Oöppnad M50 = 406 whp :)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Skulle vara ganska lagom med 300 i brukisen
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Hur stor skillnad är det mellan BF95 och V-power ? Tänkte är det värt lite extra effekt i förhållande till kostnaden.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
Det är inget problem här nere finns gott om V-power. Jag tänker på att bilen ska gå som brukis så det får gärna bli billigt i driftkostnad ochså =)
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
JimmyA wrote:Rätta mig om jag har fel men v-power ska väl läggas ned?
ja. det finns inte v-power så länge till då shell inte ska ha någon verksamhet här. men då är det ju bara å mappa om. så det är inte världens undergång.
men som grooverhound säger så är det glest med soppa här på vången. och inga macker får sin 98 såld så var gång det byts pump så är det utan 98oktan. jag har flera mil till 98 oktan. och det är på "fel" håll så att säga så jag får köra några mil enkel resa för att tanka 98. så det går fetbort på en brukis.
ska man ge fullt så är det räsersoppa eller e85 som gäller. ska man ändå bara ha lite trivseleffekt så kvittar ju 50hk hit eller dit så då kan man ju sänka ribban och åka 95.
skillnaden på vissa motorer som min vän mappat är 0,5 grad tändning mellan 95 och 98 i tanken. själv besitter jag inte kunskapen att kunna bekräfta eller dementera det.
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Grefven wrote:JimmyA wrote:Rätta mig om jag har fel men v-power ska väl läggas ned?
ja. det finns inte v-power så länge till då shell inte ska ha någon verksamhet här. men då är det ju bara å mappa om. så det är inte världens undergång.
men som grooverhound säger så är det glest med soppa här på vången. och inga macker får sin 98 såld så var gång det byts pump så är det utan 98oktan. jag har flera mil till 98 oktan. och det är på "fel" håll så att säga så jag får köra några mil enkel resa för att tanka 98. så det går fetbort på en brukis.
ska man ge fullt så är det räsersoppa eller e85 som gäller. ska man ändå bara ha lite trivseleffekt så kvittar ju 50hk hit eller dit så då kan man ju sänka ribban och åka 95.
skillnaden på vissa motorer som min vän mappat är 0,5 grad tändning mellan 95 och 98 i tanken. själv besitter jag inte kunskapen att kunna bekräfta eller dementera det.
När kommer detta ske?
Fan då e de ju lika bra o mappa på 95 på en gång...
Finns de nån källa som styrker detta?
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Roobin wrote:Grefven wrote:JimmyA wrote:Rätta mig om jag har fel men v-power ska väl läggas ned?
ja. det finns inte v-power så länge till då shell inte ska ha någon verksamhet här. men då är det ju bara å mappa om. så det är inte världens undergång.
men som grooverhound säger så är det glest med soppa här på vången. och inga macker får sin 98 såld så var gång det byts pump så är det utan 98oktan. jag har flera mil till 98 oktan. och det är på "fel" håll så att säga så jag får köra några mil enkel resa för att tanka 98. så det går fetbort på en brukis.
ska man ge fullt så är det räsersoppa eller e85 som gäller. ska man ändå bara ha lite trivseleffekt så kvittar ju 50hk hit eller dit så då kan man ju sänka ribban och åka 95.
skillnaden på vissa motorer som min vän mappat är 0,5 grad tändning mellan 95 och 98 i tanken. själv besitter jag inte kunskapen att kunna bekräfta eller dementera det.
När kommer detta ske?
Fan då e de ju lika bra o mappa på 95 på en gång...
Finns de nån källa som styrker detta?
http://www.zatzy.com/allmaent/358203-sh ... power.html
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!