Kerish - M3e30 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
Kerish - M3e30 turbo
Då förra projektråden försvann när sidan hackades så börjar vi på en ny.
Uppdateringar kommer.
Uppdateringar kommer.
Last edited by Bmwandreas on 04 Jan 2006, 11:16, edited 1 time in total.
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
Bra att motorn ska ur.. Försök att få kanalerna för kolvkylningen borrade snarast. Jag lånade nämligen ut min "jig" till er innan jag själv borrade mitt block.
PS. passa er för 8 mm fräsen, den studdsar som fan och det blir inget bra plan för munstycket att ligga på. Svarva till en hylsa och sätt runt fräsen så nå får ett stopp på fätt djup, då löser det sig nog. DS.
PS. passa er för 8 mm fräsen, den studdsar som fan och det blir inget bra plan för munstycket att ligga på. Svarva till en hylsa och sätt runt fräsen så nå får ett stopp på fätt djup, då löser det sig nog. DS.
- Bmwandreas
- Moderator
- Strandholm
- Bmwandreas
- Moderator
1 mm ökning ger en stor skillnad då man kan säga att vridstyvheten är proportionell mot diametern upphöjt i 4.
Materialmässigt skulle jag bli mkt förvånad om dom kör med något annat än vanligt bonnstål Dels för att det är så mycket billigare att öka diametern och dels för att det inte går att påverka stålets 'styvhet' genom div härdningar och legeringar. Skulle vara nån berylliumlegering/ren hårdmetall då men då skulle dom nog vara lite dyrare
Materialmässigt skulle jag bli mkt förvånad om dom kör med något annat än vanligt bonnstål Dels för att det är så mycket billigare att öka diametern och dels för att det inte går att påverka stålets 'styvhet' genom div härdningar och legeringar. Skulle vara nån berylliumlegering/ren hårdmetall då men då skulle dom nog vara lite dyrare
/M|cke F@.gner