaross. Bilen vart körklar för nån vecka sen.