908hk/1300nm...ssnart dax för burnout

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Daniel.Fredriksson
Posts: 321
Joined: 20 May 2008, 07:30
Location: Motala

Post by Daniel.Fredriksson »

Vi vill veta siffror :)
Image

Daniel Fredriksson
076-42 94 215
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Daniel.Fredriksson wrote:Vi vill veta siffror :)


I så fall får du be Martin Lundkvist här på forumet om det , då alla data finns sparade i hans broms bänk/dator. :wink:
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Hittade du något konkret fel? Som den betedde sig var ju helt overkligt, allt var ju ok!!??

Ska verkligen bli intressant att se den prestera nu med nya setupen :D
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Doktorn wrote:Hittade du något konkret fel? Som den betedde sig var ju helt overkligt, allt var ju ok!!??

Ska verkligen bli intressant att se den prestera nu med nya setupen :D


Tog bort hallgivaren och dom 4 trigger punkterna och satte dit BMW iduktiv givare och ny tillverkad 60-2 triggerskiva + dubbel spolarna. Så nu ska det vara helt ok inför nästa bromsning.
Körde en log och både volten och rpm är helt störningsfria nu! Hoppas på det bästa.
Mackan999
Posts: 371
Joined: 21 Nov 2005, 14:48
Location: Eslöv

Post by Mackan999 »

Film från förra bromsningen som inte gick så bra.

http://www.youtube.com/watch?v=rU-llE54hQo

O efter lite ombyggnader så går det som den ska.

http://www.youtube.com/watch?v=xQZ558WQ-0A

http://www.youtube.com/watch?v=l6gEl_M5Tg8

Ny bromsning inbokad.
BMW 320im -89 (Såld)
BMW E30 M3 Touring (Såld)
BMW Z3 Coupe Turbo
User avatar
jimm_y
Posts: 343
Joined: 22 Sep 2008, 17:53
Location: Klippan

Post by jimm_y »

ruskigt fett ska bli kul att se på meca i sommar
320 2,5 24v Kic-88
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad


http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mackan999
Posts: 371
Joined: 21 Nov 2005, 14:48
Location: Eslöv

Post by Mackan999 »

BMW 320im -89 (Såld)
BMW E30 M3 Touring (Såld)
BMW Z3 Coupe Turbo
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Synd att bänken inte gav några siffror...
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
chicago
Posts: 176
Joined: 03 Aug 2006, 17:32

Post by chicago »

hur mkt vart de ??
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Det blev 908hk och ca 1300nm som bäst vid 1,5bar, e85, 30grader förtändning, ingen IC och 10.2:1 i komp.
Vesa
Posts: 24
Joined: 19 Mar 2006, 22:05
Location: Skepplanda
Contact:

Post by Vesa »

Tufft! :D

Köra på test N tune?
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Ahh.. va gott den låter.
Ska bli riktigt kul o se vad denna kan prestera.
Som ja sagt innan. Riktigt imponerande bygge.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Kim Frederiksen
Posts: 280
Joined: 21 Nov 2005, 19:41
Location: Malmö

COOL!!

Post by Kim Frederiksen »

Ser fram till at filma denna lite på Mec... Veidec Raceway i sommar... :twisted:
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------

Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
User avatar
korre
Posts: 782
Joined: 05 Oct 2007, 21:48
Location: Stockholm
Contact:

Post by korre »

Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC? :)
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kim Frederiksen
Posts: 280
Joined: 21 Nov 2005, 19:41
Location: Malmö

Post by Kim Frederiksen »

korre wrote:Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC? :)
Inte SÅ nödvendigt när man kör E85... :twisted:
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------

Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

korre wrote:Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC? :)
Som Kim säger, jag kör på e85.

Upp till 1.5bar kyler e85 likadant som den bästa luftkylda IC:n. Jag kör med 10.2:1 i komp och 30 garders förtändning utan en minsta spikning. 60 grader insugstemp vid 1.5bar.

Varför ska man ha en massa onödiga rör om man inte ska ladda mer?
Post Reply