Oöppnad M50 = 406 whp :)

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Skulle vara ganska lagom med 300 i brukisen :)
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Mikael S wrote:
Bmwandreas wrote:
markus wrote:Gissningsvis vad kan man komma upp i men BF95 ? Med allt samma i övrigt.


En snabb gissning 300 whp kanske. Har inte testat än så jag lovar inget.


Är det pga av kompet du räknar med den effekten?


Japp. Är ju extrem skillnad mellan BF och E85.
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

Roger på motornord lockade fram 350rwhp ur en orörd vanosmotor vid 0.8bar på bensin men då höll ju inte topplockspackningen länge :)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej då spikar det nog rätt bra.
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Hur stor skillnad är det mellan BF95 och V-power ? Tänkte är det värt lite extra effekt i förhållande till kostnaden.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Grooverhound
Posts: 911
Joined: 10 Feb 2009, 21:02
Location: Ryd

Post by Grooverhound »

markus wrote:Hur stor skillnad är det mellan BF95 och V-power ? Tänkte är det värt lite extra effekt i förhållande till kostnaden.


men de e ju inte värt att bara kunna tanka på så få mackar?lr e de bara vi här ute i skogen som tänker så :)
Rasmus Olofsson||
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Det är inget problem här nere finns gott om V-power. Jag tänker på att bilen ska gå som brukis så det får gärna bli billigt i driftkostnad ochså =)
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

Rätta mig om jag har fel men v-power ska väl läggas ned?
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

coolt m50 is the shit :)

palten körde väl 474whp med oöppnad motor å bara arp?
ms racing
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

micke999 wrote:coolt m50 is the shit :)

palten körde väl 474whp med oöppnad motor å bara arp?


370 whp var det väl?
Grefven

Post by Grefven »

JimmyA wrote:Rätta mig om jag har fel men v-power ska väl läggas ned?


ja. det finns inte v-power så länge till då shell inte ska ha någon verksamhet här. men då är det ju bara å mappa om. så det är inte världens undergång.

men som grooverhound säger så är det glest med soppa här på vången. och inga macker får sin 98 såld så var gång det byts pump så är det utan 98oktan. jag har flera mil till 98 oktan. och det är på "fel" håll så att säga så jag får köra några mil enkel resa för att tanka 98. så det går fetbort på en brukis.

ska man ge fullt så är det räsersoppa eller e85 som gäller. ska man ändå bara ha lite trivseleffekt så kvittar ju 50hk hit eller dit så då kan man ju sänka ribban och åka 95.

skillnaden på vissa motorer som min vän mappat är 0,5 grad tändning mellan 95 och 98 i tanken. själv besitter jag inte kunskapen att kunna bekräfta eller dementera det.
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Post by silverryggen »

micke999 wrote:coolt m50 is the shit :)

palten körde väl 474whp med oöppnad motor å bara arp?


Vart ju ett svep men okontrollerat laddtryck,vill minnas att det va vid 4500rpm sen kom misständningar.2år sen det här nu..
Den e inte lång men den e smal
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

silverryggen wrote:
micke999 wrote:coolt m50 is the shit :)

palten körde väl 474whp med oöppnad motor å bara arp?


Vart ju ett svep men okontrollerat laddtryck,vill minnas att det va vid 4500rpm sen kom misständningar.2år sen det här nu..


hade för mig de va på 1,5 hehe
ms racing
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Grefven wrote:
JimmyA wrote:Rätta mig om jag har fel men v-power ska väl läggas ned?


ja. det finns inte v-power så länge till då shell inte ska ha någon verksamhet här. men då är det ju bara å mappa om. så det är inte världens undergång.

men som grooverhound säger så är det glest med soppa här på vången. och inga macker får sin 98 såld så var gång det byts pump så är det utan 98oktan. jag har flera mil till 98 oktan. och det är på "fel" håll så att säga så jag får köra några mil enkel resa för att tanka 98. så det går fetbort på en brukis.

ska man ge fullt så är det räsersoppa eller e85 som gäller. ska man ändå bara ha lite trivseleffekt så kvittar ju 50hk hit eller dit så då kan man ju sänka ribban och åka 95.

skillnaden på vissa motorer som min vän mappat är 0,5 grad tändning mellan 95 och 98 i tanken. själv besitter jag inte kunskapen att kunna bekräfta eller dementera det.


När kommer detta ske?
Fan då e de ju lika bra o mappa på 95 på en gång...

Finns de nån källa som styrker detta?
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

Roobin wrote:
Grefven wrote:
JimmyA wrote:Rätta mig om jag har fel men v-power ska väl läggas ned?


ja. det finns inte v-power så länge till då shell inte ska ha någon verksamhet här. men då är det ju bara å mappa om. så det är inte världens undergång.

men som grooverhound säger så är det glest med soppa här på vången. och inga macker får sin 98 såld så var gång det byts pump så är det utan 98oktan. jag har flera mil till 98 oktan. och det är på "fel" håll så att säga så jag får köra några mil enkel resa för att tanka 98. så det går fetbort på en brukis.

ska man ge fullt så är det räsersoppa eller e85 som gäller. ska man ändå bara ha lite trivseleffekt så kvittar ju 50hk hit eller dit så då kan man ju sänka ribban och åka 95.

skillnaden på vissa motorer som min vän mappat är 0,5 grad tändning mellan 95 och 98 i tanken. själv besitter jag inte kunskapen att kunna bekräfta eller dementera det.


När kommer detta ske?
Fan då e de ju lika bra o mappa på 95 på en gång...

Finns de nån källa som styrker detta?



http://www.zatzy.com/allmaent/358203-sh ... power.html
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

tack så mycket då vet jag, blir o mappa på annat bränsle :)
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Bra jobbat där Ärtan!

140% på 1bar är ju inte helt fel. Du börjar kunna det här nu :)
Post Reply