Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
kerish
- Posts: 107
- Joined: 20 Nov 2005, 18:28
- Location: Strömstad
Post
by kerish »
Bäckis wrote:189 är ju mer än OK om du körde på det vanliga trycket? Tiden är ju en annan femma, men den handlar mer om förare och fäste
Det är det "vanliga" trycket, Väntar ju på den andra mappen...
-
kerish
- Posts: 107
- Joined: 20 Nov 2005, 18:28
- Location: Strömstad
Post
by kerish »
Jaha, då har man varit på mantorp och testat 1,3 bars mappen.
Gick inte bra, som bäst 13,9@184...
Funderar på om utväxlingen (m5-låda + 2.91 diff) segar ner, eller så är det så att felet sitter bakom ratten...
Nästan hemma så står man på gasen ut från ett rödljus, halvspinner/tuggar på 1:an skickar i 2:an och så gick vänster drivknut...
-
kristov
- Posts: 568
- Joined: 20 Nov 2005, 15:16
- Location: Norge
Post
by kristov »
kerish wrote:Jaha, då har man varit på mantorp och testat 1,3 bars mappen.
Gick inte bra, som bäst 13,9@184...
Funderar på om utväxlingen (m5-låda + 2.91 diff) segar ner, eller så är det så att felet sitter bakom ratten...
Nästan hemma så står man på gasen ut från ett rödljus, halvspinner/tuggar på 1:an skickar i 2:an och så gick vänster drivknut...
2.91 diff? Ska juh vara 3.91 med den lådan på M5 E34, tror dom toppar 280kmt eller nånstans. Med 2.91 blir den juh jävligt seg.
-
kerish
- Posts: 107
- Joined: 20 Nov 2005, 18:28
- Location: Strömstad
Post
by kerish »
kristov wrote:kerish wrote:Jaha, då har man varit på mantorp och testat 1,3 bars mappen.
Gick inte bra, som bäst 13,9@184...
Funderar på om utväxlingen (m5-låda + 2.91 diff) segar ner, eller så är det så att felet sitter bakom ratten...
Nästan hemma så står man på gasen ut från ett rödljus, halvspinner/tuggar på 1:an skickar i 2:an och så gick vänster drivknut...
2.91 diff? Ska juh vara 3.91 med den lådan på M5 E34, tror dom toppar 280kmt eller nånstans. Med 2.91 blir den juh jävligt seg.
Precis, som det är nu toppar den 370 vid 7500 rpm.
Skulle behövt en diff med utväxling 3.40 - 3.60, det hade varit perfekt.
-
Erki87
- Posts: 767
- Joined: 21 Jan 2006, 18:03
- Location: Eskilstuna
Post
by Erki87 »
hej kerish.
Kul att se ditt bygge (jag som stod med när du snackade med Bonje)
Tråkigt att höra om drivknuten.
hittade en länk till en firma som handlar med bmw diffar och utväxlingar.
http://www.diffsonline.com/
värt att kolla upp kanske?
hade gött =)
mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
-
kerish
- Posts: 107
- Joined: 20 Nov 2005, 18:28
- Location: Strömstad
Post
by kerish »
Erki87 wrote:hej kerish.
Kul att se ditt bygge (jag som stod med när du snackade med Bonje)
Tråkigt att höra om drivknuten.
hittade en länk till en firma som handlar med bmw diffar och utväxlingar.
http://www.diffsonline.com/värt att kolla upp kanske?
hade gött =)
mvh Eric
Tjenare!
Fanns mycket fint att köpa där ja, men får nog fixa det billigare tills vidare.
Tack för tipset iaf..
Mvh
-
bjørnm3
- Posts: 153
- Joined: 28 Dec 2005, 22:49
Post
by bjørnm3 »
Hvordan går de med bilen?? har du benka den enda??
E30 M3.
-
Misano
- Posts: 397
- Joined: 20 Nov 2005, 18:05
- Location: Karlstad
Post
by Misano »
kerish wrote:Precis, som det är nu toppar den 370 vid 7500 rpm.
Skulle behövt en diff med utväxling 3.40 - 3.60, det hade varit perfekt.
Har en 3,46 till salu, PM:a om du är intresserad.
-
kerish
- Posts: 107
- Joined: 20 Nov 2005, 18:28
- Location: Strömstad
Post
by kerish »
bjørnm3 wrote:Hvordan går de med bilen?? har du benka den enda??
Just nu väntar jag på att en kompis ska få grejor till sin lyft, ska låna garaget(har inget eget).
Måste byta en avgaspackning som gått.
Ingen bromsning ännu.
-
Bäckis
- Admin
- Posts: 6534
- Joined: 20 Nov 2005, 14:38
- Location: Avesta
-
Contact:
Post
by Bäckis »
Vi beställer antagligen en egen Dynapac nästa vecka, så sen kan vi har bromskalas här
-
kerish
- Posts: 107
- Joined: 20 Nov 2005, 18:28
- Location: Strömstad
Post
by kerish »
Bäckis wrote:Vi beställer antagligen en egen Dynapac nästa vecka, så sen kan vi har bromskalas här
Trevligt, blir om ett par-tre veckor ca då?
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Nä det blir båtfrakt, så det tar en stund:(
-
M3JONAS
- Posts: 2783
- Joined: 21 Nov 2005, 08:25
- Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS »
Blir det rullande landsväg då eller motorbromsbänk? Det låter helt klart spännande iaf.
-
peppe
- Moderator
- Posts: 4284
- Joined: 20 Nov 2005, 20:01
- Location: Umeå / Skärgården
-
Contact:
Post
by peppe »
Sköna snubbar dom där Dynapack.
"Maintenance: Just keep it clean. That’s it. After 5 years you can get it serviced if you want to."
Haha, skön utrustning
-
Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet »
peppe wrote:Sköna snubbar dom där Dynapack.
"Maintenance: Just keep it clean. That’s it. After 5 years you can get it serviced if you want to."
Haha, skön utrustning
Haha tänkt om det stod så i serviceboken till bilen
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
-
Misano
- Posts: 397
- Joined: 20 Nov 2005, 18:05
- Location: Karlstad
Post
by Misano »
Slängt i diffen? Lär nog bli skillnad på den