908hk/1300nm...ssnart dax för burnout

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

908hk/1300nm...ssnart dax för burnout

Post by Mirre »

Uppstart av min bil finns på. WWW.E-RACERS.SE
Last edited by Mirre on 10 May 2010, 12:22, edited 3 times in total.
User avatar
Highburg
Posts: 2101
Joined: 20 Jan 2008, 11:05
Location: Dalarna/Grängesberg

Post by Highburg »

Manligt 8)
Thomas Högberg
070 60 555 92
User avatar
///Peter
Posts: 632
Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo

Post by ///Peter »

jänkejärn är ju att häda men den puttrar på väldigt grymt 8)
Peter AK
Tokyo / Stockholm


Image

Special thx to Mr J and Micke B


Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Gaah.. Riktigt go.
Ska bli mycket spännande att se vad den kan prestera.
Blir det krycka eller handikapplåda?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Grefven

Post by Grefven »

Chrille wrote:Gaah.. Riktigt go.
Ska bli mycket spännande att se vad den kan prestera.
Blir det krycka eller handikapplåda?

det är ju sällan någon dragraceåkare lägger i D och glider längs strippen.

denna handikappslådan har jag i kofferten just nu. och tycker någon att en ZF är ballare så räck upp en hand...


Image
User avatar
klabbe.p
Posts: 138
Joined: 22 Jul 2006, 15:39
Location: Kristianstad

Post by klabbe.p »

Ballt! Liknande mitt koncept. :)

Berätta gärna lite mer om motorn.
Var ska ni bromsa motorn?

Vilken klass ska ni åka i?

Lycka till!
Mvh Klabbe
MvH Klabbe
motec
Posts: 577
Joined: 15 Jul 2007, 16:38
Location: Gotland

Post by motec »

bullen! wrote:
Chrille wrote:Gaah.. Riktigt go.
Ska bli mycket spännande att se vad den kan prestera.
Blir det krycka eller handikapplåda?

det är ju sällan någon dragraceåkare lägger i D och glider längs strippen.

denna handikappslådan har jag i kofferten just nu. och tycker någon att en ZF är ballare så räck upp en hand...


Image
Detdär är nog bland det ballaste man kan ha!

helst i en gatbil :)
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Det blev ju bra :)

för mig de finns information på hemsidan ( första sidan )

annars är de väl en 2 växlad historia.
User avatar
salle1001
Posts: 324
Joined: 08 May 2007, 18:46
Location: helsingborg

Post by salle1001 »

grattis!
Mackan999
Posts: 371
Joined: 21 Nov 2005, 14:48
Location: Eslöv

Post by Mackan999 »

BMW 320im -89 (Såld)
BMW E30 M3 Touring (Såld)
BMW Z3 Coupe Turbo
BPM
Posts: 80
Joined: 10 Oct 2009, 21:56
Location: Kävlinge

Post by BPM »

Riktigt tufft!


Är det Håkan som står vid datorn?
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

BPM wrote:Riktigt tufft!


Är det Håkan som står vid datorn?
Det är jag som gör lite justeringar innan bromsningen, motorn ska ur imorgon så...
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Jävlar vad ball :)

Hoppas det håller och går fort!! :twisted:
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
BPM
Posts: 80
Joined: 10 Oct 2009, 21:56
Location: Kävlinge

Post by BPM »

Aha okej, då var det jag som såg tokigt.

Riktigt imponerande bygge! Ska bli kul att se den på Meca.

Önskar lycka till med bromsningen.
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Tid till bromsningen spikad till den 4/12-09!
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Hur har det gått? Hur gick bromsningen?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Det gick inte så bra på bromsningen. Det blev massa störningar i megasquirten med miss tändningar som följd. Redan vid 3500 rpm miss tände den har jag för mig (Martin kan det bättre). Har inte några siffror alls.
Nu är fördelaren borta och 4st JEG´s dubbelspolar är monterade och ny kabelhärva tillverkad för mindre störningar. Motorn är provstartad och har en fin respons. Är riktigt nöjd med setupen än så länge. Kommer bli ny bromsning så småningom.
Lite nya filmer finns på e-racers.se och tuben.

FÖRE

Image

EFTER

Image
Last edited by Mirre on 23 Jan 2010, 17:21, edited 1 time in total.
Post Reply