908hk/1300nm...ssnart dax för burnout
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Daniel.Fredriksson
- Posts: 321
- Joined: 20 May 2008, 07:30
- Location: Motala
Daniel.Fredriksson wrote:Vi vill veta siffror
I så fall får du be Martin Lundkvist här på forumet om det , då alla data finns sparade i hans broms bänk/dator.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Doktorn wrote:Hittade du något konkret fel? Som den betedde sig var ju helt overkligt, allt var ju ok!!??
Ska verkligen bli intressant att se den prestera nu med nya setupen
Tog bort hallgivaren och dom 4 trigger punkterna och satte dit BMW iduktiv givare och ny tillverkad 60-2 triggerskiva + dubbel spolarna. Så nu ska det vara helt ok inför nästa bromsning.
Körde en log och både volten och rpm är helt störningsfria nu! Hoppas på det bästa.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Film från förra bromsningen som inte gick så bra.
http://www.youtube.com/watch?v=rU-llE54hQo
O efter lite ombyggnader så går det som den ska.
http://www.youtube.com/watch?v=xQZ558WQ-0A
http://www.youtube.com/watch?v=l6gEl_M5Tg8
Ny bromsning inbokad.
http://www.youtube.com/watch?v=rU-llE54hQo
O efter lite ombyggnader så går det som den ska.
http://www.youtube.com/watch?v=xQZ558WQ-0A
http://www.youtube.com/watch?v=l6gEl_M5Tg8
Ny bromsning inbokad.
BMW 320im -89 (Såld)
BMW E30 M3 Touring (Såld)
BMW Z3 Coupe Turbo
BMW E30 M3 Touring (Såld)
BMW Z3 Coupe Turbo
ruskigt fett ska bli kul att se på meca i sommar
320 2,5 24v Kic-88
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Det blev 908hk och ca 1300nm som bäst vid 1,5bar, e85, 30grader förtändning, ingen IC och 10.2:1 i komp.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Ahh.. va gott den låter.
Ska bli riktigt kul o se vad denna kan prestera.
Som ja sagt innan. Riktigt imponerande bygge.
Ska bli riktigt kul o se vad denna kan prestera.
Som ja sagt innan. Riktigt imponerande bygge.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Kim Frederiksen
- Posts: 280
- Joined: 21 Nov 2005, 19:41
- Location: Malmö
COOL!!
Ser fram till at filma denna lite på Mec... Veidec Raceway i sommar...
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC?
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kim Frederiksen
- Posts: 280
- Joined: 21 Nov 2005, 19:41
- Location: Malmö
Inte SÅ nödvendigt när man kör E85...korre wrote:Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC?
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
Som Kim säger, jag kör på e85.korre wrote:Ser kanoners ut men måste fråga, varför kör man utan IC?
Upp till 1.5bar kyler e85 likadant som den bästa luftkylda IC:n. Jag kör med 10.2:1 i komp och 30 garders förtändning utan en minsta spikning. 60 grader insugstemp vid 1.5bar.
Varför ska man ha en massa onödiga rör om man inte ska ladda mer?
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro